Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vsa en aarding probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vsa en aarding probleem

    Korting op 420shop
    Hey,
    heb een probleem. Mijn lamp wil niet automatisch starten. Mijn vsa maakt een zoemend geluid en als ik de stekker uit de tijdsklok trek en er deze een keer of twee terug inplug en daarna de aarding van de kabel naar de lamp los maak start de lamp wel???? Begrijp er niks van. Iemand een idee?
    Thx

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Heb een tweede lamp en deze start wel maar twintig minuten later dan de tijdsklok aangeeft, en dat sindsdien de tweede lamp hangt. Begrijp het helemaal niet zeker omdat ze beide op een andere leiding zitten. De een bij de buren de ander bij mij.

    #2
    Re: Vsa en aarding probleem

    Gebruik je een schakelkast met relais, of zo'n gamma-timertje ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vsa en aarding probleem

      Tap jij stroom af van de buren?

      Comment


        #4
        Re: Vsa en aarding probleem

        Gebruik een timer van bij alien, geen schakelkast maar zelf zonder de timer heb ik hetzelfde probleem.
        Stroom van buren is in samenspraak met hen. Het verbruik verdelen valt minder op

        Comment


          #5
          Re: Vsa en aarding probleem

          Heb je dan zo veel lampen dat je het nodig acht dat je buren weten dat je kweekt?

          Comment


            #6
            Re: Vsa en aarding probleem

            Nee, 600watt bij mij en 600 watt bij hen en lekker samen roken

            Comment


              #7
              Re: Vsa en aarding probleem

              dat stroom delen , en minder opvallen theorietje begrijp ik niet helemaal
              __________________________________________________ ______________

              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


              sigpic

              Comment


                #8
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Maar goed, mijn probleem is niet de stroom. Iemand een idee over de aarding en vsa?

                Comment


                  #9
                  Re: Vsa en aarding probleem

                  Zou even alles los halen, en opnieuw bedraden.
                  Er zit duidelijk iets niet goed, en met elektriciteit moet je niet knoeien.

                  Ik neem voor het gemak even aan dat je niet meer dan 2 meter draad tussen de VSA en de lamp hebt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Vsa en aarding probleem

                    ik dacht dat je met elektra altijd twee keuzes hebt,...

                    het doet het wel of niet, hoe kan je iets verkeerd hebben zitten als ie het soms wel , en soms niet doet

                    duidelijk dat het goed is aangesloten, alleen dat 1 van de apparaten defect is
                    __________________________________________________ ______________

                    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Vsa en aarding probleem

                      Aarde op je lamp / fitting is niet nodig toch, tenminste volgens mij niet.
                      Attached Files
                      Last edited by Hortuz; 9 June 2013, 01:47.
                      sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                      Comment


                        #12
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Vsa en aarding probleem

                          Neen straks ff wat foto's,
                          tussen de vsa en de lamp zit ongeveer vier meter. Heb ze buiten het kot staan.
                          Nu, misschien een domme vraag maar een Vsa werkt dat op wissel of op gelijkstroom? Heb goed uitgeken naar de kleuren van de draden ivm met N en L maar wou het toch graag ff weten.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vsa en aarding probleem

                            Het is allemaal wissel, dus in feite maakt het niet uit, maar om het overzichtelijk en controleerbaar te houden is het handig als je jezelf aan de standaard houdt.
                            ██ Blauw ------ = Nul
                            ██ Bruin ------- = Fase
                            Groen/geel --= Aarde

                            Als ik sommige broodkwekers zie zou vier meter moeten kunnen, maar als je een stukje draad over hebt, zou ik het eens met een kort stukje tussen VSA en lamp proberen.
                            Fouten achterhalen is vooral mogelijke oorzaken uitsluiten.
                            Last edited by QnQ; 9 June 2013, 11:00.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Vsa en aarding probleem

                              op je schema op de vsa staat ook alleen nul en fase draad voor je bulb, denk dat je je kap gewoon niet moet aarden.
                              sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                              Comment

                              Bezig...
                              X