Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te hoge luchtvochtigheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

te hoge luchtvochtigheid

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik kweek met een tentje 1.20x1.20x2.00 heb de tent compleet gekocht zit nu bijna in de 2e week van de bloei.
    Mijn probleem is dat ik de luchtvochtigheid nu op 70 heb en weet dat dit te hoog is maar ik krijg hem niet lager.
    Heeft iemand tips voor mij hoe ik de luchtvochtigheid naar beneden kan krijgen?

JLS

Re: te hoge luchtvochtigheid

afzuiging zwaarder zetten en mss eens constant laten draaien dag en nacht ,zit er een klimaatregelaar tussen ? welke afzuiging is het en kan je hem bijregelen

Comment

Is de luchtvochtigheid buiten ook niet heel erg hoog?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Is de luchtvochtigheid buiten ook niet heel erg hoog?
        Voila.

mobile message

Comment

Het is een : G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller, ik heb hem nog nooit continu aangehad maar ga dat wel gelijk ff doen kijken of het helpt. Ik merk wel als ik de tent open doe dat dan gelijk de luchtvochtigheid in de tent zakt. Ik kan evt ook wel fotos maken en posten om te zien of ik het wel goed gedaan heb.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het is een : G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller, ik heb hem nog nooit continu aangehad maar ga dat wel gelijk ff doen kijken of het helpt. Ik merk wel als ik de tent open doe dat dan gelijk de luchtvochtigheid in de tent zakt. Ik kan evt ook wel fotos maken en posten om te zien of ik het wel goed gedaan heb.

Comment

Je hebt ook een vijver in je tent zeker?
            Ik heb een Dr 120-120-200,en m'n lv is meestal rond de 20%,het stijgt even na een waterbeurt,maar zelden hoger dan 35%,de afzuiging,ventilator(voor luchtcirculatie) staan constant aan als m'n lamp brand,de actieve inlaat (buisventilator) om de 15 minuten,15 aan,15 uit,15 aan enz... .

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Je hebt ook een vijver in je tent zeker?
            Ik heb een Dr 120-120-200,en m'n lv is meestal rond de 20%,het stijgt even na een waterbeurt,maar zelden hoger dan 35%,de afzuiging,ventilator(voor luchtcirculatie) staan constant aan als m'n lamp brand,de actieve inlaat (buisventilator) om de 15 minuten,15 aan,15 uit,15 aan enz... .
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

je kan ook een vochtvreter gebruiken.
              Je heb kleine vochtvreters die niet zo sterk zijn en als ze met vol vocht zitten je even in de magnetron kan doen.Daarna is 'bijna'zo goed als nieuw.
              deze vochtvreters zijn vaak voor auto's bedoel die je om je achteruit kijk spiegel kan hangen.
              Echter denk ik dat ze voor jou situatie ook perfect zijn.

Voorbeeld LV-P250-BNL-big.jpg

te koop bij de Gamma/action

(TIP als je wilt dat ze niet te snel te veel vocht wegzuigen..Kan je ze van te voren al beetje vochtig maken.Zo kan je de luchtvochtigheid meer regulieren)

Comment

Ja, vochtvreters helpen niet, na een dag stijgt de LV zelfs.
                Je kunt de LV alleen laten zakken als je genoeg lucht met lagere LV erin laat.

Als je de deur open doet, zakt het meteen zeg je, dus je weet de oplossing : Je inlaat vergroten.
                Zitten er raampjes aan de zijkant in je tent, dan kun je die misschien eens open zetten ey

Daarna eens afvragen waarom de LV zo stijgt, blijkbaar kweek je wat te nat, met smartpots misschien ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                X