Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantje stopt met groeien na 1ste internode

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: plantje stopt met groeien na 1ste internode

Als hierboven ergens aangegeven, geef ze de tijd. Als ze er goed uitzien is het geen probleem dat ze wat langzamer gaan. Wortel onder uit de pot is een teken van goede wortelgroei zoals Tu Sheng Peng ook zegt. Als de pot vol wortel zit en je hem overpot naar een grotere zul je zien dat ze als een raket gaan groeien. Als ze erg klein zijn zou ik voorzichtig zijn met voeding, zit eerst genoeg in je grond. De hoge luchtvochtigheid is meestal belangrijk voor stekjes vanwege het niet kunnen opnemen van voeding uit de grond. Zaadplantjes hebben vaak al een goed wortelstelsel. Steek je vinger in de pot om te checken of ze niet te droog of te vochtig staan. Blijft er een klein beetje aan je vinger zitten is het prima.

Comment

Teveel water is zeker niet goed maar een hoge lv ook niet???? Dat is voor mij ook iets nieuws. Ik hou m'n zaailingen in een propegator en hou mijn luchtvochtigheid boven de 80 %. Werkt nog steeds prima en ze groeien als kool.
      Correct me if I'm wrong...
      Grtz.

Comment

Nee, een hoge LV voor ontkiemende zaadplantjes is niet goed.
        Daardoor ontwikkeld de wortelgroei een stuk langzamer, ze kunnen immers vocht met het blad opnemen.
        50% is mooi zat.

Bij stekken daarintegen zijn er nog geen wortels in het begin, alleen een wond.
        Die moeten vocht via het blad opnemen om die reden, dus een hoge LV.
        Na een paar dagen begint de wortelgroei, en mag de LV zakken naar lagere waarden.

En geen kletsnat medium.
        De wortels mogen best wat zoeken naar water, dus weinig wateren.
        (langs de rand van de potjes zou optimaal zijn)
        Last edited by QnQ; 1 May 2013, 16:41.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
        X