Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe berekent de politie hoelang iemand al kweekt?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe berekent de politie hoelang iemand al kweekt?!

Korting op 420shop
    Hallo,

Wat ik me afvroeg is zoals mijn titel weergeeft. Hoe berekent de politie hoelang iemand al binnenkweekt. Om een complete beeld te geven van een mogelijke situatie: De persoon heeft energie afgetapt, buren worden in dit geval niet meegerekend. Na elke oogst wordt er grondig schoongemaakt.

Hoe kan de politie berekenen of het jou 1e keer of de 5 keer is.

En klopt het dat bij jouw 1e draai geen omzetboete wordt gegeven. Dat de politie berekend hoeveel omzet je zou draaien en dat als boete geeft.

Reactie die gebonden is met ervaring wordt zeer gewaardeerd!

Re: Hoe berekent de politie hoelang iemand al kweekt?!

de politie maakt een inschatting(natte vingerwerk) aan de hand van hetgeen ze vinden op de plaats delict. Bijv door te kijken naar de hoeveelheid stof op je reflectoren, door je electriciteitsverbruik van een fikse periode te analyseren, door te kijken naar wat ze hebben gevonden aan voedingsmiddelen voor planten en dat te relateren aan oogsten en aantal planten..ga zo maar door.

omzetboete wordt niet gegeven als er geen omzet is geweest, dus als er aannemelijk gemaakt kan worden door een goeie advocaat dat dit je eerste kweek was en er niets is verkocht. Wat daar wel mee kan is dat kosten om die omzet te realiseren afgetrokken mogen worden van de uiteindelijke boete (tenminste, dat is in het verleden weleens gebeurd).
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ok interessant, maar kunnen ze de elektriciteitsverbruik van iemand analyseren en concluderen dat iemand een x aantal keer heeft gekweekt als die het heeft afgetapt?

Bedankt voor je reactie
      Last edited by Herbinho; 12 May 2013, 14:39.

Comment

ja en nee (lekker duidelijk weer). Nee omdat als er afgetapt is het nogal moeilijk bij jou
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

of je hebt toevallig een aantal zonnebanken op zolder staan. Maar dat zal meestal niet zo zijn.

Comment

Ok begrijp wel degelijk wat jullie bedoelen, maar mijn vraag is dan kunnen ze dat dan als harde bewijs gebruiken? want misschien had je wel ooit een paar zonnebanken staan in de zolder

Comment

Vaak wordt bij het hebben van wietplanten ook voordeel ontnomen. Dit komt erop neer dat een vaak een berekening wordt gemaakt welke winst u met uw hennepkwekerij heeft gehad of heeft kunnen hebben. Het feit dat u zegt dat uw oogst is mislukt zegt niet altijd wat: U moet aannemelijk maken dat dit echt het geval is geweest. Ook wordt aan de hand van zogenaamde indicatoren bepaald of het aannemelijk is dat u meerdere oogsten heeft gehad; zo kan een ontnemingsvordering al snel in de tienduizenden euro's lopen!
              Enkele indicatoren voor meerdere oogsten zijn:
              Stof op de lampekappen / lampen
              Kalkaanslag in watertvat of kweekbakken
              Mate van vervuiling van de koolstoffilters
              Aanwezigheid van hennepafval en materialen
              Anonieme meldingen of getuigenverklaringen
              uw eigen verklaring

bron: http://www.strafrecht-advocaat.nl/wietplanten-straf

Comment

Indien "dat persoon" een hobby-kweker is, en dat zijn wij hier allemaal op dit forum, hoeft er niet "afgetapt" te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Herbinho View Post
                  mijn vraag is dan kunnen ze dat dan als harde bewijs gebruiken?
                  Dat zou je aan een advocaat moeten vragen. Zowiezo is daar geen algemeen geldend antwoord voor, alles hangt af van wat justitie precies als bewijs opvoert.

Hoeveel lampen/planten had je eigenlijk staan, en wat was de bedoeling ermee ? Verkoop ?

Comment

Ok top! bedankt allemaal voor de reacties ben wat wijzer geworden. En ik geef een mogelijke situatie aan. Ik geef nergens aan dat ik energie aan het aftappen ben voor mijn kweek.

Comment

Zou ik ook niet doen als het een hobbykweek betreft.Het brandgevaar alleen al,moet je niet willen.

Comment

Bezig...
                      X