Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnen mag niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnen mag niet?

    Korting op 420shop
    Ik dacht dat 5 plantjes per huishouden 'gewoon' gedoogd werden, maar nu lees ik dat dit alleen geld voor buiten?
    Ik wil mijn buren niet lastig vallen als de plantjes in bloei staan. Daarnaast veel slakken, muggen, en weet ik het allemaal voor beestjes.
    Mijn idee was dus gewoon een tentje met 5 plantjes op zolder, maar riskeer ik hier nou problemen mee?

    We zitten in een huurwoning, geen sociale woningbouw of iets, gewoon zo'n semi-nieuwbouwwijk. Er staat niets over in het huurcontract.
    Maar ik wil mijn onderdak niet riskeren!
    Als ik gewoon alles netjes doe, eigen stroom uiteraard, koolstoffiltertje, 1 lamp en max 5 plantjes, neem ik hiermee ineens risico's die ik niet zou moeten willen nemen? of is dit gewoon te doen?

    Komen ze een keer alles weghalen dan maakt me dat nieteens uit, maar ik wil niet bijv. uit mijn huis gezet worden, of nog erger, mijn kind kwijd zijn ofzo!

    Ik wil gewoon voor mijzelf kweken, omdat het zo belachelijk duur is in shops!
    Miss Mellow gaat tuinieren! | 2013 Danish Passion

    #2
    Re: Binnen mag niet?

    voor zover ik weet mag het inderdaad niet binnen, en is er een kans dat je je woning uit moet als ze er achter komen,
    in de praktijk zou je met 5 plantjes eigen gebruik niet heel zwaar gestraft worden, en wellicht een boete riskeren,
    in mijn ogen is het risiko vrij klein, voor mij in ieder geval niet groot genoeg om het niet te doen
    wel heel voorzichtig zijn met het oog op brandgevaar natuurlijk

    Comment


      #3
      Re: Binnen mag niet?

      Binnen mag niks inderdaad. Als er niets in je huurcontract staat kunnen ze je er niet uitgooien bij ontdekking, maar check dat goed. Meestal zijn er naast de precieze bepalingen in je contract ook nog algemene bepalingen van kracht, als een soort paraplu over alle overeenkomsten die je verhuurder afsluit. Deze moet je ontvangen hebben bij ondertekening van het contract, alleen vermelding ervan (plus waar je ze kan vinden) is niet voldoende om ze geldig te laten zijn in een rechtzaak.
      Maar : het algemene sentiment is duidelijk anti-kweken, wat komt door de rotte appels die hun zaakjes niet goed voor mekaar hebben, en woningen slopen in hun zucht naar gewin.

      Als er geen specifieke of algemene verwijzing naar ontbinding van het contract wegens wietkweken te vinden valt, en je houdt het kleinschalig, veilig en netjes (en erg stiekem) zou ik me er verder geen zorgen over maken. Te doen dus.

      Veel plezier en suc6!
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Binnen mag niet?

        Bedankt voor jullie reacties!
        Ik ben nu toch aan het kijken om misschien buiten een plantje te doen, al ziet mijn man dat al helemaal niet zitten (kwa dat het duidelijk zichtbaar is voor de buren e.d.) Maar misschien tussen een paar tomatenplantjes o.i.d.

        Ik kan me voorstellen dat er niemand achter kan komen als je 5 plantjes in een tentje op zolder hebt... maar het is vooral voor mij de vraag wat als ze er WEL achter komen.. maar als het dan bij wijze van een dikke waarschuwing is, in beslagname of desnoods een betaalbare boute, dan is dat nog niet het probleem.. maar mijn man kwam met dingen als dat ze je kind uit huis kunnen plaatsen e.d.... dat wil ik no way riskeren namelijk..
        Miss Mellow gaat tuinieren! | 2013 Danish Passion

        Comment


          #5
          Re: Binnen mag niet?

          Je kind wordt echt niet zomaar uit huis geplaatst hoor, dan moet je al langer bij jeugdzorg bekend zijn om andere dingen. En moet het kleine ding echt gevaar lopen (jeugdzorg staat namelijk niet bekend om z'n daadkracht als het echt spannend wordt -helaas-).

          Kweek je compact en veilig, stiekem maar toch redelijk ontspannen dan is er weinig aan de hand. Belangrijk is wel dat jullie het allebei zien zitten, het moet niet zo zijn dat er een opeens slapeloze nachten heeft. Zo te horen is je vent er niet zo blij mee allemaal...

          Word je gepakt met een kleinschalige plantage dan krijg je een boete (+/-500ballen als het de eerste keer is), je spulletjes worden in beslag genomen en dat is het dan.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Binnen mag niet?

            vraag de buren gewoon of ze er problemen mee hebben als je 'n paar wietplantjes in je tuin wilt zetten
            dan gaan ze ook niet raar doen als ze die plantjes ineens opmerken!
            niet meer argwaan wekken als nodig is
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Binnen mag niet?

