Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wateren van de wietplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wateren van de wietplant

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben laats begonnen met mijn eerste wietkweek. Heb 4x super lemon haze staan en 1x amnesia.
    Zit nu in de 4e week van mijn bloeiperiode. Toen ze de bloeiperiode ingingen, moest ik ze elke dag best veel water geven omdat de grond elke keer snel droog is. Nu geef ik meestal 0,4l per plant per dag maar nog steeds is mijn grond na 1 dag helemaal uitgedroogd? Ik lees overal dat vrijwel iedereen om de dag water geeft in de bloeiperiode. De potgrond is ook redelijk hard en helemaal uitgedroogd. Misschien 1 keer goed doorspoelen?

    Kan iemand mij helpen?
    alvast bedankt


    #2
    Re: Wateren van de wietplant

    Als het 11 liter potten zijn, lijkt me 400 ml per dag normaal.

    Comment


      #3
      Re: Wateren van de wietplant

      Ik heb 12L potten.
      Dus 400ml per dag is dan normaal?
      Zie bij iedereen dat ze 400 per 2 dagen geven maar dat redden ze niet.

      Comment


        #4
        Re: Wateren van de wietplant

        kijk maar even op 3minuut en 50 seconden https://www.youtube.com/watch?v=w5Ss97f7OWQ

        Comment


          #5
          Re: Wateren van de wietplant

          Ik geef minstens 0.5-1L per dag, halverwege de bloei, elke dag dus.
          Ik weet niet op welk forum "vrijwel iedereen" om de dag water geeft, niet hier volgens mij.

          Maar het is toch ook voor elke plant anders ?
          Er is geen goeie hoeveelheid, of drink/eet jij ook precies zoveel als de rest van je familie ?

          Je geeft water naar behoefte.
          Of er behoefte is kun je achter komen door elke dag je potten even van de grond te liften, dan voel je of ze zwaar of licht zijn.
          Plantjes drinken allemaal verschillend, afhankelijk van de omstandigheden zoals licht/lucht/grootte van de plant/grootte van de potten/LV/temp.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Wateren van de wietplant

            Kan het zijn dat de grond helemaal verzilt is. Als je er van boven water in doet dan vloeit het er direct weer uit aan de onderkant. Als het kan zou ik m overpotten. Of anders een blumat?

            Comment


              #7
              Re: Wateren van de wietplant

              Oorspronkelijk geplaatst door Wietplantaapje View Post

              Toen ze de bloeiperiode ingingen, moest ik ze elke dag best veel water geven omdat de grond elke keer snel droog is. Nu geef ik meestal 0,4l per plant per dag maar nog steeds is mijn grond na 1 dag helemaal uitgedroogd?



              Wil je blowen, moet je het zelf growen

              Comment


                #8
                Re: Wateren van de wietplant

                Ik denk inderdaad dat mijn potgrond helemaal vastzit en er het nodige water eruit loopt. Ga ze vanavond overpotten in nieuw potgrond!
                Ik begon te twijfelen aan de hoeveelheid water maar nu ik lees dat je planten zelf aangeven hoeveel ze willen kan ik daar beter op gaan letten.
                Ik heb zelf Hesi Voeding gemixt met water. Nu ik meer water ga geven moet ik dan oppassen dat ik teveel voeding geef?
                Dus de ene dag water met voeding en de andere dag zonde? Of omdat ze meer water willen, willen ze ook meer voeding?
                Super bedankt voor de reacties.

                Ga vanavond even een kweekverslagje aanmaken met foto's van de toppen en de plant zelf, zodat ik nog betere tips kan krijgen voor de laatste 5 weken!

                Comment


                  #9
                  Re: Wateren van de wietplant

                  gewoon je schema volgen van HESI en de dames doen de rest, enigste dat jij moet leren is je potten aanvoelen! als je je potten optilt en ze voelen aan alsof je niks optilt dan staan ze te droog maar dat weet je wel ondertussen lol til je potten eens als je net gewaterd hebt dat je het verschil goed weet en voelt, als je die truuk onder de knie hebt ben je vertrokken
                  Wil je blowen, moet je het zelf growen

                  Comment

                  Bezig...
                  X