Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Begin bloeifase? Aub hulp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Begin bloeifase? Aub hulp

Korting op 420shop
    Deze planten hebben 20 dagen voor een ruit gestaan zonder een lamp. Deze waare 10 cm hoog en maar 1 blad zeer klein en dun. Aan het strekken dus. Ze hebben sins 4 mei een hps lamp van 400 watt boven hun kopie staan. Dit heeft letterlijk wonderen gedaan! Maar door de zwaare achterstand is hij volgens mij nu in bloei geschoten op een relatief kleine hoogte de plante varieeren van 20 cm tot 30 cm in hoogte.
    Ik zal nu 3 verschillende plante tonen. Van hun een top en in zijn geheel. Aub help me als deze werkelijk in bloei is wat ik denk. Mag ik dan bloei voeding toedienen? En wat gebeurt er als ik bloei voeding toe dien in de groeifase? De plante zijn dus nu 32 dagen oud. En aan de onder kant worden de oudste blaaderen geel! En nog 1 vraag. Ik geef ze nu 20 u licht 4 u donker. Het zijn allemaal autoflowers. Mag ik dit licht schema aanhouden geduurende de groei en bloei? Ik meende dat dit met autoflowers de bloei niet beinvloed. Alvast bedankt voor eventueele antwoorden!
    Attached Files

Re: Begin bloeifase? Aub hulp

toch maar even eigen topic aangemaakt ?

hehe

wat je zegt is indd deels waar,

toch vind ik je plant er niet verkeerd uitzien.

ik zou de schakelaar op 14 / 10 zetten
    en rustig verder gaan

op je foto's kan ik geen bloei ontdekken ,

met je bloei voeding zou ik zeker nog even wachten.

ga maar lekker verder met de groei voeding
    wacht het maar ff rustig af

succes!
    __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

aan de hand van je foto's zou ik dat nog geen bloei noemen ik wacht altijd tot dat er redelijk wat haartjes te zien zijn en dan begin ik met tellen ook kan je zien op de 3de foto dat die dame wat last heeft gehad van de warmte
      en op je vraag van 20u licht en 4u donker ,dat lukt wel het is zoals je zegt het zijn af's en die gaan automatisch in bloei

Comment

Ja idd waarom opteer je voor dat licht schema?
        En zal die groeivoeding dan het vergelen van blad tegenhouden? Want deze dien ik al 10 dagen toe?

Comment

vergeelde bladeren in dat stadium verlies je meestal, die zal niet meer herstellen.

de rest van de plant vertoont geen verliezen meer (waarschijnlijk) , dus de voeding heeft zijn werk gedaan.

vanwaar het schema 14/10 ?

autoflowers zijn voor het 12/12 klimaat rond de evenaar.
          met 14/10 geef je al 2 uur extra licht.

waarom zou je het stroomverbruik van 18 uur willen , als dat niet evenredig is met de uiteindelijke oogst.

succes!

sigpic

Comment

Waar heb je vandaan dan dat die autoflowers maar 12 uur licht gebruiken dan? Ben toevallig net aan het inlezen over autoflowers en elke autoflower gids zegt juist dat je ze tot wel 24uur per dag licht kunt geven. Waarbij de stap van 18 uur naar 24 uur minder voordeel geeft dan die van 12 naar 18 uur. 12 uur geeft volgens elke gids in ieder geval sterk verminderde resultaten.

Bijvoorbeeld deze van autoflower.net

Al klopt daar de berekening niet, want die "verminderde meeropbrengst" is juist groter dan de extra investering. 33% extra investering (24 uur ipv 18uur) geeft een voordeel van 40% extra oogst (0.7g/W ipv 0.5W). Dan zou je dus juist wel een 24 uurs schema moeten gebruiken, maar goed dat is maar een rekenvoorbeeld.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

interessant

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post

autoflowers zijn voor het 12/12 klimaat rond de evenaar.
                met 14/10 geef je al 2 uur extra licht.

waarom zou je het stroomverbruik van 18 uur willen , als dat niet evenredig is met de uiteindelijke oogst.

succes!

