Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Bladeren sterven af in snel tempo.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Bladeren sterven af in snel tempo.

Korting op 420shop
    Hallo, ben beginnende kweker en heb 5 plantjes staan. (2x power girl en 3x special kush).
    Deze zijn op gegroeid 18/6 onder tl. Nu 1 week geleden in bloei 12/12 gezet met 400w hps.
    Ze staan in potten van 10l gevuld met supermix (20% perliet).
    Tot hiertoe heb ik wortelsimulator en spraymix van hy-pro gegeven.
    Nooit meer dan voorgeschreven en afgezuurd op ph 6.2 a 6.3.
    Met tl 19-26 graden en 55-75 lv. Nu tussen 20-30 graden en 35-50 lv.
    Sinds een paar dagen terug begonnen de bladeren van vanonder eerst geel te worden, dan bruin en sterven dan af.
    Dit in een tempo van 2-3 dagen per blad (van groen tot afgestorven).
    Vind hier niet direct een oplossing voor en hoop via hier men plantjes te kunnen redden.

DSC_0141.jpgDSC_0142.jpgDSC_0144.jpgDSC_0147.jpgDSC_0150.jpgDSC_0151.jpgDSC_0156.jpg

Re: Help! Bladeren sterven af in snel tempo.

Te nat, te droog? Je kunt nu best wel beginnen wat meer te voeden hoor.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Geef ong. 400ml met wortelstimulator om de 2 a 3 dagen en 2 maal per week bladspray. K geef pas water als de grond 2 a 3cm diep droog aanvoeld.
      Als ik meer ga voeden overschrijd ik de voorgeschreven hoeveelheid (1:200). Is dat verstandig?
      En/of moet ik dan eventueel al beginnen met voeding voor bloei (terra van hy-pro)?

Comment

Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Onregelmatig water geven krijg je dat van.
          Geef je bijvoorbeeld om de dag een plens water, dan staan ze 1 dag te nat, en 1 dag te droog.
          Beter geef je dan elke dag een klein beetje water, en niet met je vingers in de grond porren, zo beschadig je elke dag de wortels, en je komt niet diep genoeg.
          Het kan onderin de pot nog best zeiknat zijn, terwijl de bovenste 2cm droog is.
          Gewoon die pot even optillen, is die zwaar, geen water geven, is die licht, wel water geven.

Ze hebben onderin ook te weinig licht gekregen natuurlijk. TL geeft maar 5-10cm bruikbaar licht.
          Als je ze langer dan 2 weken in die potten hebt mogen ze inderdaad nog wel een weekje groeivoeding.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lol, 5-10 cm bruikbaar licht van TL? Dan moet je wel een verdomd zwak lampje ophangen. Bij 2X55W kom ik op 35cm van de lamp nog boven de 15K lux. Had er planten van 60cm onder staan en die werden niet geel onderaan.

Als de plant te weinig voeding heeft dan worden de bladeren geel. Met name bij stikstof tekort. Die supermix bevat waarschijnlijk voor een paar weken voeding en die zitten er dan waarschijnlijk wel op inmiddels. Vanaf dat moment moet je dan gaan bijvoeden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dank u voor de reacties.
              Heb gisteren avond de eerste bloeiverschijnselen waargenomen (witte haartjes). Bij 1 plantje zie ik enkel kleine balletjes. geen enkel haartje.
              Tot wanneer heb ik ong. tijd om die uit de kast te verwijderen? En is dit mogelijk bij gefeminiseerd zaad?
              Dit plantje heeft wel zware stress gehad tijdens ontkiemen. -> kleine witte beestjes die men zaad waren aant opeten. Dit is ook het enigste plantje dat ik daarvan nog heb kunnen redden.
              Ik had idd geen groeivoeding.
              K ga dit zeker halen voor de volgende kweek. Alsook een vochtigheidsmeter.
              Dus ga vandaag beginnen met een beetje bloeivoeding en elke keer een beetje opbouwen.
              Zal ook proberen regelmatiger water te geven. Al is dit soms wat moeilijk (regelmatig 2 dagen weg voor het werk).
              Hoop dat dit men probleem gaat oplossen.
              Groetjes

Comment

Bezig...
              X