Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wat ik doe is een aardevochtigheidsmeter kopen (kost 5eu ofzo) en je steekt die tip gewoon in je aarde, reikt 15cm diep en meet het vochtigheidsniveau daar. Je kan hem wat minder diep steken en zo oordelen waar het droog is. Als hij 'Dry' aanduidt dan geef je gewoon water
Ik geef ze elke dag bijna 2 liter op 5 planten, savonds prik ik me wijsvinger dr in en dan voelt t alweer redelijk droog. Dan sproei ik de bovenkant nog een beetje en s'ochtends weer water. Zijn potten van 10 liter
kweet niet juist wat je wil zeggen maar ik meet alles. En als ik 1 wat zeker weet is dat het leidingswater normaal op een ph staat van 7.0 a 7.2 en dat is heel slecht. het ph moet op 5.7 staan want vanaf 6.2 en erboven pakt je plant niets van de voedingsstoffen op die in de grond zitten. Je moet altijd je ph controleren of je nu beginner bent of ervaren. overbevoeding is inderdaad een gevaarlijk iets maar te veel water is even slecht. Planten staan nu eenmaal niet graag met hun voetjes in het water. Kweeks die te nat zijn gekweekt brengen minder grote planten voor en een serieus verlies op je oogst. Wij kweken op cocos maar het medium speelt geen rol. De gouden regel bij water geven is liever te droog dan te nat, maar niet te droog zodat je planten gaan hangen natuurlijk.
Comment