Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gavita ESVA 400 w start niet op

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gavita ESVA 400 w start niet op

Korting op 420shop
    Hey mensen,

Heb sinds gisteren een probleem met het opstarten van mijn esva van gavita een digistar 400 dimbaar.

Na 14 dagen groei 18 / 24 zonder problemen ben ik net op de bloei over gegaan en kwam er gisteren achter dat me lamp niet was gestart.

Vandaag weer het zelfde probleem

Wat speuren op het net en ben nog niet veel wijzer geworden, aan mijn timer ligt het denk niet is een nieuwe davin 2 x 600 watt max op de klok en 2 x continue.

De lamp die ik gebruik is een greenpower van philips.

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en is er een oplossing voor dit vreemde voorval.

Overigens handmatig starten is geen probleem

Gaarne uw raad
    Last edited by Hortuz; 27 June 2013, 03:21.
    sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Re: Gavita ESVA 400 w start niet op

Hoe ziet de lamp er uit ?
      Staan de 'antennes' binnenin nog helemaal recht of zijn ze inmiddels al krom gebogen ?
      Als je iets anders (radio,schemerlamp) in je timer doet, gaat die wel aan/uit ?
      Is het dezelfde lamp als je tijdens de groei had, of heb je er een andere in zitten nu ?

Er zijn lampen van Lumatek en van Gavita zelf die dikkere antennes hebben, en beter geschikt zijn voor de hogere frequenties van een eVSA.

---
      Van teh interwebz geplukt :

Het Digistar elektronisch instelbaar voorschakel-apparaat (ballast of VSA) werkt met een zeer hoge frequentie.
      Normale 50 Hz HPS lampen kunnen hierdoor defect raken, omdat het draad-frame doorbuigt (wat uiteindelijk de HPS lamp kan doen breken) en de boog kan gaan resoneren/trillen.
      Dit is niet ongebruikelijk voor 50 Hz lampen die gebruikt worden in een hoog frequentie voorschakel-apparaat.
      Dit is waarom het gebruik van hoge frequentie HPS lampen wordt aangeraden.
      Helaas zijn hoge frequentie HPS lampen niet beschikbaar voor iedere markt, daarom is er een Gavita verbeterde HPS lamp
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ Dylero,
        Zal inderdaad wat verder moeten testen maar spanning staat er wel op, handmatig starten met de timer gaat wel namelijk.

@ QnQ,
        De dames staan nu donker zal er vanavond is naar kijken of die antennes verbogen zijn door de hitte.
        Ja het is de zelfde lamp die ik heb gebruikt om mee te groeien, 14 dagen geen probleem, pas na de omschakeling 12 / 12
        Het testen van de klok zal ik vanavond effe doen met een normale lamp idd

Heb ook even met gavita gebeld maar de technischedienst daar was er even niet aanwezig of ik morgen kon terug bellen. (wordt vervolgd)

Dank jullie zover voor de reactie`s

Comment

Net even bij de lamp gekeken en de antenne is inderdaad verbogen / verzakt , dacht dat die greenpower goed ervoor was

En dan draai ik niet eens vol vermogen hmm.

Starten deed ie niet maar de timerbox is in orde, dat hebben we even getest met een normale lamp.

Comment

wat QnQ zegt je moet een gavita lamp bij een gavita starter gebruiken een beetje winkel zou jouw dat ook adviseren.

Comment

Net met Gavita gesproken en die zeggen alleen gavita lampen te gebruiken niks anders.

Mijn leverancier (detaillist) zegt dat ie ze al jaren die lampen leverd bij die ballast en dat het iets van de laatste maanden is. (lastig te controleren voor mij)

Hij heeft al veel gezeur gehad over die ballasts zegt ie en hij is klaar met Gavita.

Persoonlijk vind ik dat Gavita beter zn best had moeten doen om alle hps lampen te laten werken op hun ballast`s.

Men gaat tenslotte ook niet voor iedere nieuwe auto een nieuw type brandstof maken. (lijkt mij)

Ik vind het een beetje jammer gezien ik veel geld investeer voor goede, betrouwbare en veilige equipment.

