Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stekjes paar dagen bewaren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

stekjes paar dagen bewaren

Korting op 420shop
    Beste forum leden,

Even een vraag.
    En het is inderdaad niet de juiste volgorde dat weet ik maar door omstandigheden krijg ik me stekjes eerder binnen dan mijn kweektent met alles erbij.
    Nu is mijn vraag of ik de stekjes een aantal dagen kan bewaren door ze bijvoorbeeld nog ff op 18/6 te laten staan in een kast of badkamer of iets.

Het is niet aangeraden en het zal de stek niet goed doen maar wellicht heeft iemand nog een goede tip hiervoor.

Alvast bedankt!

Re: stekjes paar dagen bewaren

kweekkastje van 8,95 (zo'n grote groene bak met een doorzichtige kap met luchtsleufjes, te koop bij elk tuincentrum. Op een lichte plek neerzetten.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

ok bedankt voor de tip!

kan ik ze ook in de badkamer zetten dan in zo een kweekkastje en dan 18 uur de tl lamp aan en 6 uur donker
      dit een paar dagen en dan in de tent op 12/12

thanks again!
      Last edited by ceBep; 18 May 2013, 00:01. Reden: onnodig quoten

Comment

wat is een paar dagen..

Licht is natuurlijk goed (TL dicht erop!)

ik zou het laten afhangen van de mate van beworteling van je stekken. Hier en daar een wit puntje uit het blok kan rustig nog even staan, maar echt draden eruit vraagt om behuizing > desnoods alvast in een klein potje met wat van he medium wat je gaat gebruiken (aarde, cocos, mapito, whatever). Persoonlijk zou ik die dan wel de kans geven dat potje goed vol te bewortelen. Als je namelijk plantjes overpot die maar weinig wortels hebben is de kans groter op wortelbeschadiging tijdens dat overpotten. Weinig wortels houden ook weinig vast, geen compacte massa maar "los zand" wat makkelijk uit mekaar valt en daardoor wortels beschadigt.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bedankt voor je advies! TOPPIE

Comment

Indien je goede stekken hebt, hebben ze voldoende wortelvorming.
            Die kunnen gerust een paar dagen langer in de bestaande behuizing zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
              Indien je goede stekken hebt, hebben ze voldoende wortelvorming.
              Die kunnen gerust een paar dagen langer in de bestaande behuizing zitten.
              Ok bedankt
              Hoeveel uur tl licht hebben ze dan nodig per dag. Is dit 18 om 6 donker?
              De wortels zijn al aardig uit de stekjes gekomen namelijk.. dus ga ze alvast in een groter potje zetten en goed nat houden

Comment

buiten zetten want we hebben ondertussen genoeg zonne uren!
                maar moet geen week duren
                langer als ;n dag of 2 zou ik ze onder tl verlichting zetten en de tl's er 10 cm boven hangen
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

hoe het niet moet is vast ook leuk om te horen :

Al wat langer geleden zat ik in de omgekeerde wereld i.v.t. nu : binnen mooi voor mekaar maar buitenkweek geen optie. Ik was toen zelfvoorzienend oftewel ik kweekte mijn eigen stekken. Op moment x had ik er echt teveel, ook na serieus selecteren. Maar echt geen plek ervoor! Dus maar in de koelkast gezet, in de hoop ze wat te vertragen. Dat was al een wat ouder beestje "voor erbij", waar normaal bier/fris in ging voor feestjes. Helemaal niet meer aan gedacht dat de laatste keer dat ik dat ding gebruikt had er fiks druk op stond, druk om het bier rap koud te krijgen. En dus dat die op z'n maximale stand stond.
                  Een paar dagen later kijk ik in die koelkast en vind daar een setje ingevroren stekken in ijsklontblokken Had er iemand een geintje uitgehaald ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                    hoe het niet moet is vast ook leuk om te horen :

Al wat langer geleden zat ik in de omgekeerde wereld i.v.t. nu : binnen mooi voor mekaar maar buitenkweek geen optie. Ik was toen zelfvoorzienend oftewel ik kweekte mijn eigen stekken. Op moment x had ik er echt teveel, ook na serieus selecteren. Maar echt geen plek ervoor! Dus maar in de koelkast gezet, in de hoop ze wat te vertragen. Dat was al een wat ouder beestje "voor erbij", waar normaal bier/fris in ging voor feestjes. Helemaal niet meer aan gedacht dat de laatste keer dat ik dat ding gebruikt had er fiks druk op stond, druk om het bier rap koud te krijgen. En dus dat die op z'n maximale stand stond.
                    Een paar dagen later kijk ik in die koelkast en vind daar een setje ingevroren stekken in ijsklontblokken Had er iemand een geintje uitgehaald ?

whahaha mooi verhaal!

de beetje gele en dode blaadjes van de stekjes kunnen weg gekniot worden toch
                    ze zijn sinds gisteren klein beetje gegroeid en zien er wel beter ( groener) uit

Comment

Bezig...
                    X