Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC meten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

EC meten

Korting op 420shop
    Beste leden,

Het is het eerste kweekje waarin ik een EC-meter gebruik en ik zit met een vraag:

Ik heb de TE52 EC-meter in mijn bezit en heb die zopas nog eens geijkt op 1.4.

Volgens het voedingsschema van Plagron moet ik nu een EC van 1.9 aanhouden en dan staat daarbij : 1ml green sensation en 4 ml bloeivoeding per liter gietwater.

De EC-waarde van mn kraantjeswater is ca. 0.6-0.7

Echter nu heb ik in m'n fles 5 ml terra bloom en 1 ml booster (green sensation) gegoten en nog haal ik maar een EC-waarde van 1.6.

Iemand die deze al dan niet abnormale vastelling kan bevestigen? M.a.w. ook met Plagron terra voeding kweekt?

Het zou me verbazen als ik 6 7 ml bloeivoeding moet bijgieten om aan een EC van 1.9 te geraken...

Alvast bedankt.

R

EDIT: Ik bedenk me net iets, misschien is de EC van m'n kraantjes water wat lager dan normaal?
    Last edited by Rodigan; 25 April 2013, 20:43.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Re: EC meten

Dat betekent dat Plagon flink aan het verdunnen is
    Je hebt trouwens erg hard water. Ik heb 0,4.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Shit ik denk dat ik het wel weet nu.

Voor gebruik goed schudden.
      (Hit me in the face with a banana)

Dat zal het wel geweest zijn...
      Last edited by Rodigan; 25 April 2013, 22:01.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ik gebruik ook Plagron.. Maar als ik me aan de dosering van het schema houd... Kom ik op een ec-waarde van 2,6 ofzo ... Ik geef meestal 3ml bloom, en 1 ml green sensation op 1 liter water om wel rond de 1,9 te zitten .... Zal by the way ook es wat vaker schudden
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

Comment

Bezig...
        X