Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem

Korting op 420shop
    Hoi,

Ik ben echt een groentje en probeer dit jaar voor het eerst men eigen kweek. De plant hier is zo'n 3-4 weken oud. Sinds een weekje gaan zijn bladeren hangen en vertoond hij bruine vlekken op de bladeren. Ik dacht aan een water tekort of juist teveel water. Hierdoor heb ik hem nu vandaag in een grotere pot gestoken die gevuld is met universele potgrond ( normaal voor buxus).
    Heeft iemand tips voor mij want anders vrees ik dat het slecht gaat aflopen. DSC_0254.jpgDSC_0255.jpgDSC_0253.jpg

Re: Bladprobleem

hoi,

ik zou hem eerst eens een beetje ondersteunen want hangt volgens mij een beetje scheef
    welke voeding heb je inmiddels toegevoegd aan de grond ?
    het is ook niet zo een goeie keus van grond deze bevat te weinig voedingstoffen voor de groei en bloei.
    hierdoor denk ik dat ze te weinig voeding heeft en vandaar de gele blaren...
    tip : lees eens wat rond op de site over binnenkweek.

hoop dat het nog goed komt succes

greetzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gabberatwork View Post
      hoi,

ik zou hem eerst eens een beetje ondersteunen want hangt volgens mij een beetje scheef
      welke voeding heb je inmiddels toegevoegd aan de grond ?
      het is ook niet zo een goeie keus van grond deze bevat te weinig voedingstoffen voor de groei en bloei.
      hierdoor denk ik dat ze te weinig voeding heeft en vandaar de gele blaren...
      tip : lees eens wat rond op de site over binnenkweek.

hoop dat het nog goed komt succes

greetzzz
      ?????? geen idee wat ie ermee bedoelt.

@krisszbud

ik denk dat je niet veel ervaring hebt met wiet of het kweken hiervan. wat gabberatwork je toeschreef is goed
      bedoelt maar raakt kant nog wal (sorry gabber no offense). maar goed jij als beginnend groentje had eerder moeten lezen
      en mocht je dit gedaan hebben nagaan waar je niet naar geluisterd (gelezen) hebt.

je plantje is waarschijnlijk zo gekomen door licht tekort. het is nu tamelijk vroeg voor een vensterbank kweek of deze moet van
      boven zon kunnen krijgen (is zeer grote ruiten, cq dakraam, cq serre of kas). ik denk dat die van jou in de vensters staat met een
      beperkte inval van zon.

de bruine vlekken is door voedsel gebrek. echter zal dit niet komen door het niet aanwezig hiervan zijn.
      ze zou ook helemaal geen voeding moeten krijgen als ze net in potgrond is overgezet. universeel is dan wel
      niet de perfecte verhouding, maar er is wel degelijk van alles in aanwezig. dus niet bijvoeden of wat dan ook.

nu denk ik zelf dat ze is gaan stagneren in het begin. ze heeft alles gegeven wat ze had en is door waarschijnlijk
      rot (te nat) wortel stelsel cellen af gaan breken. als ik je een echte tip mag geven. ruim deze op en begin opnieuw.
      we zitten nog vroeg in het jaar, maar deze zal nooit echt meer op gang komen.

als je opnieuw begint neem dan een plastic pot en geen betonnen uitgeholte aquaduct poot. beton zuigt water op
      en is een bron voor aangroei van schimmel en rot. geen pot voor onze planten.

je hebt nog een heleboel te leren. lees eerst eens 18 uur lectuur door hier op de kweekjes. dan kom
      je alle antwoorden tegen en meer, maar je moet er wel wat tijd in willen steken.

ik wens je succes in je keuze.

groetjes.

Comment

Beiden hartelijk bedankt heren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
          ...geen betonnen uitgeholte aquaduct poot...
          Ghehehe..
          Inderdaad. En niet aanstampen die grond, hou het vooral luchtig.
          Meer licht, minder water, dan zal je al een stuk verder komen volgende keer.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

haha ja was nogal van de kaart toen :p

de plant vind ik scheef hangen, maar dit is omdat hij nogal gestrekt is
            maar de grond die hij gebruikt vind ik niet ideaal en voor de rest heb je compleet gelijk wat je schrijft bramonius.
            we zijn hier om te leren van mekaar zelf is dit mijn eerste kweek maar heb veel rondgelezen en gekeken voor ik ermee begon

greeetzz

Comment

Bezig...
            X