Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik wil na de zomer beginnen met mijn eerste kweekje. Heb de afgelopen paar weken aardig wat research gedaan maar er zijn toch wat vragen bij mij ontstaan.

    Ik wil graag beginnen met een kweektent en heb enkele webwinkels bezocht om de grow benodigdheden te bestellen. Op een online shop kon ik mijn eigen kweektent samenstellen en kwam op het volgende uit:

    Kweektent:
    Secret Jardin Dark Street ( DS 120 ) 120 x 120 x 180 cmDark Street II is de opvolger van de Dark Room collectie en lijkt mij een eenvoudig systeem waar ik mijn lamp, koolstoffilter en afzuiger kwijt kan.

    Afzuiger:
    Box Silent Air 500 m3
    Had gelezen dat je ongeveer het aantal watt van je lamp + 20% aan afzuiger moet hebben. Ik wil graag een 400 watt HPS gebruiken in de tent ( even rekenen, +/- 480m3 afzuiger? )

    Afzuigslang:Ik vind de aluconnect afzuigslangen er zo 'fragile' uitzien

    Koolstof filter:
    Carbonactive 500ZW160 Mini-Line 500 m3

    Ventilator:
    BLT Boxventilator



    Vragen:
    1)
    Ik ben niet handig met electriciteit. Op bijna elke webwinkel wordt verlichting aangeboden maar deze dienen zelf in elkaar gemonteerd te worden. Wat heb ik hier allemaal voor nodig en waar kan ik hierover instructies vinden? Ik wil graag een 400 watt HPS lamp ( het liefste met cooltube ). Hopelijk kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan gebruiken in mijn kweektent en over welke merken jullie goed te spreken zijn.

    2) Op internet las ik dat sommige reflectoren van lampen heet worden en brandgevaarlijk zijn. Wat voor reflector kan ik het beste gebruiken voor een 400 watt HPS lamp?

    3) Als ik een kweektent gebruik heb ik dan flensen nodig of kan ik de combiconnect buizen op eenvoudige wijze naar buiten begeleiden?

    4) Kan steenwol in kleikorrels geplaatst worden of gaat dit dan schimmelen?

    5) Klopt het dat de temperatuur opgevoerd wordt door de hitte van je lamp en de temperatuur stabiel blijft d.m.v. je afzuiger op de juiste snelheid warme lucht te laten afvoeren?

    6) Hoe kan ik de combiconnect buizen het beste vastmaken aan mijn koolstoffilter en afzuiger? Slangklemmen of (aluminium ) tape?

    7) Planten moet ik 3 keer per 24 uur water geven, klopt dit?

    8) Klopt het dat als ik een zaadje ontkiem ik op deze de eerste 3 weken gewoon 3 keer per dag water spuit en na deze 3 weken de planten in een grotere pot doe en een voedingschema zoals die van bijvoorbeeld Hesi gebruik?

    9) Wat is de beste afstand voor mijn 400 watt HPS lamp en de planten?

    10) Moet ik mijn lamp al vanaf dag 1 boven de ontkiemde zaden laten schijnen? Zo ja, welke afstand lamp en planten?

    11) Wat raden jullie aan, combiconnect of aluconnect buizen?

    12) Past zo'n grote Box Silent Air 500m3 wel in mijn kweektent, of raden jullie een slakkenhuis afzuiger aan?

    13) Hoe kan ik mijn ventilator in de kweektent het beste positioneren? Vanaf de grond naar boven richten door de planten richting mijn lamp?

    14) Is een 500m3 koolstoffilter 'overkill' of gewoon goed?

    Bedankt voor het lezen, sorry voor de 'wall of text' en natuurlijk alvast bedankt voor jullie reacties.

    Greetz,

    GrowKush
    Last edited by GrowKush; 20 June 2013, 20:15. Reden: Links naar shop

    #2
    Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

    1 ) 400 watt hps met cooltube , met een silentbox is nice
    2) alles wordt heet, maakt niets uit, je kan ze allemaal gebruiken
    3) eenvoudig naar buiten
    4) moet in kleikorrels, of in mapito (of gewoon in de aarde)
    5) ja klopt
    6) slangklem + tape
    7) nee, til je pot eens op... zwaar, geen water, licht, water geven
    8) schema is voor stekken, je kan na 3 weken water, met het schema beginnen van af week 1
    9) 40 cm
    10) zie vraag 9
    11)maakt niets uit
    12) box buiten je tent, filter in je tent
    , slakkenhuis met filter in je tent
    13) ja, richting je filter, fan ook boven je planten voor beetje beweging
    14) goed
    15) ow, we zijn er al,.. succes!
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

      valt niet veel meer aan toevoegen,
      6) euhm 1 van de 2 zal wel volstaan, tape krijgt mijn voorkeur
      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

      Comment


        #4
        Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

        Top! Bedankt voor de reacties.

        Kan ik trouwens ook gedistilleerd water gebruiken voor mijn planten? Regenwater opvangen is niet mogelijk en veel gedoe om kraantjeswater te testen op PH en EC.

        Verder vroeg ik me het volgende af:

        Stel dat ik BAL EB400SON 400 WATT REMOTE, PHILIPS MASTER SON-T PIA Plus 400W en SPIEGELKAP + FITTING GEM koop. Klopt het dat ik de stekker van de ballast in een stekkerdoos doe, de lamp in de reflector draai en de stekker van de spiegelkap in de ballast kan steken? Plug & Play? Dat ik niet zelf met kroonsteentjes/stroomdraadjes hoef te gaan zitten pielen?

        Comment


          #5
          Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

          nee best geen gedistilleerd water geven aan je planten denkik maar mss dat niet iedereen er zo over denkt,

          en dit is bijna plug en play maar je zal toch nog steeds de kabel die tussen je Evsa loopt en je reflector moeten aansluiten, maar een kind van 12 zou dit kunnen dus daar moet je je echt geen zorgen over maken !
          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

          Comment


            #6
            Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

            Oorspronkelijk geplaatst door Dylero View Post
            en dit is bijna plug en play maar je zal toch nog steeds de kabel die tussen je Evsa loopt en je reflector moeten aansluiten, maar een kind van 12 zou dit kunnen dus daar moet je je echt geen zorgen over maken !
            Haha maar daar merk ik me wel zorgen over ! Weet jij toevallig een youtube video/handleiding waarin dat eenvoudig wordt uitgelegd?

            Comment


              #7
              Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

              geen idee , heb ff youtube gecheckt, maar ni direct iets gevonden, het komt hier op neer:

              s.PNG

              je hebt deze 3 kabels op het einde van je kabel die uit je Evsa komt en naar je reflector loopt
              1.Je zorgt dat niets is aangesloten op het net
              2. De groengele draad is de aarding: op je reflector zul je een koperen schroef vinden die je een beetje kunt losdraaien, de aardingdraad gaat hieronder en het schroefje terug vast, je toestel is geaard.
              3. de blauwe en bruine draad verbind je met de reflector bruin bij bruin en blauw bij blauw.
              4.klaar !!


              test het even zonder dat er iemand de reflector vast heeft, werkt het niet verwissel de blauwe en bruine draad en dan moet iet het wel doen !

              succes


              Dy'


              edit; http://www.youtube.com/watch?v=LlBKQs3Nez8 hier heb je mss toch wat het is geen reflector maar komt op hetzelfde neer
              Last edited by Dylero; 21 June 2013, 21:05.
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment


                #8
                Re: Beginnersvragen eerste kweek ( kweektent )

                Top, bedankt!

                Afbeelding werkt helaas niet meer ik snap het in principe wel

                Comment

                Bezig...
                X