              Kies bvb. een paar autoflowers a la low ryders, die vallen zeker niet op tussen je andere tuinplanten.

              Of je zet inderdaad op je zoldertje een 60x60 tentje met een 250 watter en 4 plantjes. De kosten zullen goed meevallen en zeker niet opvallen. Met een goeie filter zul je ook niks ruiken.
              Tzou wel warm kunnen worden op zolder in de zomer.
              Mits een extra kost kun je het perfect brandveilig maken met wat van die brandblussertjes o.i.d.
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #8
                Re: Binnen mag niet?

                bedankt voor jullie reacties! ik ga gewoon nog even verder kletsen met mijn man er ook over. ik denk dat hij liever binnen heefr san buiten dan uiteindelijk. hij wil het absoluut niet aan de buren laten weten (buitenplantjes)
                Miss Mellow gaat tuinieren! | 2013 Danish Passion

                Comment


                  #9
                  Re: Binnen mag niet?

                  Er zijn een paar rechtzaken geweest waarbij een verhuurder zijn huurder wilde uitzetten wegens wietkweek - maar de zaak verloor, omdat de kweek wel illegaal was (natuurlijk) maar verder niet gevaarlijk voor de woning of de omgeving. Als er dan niet expliciet iets in het contract staat over wietkweek, dan kan je niet uitgezet worden.

                  Dan zul je nog steeds geruime tijd wakker liggen van de rechtzaken. Je hebt ook nog een kans dat je meterkast wordt verwijderd voor "onderzoek" dus dat je twee weken zonder stroom zit - maar als je daar mee kan leven (leg vast een verlengsnoer klaar om stroom te lenen van de buren) dan is binnenkweken prima te doen.

                  Ik geloof niet dat de politie actief op zoek is naar kleine kwekers. Ze hebben de tijd en de mankracht er niet voor. Zijn er meldingen over overlast, dan moeten ze reageren, maar anders gaan ze (voor zover ik zie) liever achter de grote kwekers aan die een heel huis volzetten en twee maanden later als bouwval achterlaten.

                  Je kunt je kansen nog verbeteren door via je huisarts een recept te halen voor medische wiet. Je bent tenslotte medisch gebruiker. In eventuele rechtzaken kun je dan veel beter verkopen dat je voor jezelf kweekt, uit pure noodzaak.

                  Wat buitenplantjes betreft: Lang niet iedereen herkent de plant of de geur. Ik heb jaren lang buiten gekweekt in mijn stadstuintje, pal onder het oog van een oude buurvrouw. Ze had alleen aanmerkingen toen ik de planten had geoogst: Ze vond ze zo mooi, dus ze begreep niet dat ik ze opeens had omgehakt. Ik heb wat smoesjes verteld over een-jarige planten, rot en bladluis.

                  Het jaar daarna heeft haar zoon verteld wat voor planten het nou eigenlijk waren. Ze vond het nog een goeie grap ook.

                  Comment


                    #10
                    Re: Binnen mag niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                    Word je gepakt met een kleinschalige plantage dan krijg je een boete (+/-500ballen als het de eerste keer is), je spulletjes worden in beslag genomen en dat is het dan.

                    Krijg je hier op ook een strafblad?

                    Comment


                      #11
                      Re: Binnen mag niet?

                      da's een goeie, dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij niet, omdat de boete niet als boete te boek staat maar als schikkingsvoorstel, waar je op in kan gaan door te betalen (en dan komt er geen rechtzaak). Het zal zowiezo afhangen van de schaalgrootte van je kwekerij, boven een bepaald maximum aantal planten kom je zowiezo voor.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Binnen mag niet?

                        Goede info. Ook voor mij. Dank.
                        You can't step twice on the same piece of water.

                        Comment


                          #13
                          Re: Binnen mag niet?

                          Volgens de wet mag 1 plant, van lampen or wathever wordt er niet gesproken in de wet
                          ik heb al politie aan mijn deur gehad, ik had meer dan 1 plant, de politie heeft alles meegepakt
                          de agent vertelde me dat een lamp niet mag waar in de wet geen sprake van is
                          ik denk dat het ook wel afhangt welke agent je aan je deur hebt
                          vetellen dat je aan een afkickprogramma wil meewerken en je hoort er niets meer van spelde de agent me op mijn mouw
                          nu 8 maand later nog steeds niets van gehoord,
                          ik ben een afdruk van mijn strafblad gaan vragen en er staat niets op
                          Last edited by RufneckDeuce; 5 June 2013, 20:44.
                          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                          groe(n)tjes for all

                          Comment


                            #14
                            de daarvoor bestemde sectie hier op het forum.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Binnen mag niet?

                              In Belgica wordt er inderdaad alleen maar gesproken over het gedogen van 1 plant mits geen verzwarende omstandigheden als in de buurt van kinderen,...

                              Bij mijn weten staat er dus niks over lamp, hok, voeding als verzwarende omstandigheid => Wat in Nederland dus wel zo is (?).
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                              Comment

                              Bezig...
                              X