men lamp heeft 6 u telang gebrand kan dit kwaad of niet ?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
lamp te lang gebrand
Collapse
X
-
Re: lamp te lang gebrand
voor 1 keertje niet denk ik, maar als dit meerdere keren gebeurt kunnen ze lichtstress krijgen,dan krijgen ze van die 1vingerige bladeren zoals op deze foto, (niet aan te raden), erg frustrerend want dan gaan de toppen meestal ook niet goed
foto (2).jpg
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
voor 1 keertje niet denk ik, maar als dit meerdere keren gebeurt kunnen ze lichtstress krijgen,dan krijgen ze van die 1vingerige bladeren zoals op deze foto, (niet aan te raden), erg frustrerend want dan gaan de toppen meestal ook niet goed
foto (2).jpg
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
sorry voor de dubbelpost
-
Direct een timer halen dan want dit is NIKS natuurlijk ik hoop niet dat je probeert te bloeien met zo'n regime
Mocht het nog een keer gebeuren, zorg dan dat je na een te lange lichtperiode de donkere periode exact even lang maakt.
Ofwel heeft jouw lamp 6 uur te lang gedraait, geef dan ook 6 uur extra donker. Op deze manier verschuifd je fotoperiode een beetje maar hebben de dames er het minste stress bij.
Comment
-
Juist je schema omgooien verpest de balans. 6 uur te lang is helaas 6 uur te lang. Als je dan ook nog je donkerperiode gaat aanpassen dan heeft ze de volgende dagen weer last van die verschuiving; nog meer stress. En we willen die stress beperken toch? Koop een timer, of laat er eentje bezorgen, kost nog geen 5 euro en het kan je oogst maken of breken. Zorgt ook voor wat gemoedsrust voor jezelf. Als je het budget hebt: neem een digitale, die lopen minder snel vast.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
Comment