Dit is mijn eerste kweek met een Gavita, mijn vorige setup had een Lumatec ballast ook nooit trubs mee gehad altijd met een greenpower gedraaid

Er werd mij een voorstel gedaan om de Gavita ballast om te wisselen voor een van Lucilux welke volgens mijn vaste leverancier geen probleem zou moeten zijn.

Ik hoop het nog een paar dagen uit te houden met die oude lamp en deze dan maar voor de time being handmatig te starten tot er weer salaris is.

Jammer Gavita had meer ervan verwacht, zonder problemen (Detaillist wist ook van niets!)

Groetjes Hortus
              Last edited by Hortuz; 28 June 2013, 14:10.

Comment

Ik moet zeggen dat ik al veel Gavita,s heb verkocht en dat de problemen best wel meevallen,dat er in het begin al problemen waren met de Philips lampen daar was Gavita zelf ook al snel van op de hoogte vandaar dat ze die Gavita lampen hebben ontwikkeld,ik weet niet onder welke steen jouw leverancier lag te slapen en/of hoelang jij die set al hebt maar dat probleem is echt niet van gisteren.
                Persoonlijk altijd meer problemen met die Lumatecs gehad dan met die Gavita,s misschien kan je leverancier je gewoon een Gavita lamp geven voor de moeite dat zou meer dan correct wezen.

succes man

Comment

@Urban Alien

De spulletjes zijn nog geen 6 weken oud en dus nieuw, zoals altijd zijn er weer puntjes, leermomentjes zullen we maar zeggen

Dat omruilen had ik zelf ook wel een beetje gehoopt een lamp voor een lamp, maar hij deed geen zaken meer met gavita.

De leverancier in kwestie of die onder een steen lag te maffen tsja dat weet ik ook niet, ga er van uit dat ik goede info krijg.

Ik heb daar al vaker gekocht en altijd goede service gehad, kleinigheidje hou je altijd denk ik dan maar.

`t is voor mij gewoon jammer dat ie geen zaken meer doet met Gavita.

Wil de beste man niet gelijk door de mangel halen en slechte rep geven, hij was zeker bereid om iets te doen.

Kon er later nog op terug vallen omdat ik nu even niet zonder ballast kan.

Daar in tegen was Gavita kort en duidelijk alleen Gavita met Gavita.

Nu alleen nog maar afwachten of die greenpower handmatig blijft starten en niet explodeert tot ie vervangen wordt
                  Last edited by Hortuz; 28 June 2013, 20:41.

Comment

Als je in mijn omgeving woont wip gerust binnen en dan geef ik je de juiste lamp voor nop ffs,ik vind het altijd lastig dat soort(BS) verhalen van ik doe geen zaken meer met Gavita dat doet geen enkele winkel namelijk behalve de groothandel die Gavita levert en dat is KJ bij mijn weten in ieder geval dat is mijn leverancier van de Gavita producten.

Comment

Urban alien ja zo ga je met klanten om , doe je goed hoor !

Comment

Dank je voor het aanbod Alien maar je woont te ver om te fietsen lol

In de nabije toekomst kom ik zekers een bakkie doen bij je, had op het forum de start van je winkel vluchtig door genomen mooie zaak man!!

Komt niet vaak meer voor dat een winkel / ondernemer zich belangenloos opstelt

Warme douche voor Urban Alien

Groetjes Hortuz

Comment

Nogmaals dank voor iedereen zn reacties en natuurlijk met name het aanbod van urban alien

Ik denk dat het start probleem wel duidelijk is voor mij.

Wat mij betreft mag hier een slotje op.

Comment

Sunmaster lampen heb ik ook nog geen problemen mee gehad.

En met Philips zorg ik ervoor de de antenne onder de zirconia buis hangt.
                            Zo kan hij bij evt verbuigen niet op de zirconia buis komen.

Ik had begrepen dat Philips nu ook z'n lampen aanpast op de Evsa's van nu.
                            Daar hangen immers de kassen nu ook vol mee.

Alleen is Gavita wel erg eigenwijs bezig, daarom mijd ik spullen van hun.
                            En daar veranderd Whazzup niets aan
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

En daar veranderd Whazzup niets aan [/QUOTE]

ghehehehe lol HJM

Comment

Bezig...
                              X