Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, ik was een beetje rond aan het kijken voor aarde(bloei) en nu kwam ik plagron batmix tegen.
    Waarom staat er bij gebruiksaanwijzing: Voor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen. Afhankelijk van de conditie van de plant is extra voeding nodig na circa zes weken.

    Waarom is dit nodig(de voedingsstoffen uitspoelen), kan iemand mij dat vertellen? En hoor je dat ook bij andere mediums te doen?

    http://www.degrowshop.eu/kweekmediums/plagron-batmix/

    Plagron batmix
    Kweken voor de beste geur en smaak. Bevat extra fosfor en kalium door toegevoegde vleermuizenmest
    Is smaak- en geurversterkend
    Zes weken voorbemest
    Stimuleert en versnelt de bloei
    Verhoogt de weerstand
    Samenstelling
    Witveen,
    zwartveen,
    vezelturf,
    perliet,
    wormenmest,
    Bat Guano.
    Gebruiksaanwijzing

    Voor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen. Afhankelijk van de conditie van de plant is extra voeding nodig na circa zes weken.

    #2
    Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

    Op de website lees ik dat ik Batmix voor gebruik moet doorspoelen. Waarom, en hoe doe ik dit precies?

    Onze Batmix is maximaal voorbemest. Jonge planten, die nog niet gewend zijn aan hoge EC-waardes, kunnen het soms moeilijk hebben als ze plotseling in een maximaal bemestte aarde worden geplant.
    Daarom adviseren wij de Batmix door te spoelen voordat je de plant in de Batmix zet. Dit doe je door de pot (bijvoorbeeld 10 liter) te vullen met Batmix en deze door te spoelen met 5 tot 10 liter water. Hierna kan het plantje direct geplant worden.
    De direct opneembare meststoffen worden met het water uitgespoeld In de loop van de volgende dagen zal de EC-waarde in de Batmix weer stijgen en zullen geleidelijk de niet direct opneembare meststoffen vrijkomen.

    bron : plagrond website
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

      Zet gewoon je plantje de eerste weken in zaai-en-stekgrond
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

        10 liter grond en 10 liter water , hoega je dat droog krijgen ?

        Aarde spoel je niet uit dat geeft blubber , raar advies van Badmix producent , adviseer dan arme grond om te starten !!!????

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #5
          Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

          Oorspronkelijk geplaatst door Ventje View Post
          10 liter grond en 10 liter water , hoega je dat droog krijgen ?
          10 liter grond neemt die 10 liter water niet op hoor... voor doe rest een dag of 5 uitdrogen.

          Aarde spoel je niet uit dat geeft blubber , !!!????
          Jorge Cervantes doet het toch - Greenhouse doet het tijdens hun kweken tot 3 maal toe... ze zeggen het in al hun video's.

          Comment


            #6
            Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

            Waarom vraag je het ze zelf niet, of misschien staat je vraag al beantwoord in het "vragen aan Plagron topic" ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

              Of het blubber wordt hangt ook van de grond af. Die zwarte potgrond wordt inderdaad een blubberzooi, maar wat betere grond (of kokos) kan er wel tegen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

                Ik wist niet dat er zo'n topic was.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Mn plantjes staan nu ook in light mix. Ocer een week ongeveer pot ik ze over. En als ze de bloei ingaan wou ik ze in de batmix zetten. Dan hoef ik het dus niet uit te spoele n neem ik aan?

                Comment


                  #9
                  Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

                  mja eerst beetje rond neuzen voor je iets nieuw plaatst he
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                  Comment


                    #10
                    Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

                    Ja nou moet je ook maar opkomen dat er voor een specifiek merk een apart topic is. Soms is gewoon een vraag stellen gewoonweg makkelijker. Ik heb ook nog meer te doen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Verse/nieuwe aarde uitspoelen?!

                      Wij ook.
                      Relax kerel.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X