Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e plant, beetje hulp nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e plant, beetje hulp nodig.

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Na een paar weken aandachtig te lezen hier op het forum en nog vele andere fora ben ik zelf begonnen aan men eerste kweekje.

Nu na een paar weken ziet men plantje er zeer belabberd/slecht uit en heb geen idee aan wat dit kan liggen.

Iemand enige idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik gebruik een 11l pot met een mengeling van hydrokorrels en Plagron Royal Mix (100% bio).

De voeding is afkomstig van de Organic Earth shop in maastricht (hun eigen merk, Grow, Roots en Spray heb ik reeds gebruik dit aan de hand van de grow schema's)

De rest van men setup heb ik ook daar gekocht de XS setup namelijk:

Ben een complete leek en alles wat ik tot nu toe weet van het kweken komt van internet .
    Momenteel staan ze +- op een 18/6 verhouding.

Alvast bedankt om mijn bericht te lezen!

Mvg,

JustMe

Re: 1e plant, beetje hulp nodig.

Staat ze erg nat? 't Zou ook TMV kunnen zijn.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Dat was ook mijn eerste gedacht dus heb ik haar gisteren voor het laatst water gegeven. Hoelang moet ik nu ongeveer wachten om ze terug te wateren?

Ze staan in een tent met voldoende verse luchtaanvoer, temperaturen tussen 26-29 graden, en een ruimtevochtigheid van om en beide 40%.

Moest het dat niet zijn wat kan ik dan aan "TMV" doen? En hoe snel kan je hier beterschap in zien.

Alvast bedankt voor te reageren Rodigan.

Comment

Dit heb je nog geen voeding gegeven hoop ik ?
        Anders was dat in ieder geval fout.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja die roots, grow & spray voeding heb ik gegeven zoals aangegeven op de growchart.
          Ben ik hiermee de fout ingegaan dan? En zoja valt de plant nog te redden en op welke manier?

Bedankt QnQ voor je reactie!
          Last edited by eMtsuJ; 2 June 2013, 09:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eMtsuJ View Post
            Dat was ook mijn eerste gedacht dus heb ik haar gisteren voor het laatst water gegeven. Hoelang moet ik nu ongeveer wachten om ze terug te wateren?
            Jouw plantje kan nu waarschijnlijk wel een kleine week zonder extra waterbeurt. Aan TMV kun je niks doen dacht ik, je kunt het enkel voorkomen. Grtzz
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Comment

Dit is een Blue Cheese van Organic Earth zelf, ik ga zometeen achter een tijdschakelaar. Had er namelijk eentje maar die werk om een of andere reden niet meer.

Dus als ik het goed versta ben ik veel te vroeg begonnen met die voeding te geven? En voor goed te zijn geef ik haar de komende week geen water meer?

PS: heb nooit gesproeid met het licht aan omdat dit kan inbranden denk ik, had even aan de shop zelf gevraagd en zij wisten me te vertellen dat eigenlijk 4ml per liter water al OK is. Maar ben voorlopig gestopt me alle soorten voeding te geven om haar te laten herstellen.

Alvast iedereen bedankt om eventjes te reageren!

Comment

Even een kleine update voor diegene die intresse hebben..

Zo ziet ze er nu uit na een 5 tal dagen geen water/voeding meer te geven.

Hoe lang moet ik haar nog op 18/6 laten staan voor ik ze in bloei kan zetten? Want ze staat namelijk in een tentje waar de ruimte vrij beperkt is en aangezien ze nog flink door kan groeien in bloei..

Alvast bedankt om te reageren!
                  Last edited by eMtsuJ; 9 June 2013, 09:48.

Comment

Nieuwe blaadjes zien er super uit he! Welk soortje is het weer? Die kan wel nog ff op 18/6 anders.
                    Last edited by Rodigan; 9 June 2013, 09:58.

Comment

Ik zie 9-vingerig blad bovenop, da's een teken dat ze het nu wel naar de zin heeft.
                      Je kunt ze natuurlijk in bloei zetten wanneer je wil, maar als ze hier zou staan zou ik nog iets meer, of groter gezond blad willen zien.
                      Da's toch de motor waar de hele plant afhankelijk van is.

Ze gaat nu goed.

Comment

Het is een blue cheese van organic earth, en aangezien dit men eerste kweekje is heb ik geen idee hoe hoog ik ze moet laten groeien.

Ik had ze eventjes uit de tent gehaald voor een foto te nemen, anders lijken de kleuren helemaal geel enzo.
                        Hier een fototje in hun habitat.

De lamp zelf kan nog wel wat omhoog, maar dit is ook niet veel meer.
                        Last edited by eMtsuJ; 9 June 2013, 11:55.

Comment

Scroggen! Komt helemaal goed dan. Wat een leuk tentje trouwens, zo compact.

Comment

Ik heb zo'n zelfde tentje, en ik het het filter verticaal in een hoek hangen, zo kan de slang meteen naar boven door het gat de tent uit.
                            Buiten de tent heb ik de afzuiger staan.

Comment

Das nog ni zo een slecht gedacht!
                              Heb ze vandaag in bloei gezet ze is groot genoeg denk ik
                              Enige nuttige tips qua voeding nu? Want ik vertrouw de charts niet zo goed meer.. Ik heb ze de laatste dagen zonder voeding gelaten en dan bleef zo meer verder groeien..
                              Zal straks een fototje erbij zetten!

Comment

Bezig...
                              X