Hallo, ik heb bij mijn ladyburn '79 toppen aan de vier van mijn stam, hoe kan ik dit volgende keer vermijden? Want dit knipt moeilijk ImageUploadedByTapatalk1369038646.145399.jpg
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toppen in stamvoet vermijden
Collapse
X
-
Re: Toppen in stamvoet vermijden
hilarische foto, ziet er rookbaar uit maar ik heb geen idee hoe je er aan komt behalve dan wat sole zei..
je had ze niet getopt toch? heel raar maar wel erg grappig (geen uitlachreply !!)
dieven is de kleine takjes of beginnende topjes die onderaan of in de lagere oksels groeien met een scherp mesje weghalen om zo te vermijden dat de plant energie steekt in topjes (of zoals in jou geval grote top) onderaan de plant te hebben, deze nemen veel energie voor een kleine return (al kan je hier wel van een leuk resultaat spreken)
succes volgende keer
Comment
-
sole kan goed gelijk hebben,
nu geloof ik je wel als je zegt dat je ze zelf niet hebt getopt.
het is mogelijk dat je plantje net na het ontkiemen door een beestje
of schimmeltje is aangevallen dan kan je hoofdtop zo beschadigd zijn
dat dit (biologisch) getopt is doordat de toenmalige groei pertinent
afgebroken is geweest.
tweede optie voor zulke uitgroei en dat zie je vaker is als je plantje
een koude aanslag heeft gehad van langer dan 3 dagen. dit kan overdag en
in de nacht uren. meestal komt dit voor in de nachturen. door een te lage
temperatuur (onder de 18 graden en bij zulke groei misschien zelfs onder 15`C).
de lage temperatuur remt en stopt de uiteindelijke groei en voedsel afgift. alles
wat dan enigzins levensvatbaar is word stop gezet en nieuwe aangroei word gekilled.
dan krijg je ook een top die doodgaat (wederom zonder aanraken getopt).
los van je hoe en waarom vraag raad ik aan er gewoon van te genieten. als je de volgende
keer ziet dat er weer zo laag toppen groeien dan knip je ze af, zelfs al is het een mm uitgroei
dan afknippen of wegsnijden (met steriel mesje) dan kunnen het ook geen toppen worden. de
voeding en energie kan dan voor je andere (overige) toppen worden gebruikt.
succes alvast en we kijken uit naar de foto's.
(sorry moest ook hard lachen, maar daar knapt een mens van op. het kan slechter
dan ga ik huilen dus heb het liever zo . al met al moest ik aan carnaval denken )
groetjes.
Comment
-
Merci jongens, ik vind het echt super dat jullie me al die raad geven want dit was mijn eerste kweekje , maar de hoofdtop was er wel nog mar ik heb de plant in 4 geknipt tussen de internoden om handig te drogen , jammer dat ik geen foto's staan heb, dus nog even geduld tot vanavondProbeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostVolgende keer je plant niet zo laten strekken helpt ook.
Die toppen horen daar, maar die lange stengels niet.Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
-
Zoals beloofd hier de hele ladyburn, je ziet dus duidelijk dt ze niet getopt is geweest ImageUploadedByTapatalk1369071481.203279.jpgImageUploadedByTapatalk1369071492.804978.jpgProbeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sole mio View PostVreemd verschijnsel....maar als ze lekker smaakt en een fijn effect heeft is er toch niks aan de hand?
Het kon een mooi bonsaike geworden zijn.Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rossifan46 View Postik heb 4 zo'n jonge dames staan met hetzelfde fenomeen
als ik dit hier een beetje lees dan zou het idd door de koude kunnen zijn
smakelijk zien ze er wel uit,dus geniet ervanProbeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!
Comment
Comment