Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

electriciteit en de zorgjes daarover

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

electriciteit en de zorgjes daarover

Korting op 420shop
    Na ruim 15 jaar geen eigen wietje te hebben verbouwd wil ik zelf mijn eigen wiet kweken.
    Echter ik lees dat de politie elke week tig kwekerijtjes oprollen. Daar zitten grote bij maar ook hele kleine.
    Hobbymatige kwekers dus. Als je ervan af zou komen met een boete dan zou ik dat risico wel willen lopen.
    Maar je bent heel vaak je huurhuis kwijt en kan voorlopig nergens huren en dat vind ik toch wel heftig.

IK ben een "eerlijke kweker" dat wil zeggen ik betaal gewoon voor mijn electriciteit. Maar dat is nou juist waar ik mijn
    twijfels bij heb. De afname vd electriciteit. Met een slimme meter heb ik eigenlijk al geen zin in om te gaan kweken.
    Nu ga ik binnenkort verhuizen.
    Is het nu zo dat in elk huurhuis die je betrekt er een slimme meter inzit?
    Is er een manier waarop je dat kan zien of er een slimme meter inzit of niet?

Ondanks dat ik kleinschalig kweek ben ik wat stroom betrft zo paranoia dat ik overweeg om een stille generator te gebruiken.
    Die zijn behoorlijk duur, rond de 4000 euro, op LPG.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dit is niet iets wat ik gisteravond bedacht heb, al maanden hiermee bezig.
    De generator, aanvoer LPG, afvoer uitlaatgassen, dat zijn praktische zaken die oplosbaar zijn.
    Dat het duurder is als electriciteit is mij duidelijk.

Niemand in mijn omgeving weet dat ik een wiethokje ga bouwen, ik heb het daar ook met niemand over.
    Alles om de pakkans te verkleinen, de elektriciteit afname baart mij zorgen.
    ook al gaat het om hoogstens 2 maal 600 watt plus rand apparatuur

Ik heb het idee dat meer hobbykwekers hier zorggen over hebben.
    Hoe lossen die dat op??

Re: electriciteit en de zorgjes daarover

Waarom ga je met 2x 600W beginnen ? Rook je een kilo weg in 3 maanden ?
    Dat noemt men ook niet kleinschalig. Met zoiets kom je er nooit vanaf met een simpel proces verbaal.

Buiten dat, gaat het niet om de hoeveelheid stroom die je verbruikt, maar om de 'fingerprint'.
    Als er bijvoorbeeld 10 weken lang 12/12 constant vermogen wordt getrokken, kan ik me voorstellen dat ze die eruit kunnen lichten als er een 'slimme meter' hangt, da's voor drie kwartjes software.
    Of het mag, en al die blabla is niet interessant. Als ze het kunnen, doen ze het.

Je kunt een slimme meter wel laten vervangen als je een koophuis hebt.
    Interessante site: http://www.wijvertrouwenslimmemetersniet.nl/

Heb je geen vrije tuin, of balkon ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Zoals QnQ zegt: Je wil je eigen wietje kweken, dat gaat perfect met een 400 of 600 watter (zelfs 250).
        En dan hoef je je geen zorgen te maken over die slimme meter.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Thanks QnQ voor de link
          Losstaand van de kweek zou ik het al weigeren, helaas heb ik geen koopwoning.

Zijn er mensen hier die al een tijdje kweken op 1 maal 400 watt of 600 watt met een slimme meter?
          en met een tijdje bedoel meer dan een jaar?

Niemand die voor de zekerheid een generator gebruikt?
          IK denk dat je met 1 maal 400 en 5 planten ook een probleem hebt als je gepakt word.
          Ze gooien het op veiligheid en je kunt je huisje opgeven.

Comment

Ik draai met 250W op een slimme meter.. Maar zolang jij je stroom betaald is er niks aan de hand lijkt me.. Die gasten zien die meter het liefst heeeeel hard draaien (oude meter dan ) ... Zolang ze hun geld maar krijgen.... Nuon gaat pas zeuren als je voor de meter zit te klooien.. En juten komen pas als je bent verlinkt.. of als het je tempel uit meurt... LIJKT MIJ !!! verbeter indien nodig !!
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

Comment

Het verschil zit in de netbeheerder en de leverancier van de stroom.
              Ik denk dat je de netbeheerder alleen aan de kwaliteit van het net denkt, en dus eerder zal klagen... als degene waar je het verbruik aan betaald.
              Het meest gevaar loop je met klagende buren en slechte vrienden.

Comment

Oke,
                Wel de vrienden weten niets, heeft geen enkele meerwaarde.
                en de buren daar moet je idd heel voorzichtig mee zijn

Comment

Bezig...
                X