Hoeveel water moet ik onder de grond mengen als ik ze overpot. Ik heb 20l potten. Of gewoon niets ?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
eerste keer grond bewateren
Collapse
X
-
Re: eerste keer grond bewateren
Ik gooi de grond eerst in een cementkuip, waar ik alles goed meng en de grond goed fijn maak.
Dan water erbij, en weer goed mengen.
Pak een hand aarde, knijp erin zo hard je kan..
Als je er 2-3 druppels water uit kunt knijpen heeft het precies de goeie vochtigheid.
Dat stort ik losjes in de potten, plant erin, en nog wat grond erbij tot het net boven de rand komt. (zakt nog wel 3-4cm in)
QNQ001.jpgQNQ004.jpg
Maar da's perfection, haha..
Comment
-
Re: eerste keer grond bewateren
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostDat stort ik losjes in de potten, plant erin, en nog wat grond erbij tot het net boven de rand komt. (zakt nog wel 3-4cm in)
Die twee druppels truc kreeg ik overigens niet aan de praat. Althans, mijn grond was veel te nat (volgens de tensiometer) als ik dat deed. Ik zal wel minder sterk zijn Niet dat het uitmaakt, want het droogde vanzelf wel weer op.
Ik had trouwens ook mijn potten even gewogen toen de tensiometer op 80 mBar stond. Geeft ook een idee van hoeveel water er later weer in moet om het vochtig te krijgen. Zeker als je nog niet weer hoe "niet te nat maar zeker ook niet te vochtig" zou moeten aanvoelen en bovendien de bovenkant van de grond in de pot er eigenlijk altijd kurkdroog uit ziet.
Comment
Comment