Autoflowers komen nu juist van nogal noordelijke plekken en niet van de evenaar.
                Van de evenaar komen Sativa's die het idd gewend zijn om altijd op 12/12 te staan.
                Cannabis Indica is een korte dag plant. Dit wil zeggen dat ze in bloei gaan als ze 12 of meer uren donker per etmaal ervaren.
                Een autoflower komt uit streken waar het groei en boei seizoen zo kort is dat enkel plantjes die door een mutatie vanzelf in bloei schoten (onafhankelijk van het aantal donkeruren) nadat hun metabolisme dit toeliet , onafhankelijk van het aantal donkeruren.
                Ze "leerden"dus (via natuurlijke selectie) dat je meteen na node 5 in bloei moet om voor het einde van het seizoen de bloei en zaden klaar te hebben. Ze ervaren op hun oorspronklelijke standplaatsen maar weinig lichturen en relatief lange nachten. maar het aantal donkeruren triggerd dus niet hun bloei. Bij een pure sativa die van oorsprong op de evenaar altijd 12/12 ervaart, reageert ook niet op donkeruren. Het is er immers altijd 12/12. Ze hebben daar een seizoen van 10 maanden de overige twee maanden is het op de evenaar te nat. Een sativa heeft dus "geleerd om op andere signalen te letten.

Je leest en hoort vaak dat cannabis dus een kortedagplant is maar dat geld dus eigenlijk enkel voor de indicasoortjes die van oorsprong op halve noorder of zuider breedte groeien en eigenlijk mutanten zijn van de sativa, die het noordelijker of zuidelijker van de evenaar overleefden. De ruderalis zette nog een stapje verder en veroverde zo de meest noordelijke en zuidelijke plekjes op de aardkloot. Maar i feite zijn het dus allemaal mutanten van de op de evenaar groeiende sativa.

Zet je zoon autoflower nu zuidelijker waar die meer lichturen kan ontvangen dan presteert deze beter, licht is gewicht. Het onafhankelijk van de donkeruren in bloei schieten ligt genetisch vast dus dit veranderd niet.
                Licht is gewicht geld maar tot een bepaalde hoogte omdat er ondanks dat een cannabisplant een C4 plant is er toch suikerfiles kunnen ontstaan waardoor de fotosynthese gaat stagneren ondanks dat er licht is.

Uit ervaring weed ik dat een autoflower idd het best presteert op 18/6 of 20/4. 24/0 geeft weer minder opbrengst. 12/12 geeft een matige opbrengst. Ze kunnen het trukje ook met 8 uur licht maar geef je ze nog minder lichturen komen ze in een negatieve etmaalfotosynthese en put je ze dus langzaam uit.

Een autoflower zet je dus het beste in Juni dus gewoon buiten. Binnen weegt de meeropbrengst niet op ten opzichte van de stroomkosten als je ze meer lichturen geeft dan ze van nature gewend is.
                Last edited by FlintStoned; 20 May 2013, 08:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peuker View Post
                  aan de hand van je foto's zou ik dat nog geen bloei noemen ik wacht altijd tot dat er redelijk wat haartjes te zien zijn en dan begin ik met tellen ook kan je zien op de 3de foto dat die dame wat last heeft gehad van de warmte
                  en op je vraag van 20u licht en 4u donker ,dat lukt wel het is zoals je zegt het zijn af's en die gaan automatisch in bloei
                  Hoe zie jij dat de plantjes last hebben van de warmte ?
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

bladeren 'zwellen' op

trekken krom

tsja, kan het niet beter uitleggen

sigpic

Comment

als een plant last heeft van de warmte dan zie je dat aan de bladranden die naar boven krullen

Comment

Beste mensen nu zijn de 2 onderste blaaderen volledig geel nu begint de 2 de laag bladeren geel te worden.. En op foto te zien isdit toch echt wel bloei niet? Ikdenk dat hij bloeivoeiding nodig heeft kan dit kloppen hier zijn wat fotos

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En van het blad
                        Attached Files

Comment

Dat is beginnende bloei inderdaad. Je mag een klein beetje (!) bloeivoeding meegeven.
                          Aan de kleur van de plant te zien hebben ze geen voedingstekort, wel wat claw-vorming in de top.
                          Een beetje voeding toevoegen zal ook de pH wel een beetje te drukken.

Maarre...welke groei en bloei voeding heb je ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wat is claw vorming? En hoe verbeter ik dat? Ik gebruik plagron 100% terra bloom voor bloei en voor de groei terra grow
                            alvastbedankt voor je reactie man

Comment

Bij de woorden 'Claw vorming' krijg je geen enkele ingeving van wat dat zou kunnen zijn als je naar die foto kijkt ?

Het blad gaat krom hangen, de vingers krullen, in de vorm van een klauw.
                              Dat wordt meestal veroorzaakt door pH schommelingen, of een te hoge pH.

Probeer in plaats van 100% kraanwater eens 50% kraan en 50% regenwater
                              Dat zou kunnen helpen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X