Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70w Hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    70w Hps

    Korting op 420shop
    Hallo smokers,

    Ik ben dus van plan een 70w hps te gaan kopen, maar ik snap niks van een Vsa of kan er niks over vinden en wat het precies inhoud?

    en maakt het uit waar ik de hps van weg haal van ebay of een growshop?

    Als jullie handige topics hieronder kunnen zetten of mooie, goeie antwoorden dan zou ik al een stuk verder komen.



    Danku

    #2
    Re: 70w Hps

    Een 70w hps is niet echt rendabel. Neem liever een 250w hps.

    Hoe groot is je ruimte waar je wil growen?

    Comment


      #3
      Re: 70w Hps

      kleine ruimte en maar 1 of 2 planten, ik wist niet dat er ook een microkweek sectie was dus ik denk dat dit topic even verplaatst moet worden ....

      Comment


        #4
        Re: 70w Hps

        Hoe groot is je hok? Aangezien een 70W HPS niet rendabel is om mee te groeien, en je hok misschien niet groot genoeg is, kan je kijken naar andere vormen van verlichting zoals TL's, spaarlampen, inductielampen of LED's
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #5
          Re: 70w Hps

          hps lampen hebben even een spanning nodig die veel hoger is dan het stroomnet kan leveren om op te starten.
          daarvoor is de vsa om even die hoge spanning te leveren en daarna af te zwakken naar de werkspanning voor de lamp.
          als je een 70 hps lamp koopt en een 70 watt vsa ( eugrowshop heeft ze van GIB ) dan ga je met je 230 volt draden vanaf je tijdklok je vsa in.
          daar zitten infeite gewoon kroonsteentjes op 6 in totaal 4 voor spanning in ( L & N oftewel fase en nul oftewel bruin en blauw ) daarvan gebruik je er 2 de andere 2 zijn on evt een volgende vsa op aan te sluiten.
          dan houd je dus nog 2 kroonsteentjes over daarbij staat LR & LA hierop word de ( alleen in het geval van 70 watt bij hoger word het E40 ) E27 fitting aangesloten en daarmee ook de lamp LA komt op het puntje van de lamp en LR op de ring van de lamp.
          alles staat ook redelijk duidelijk uitgebeeld op de vsa zelf.
          ik hoop dat je hier wat aan hebt!
          Greetz

          Comment


            #6
            Re: 70w Hps

            hoe bedoel je rendabel? en ik heb al eens met spaarlampen gekweekt en dat pakte niet zo goed uit, en ik dacht altijd dat hps-lampen goed waren.
            Dus daarom was ik aan het zoeken geweest voor 70w hps, overigens heb ik wel een mooi verslag gezien met een 70w hps lamp.

            Hoeveel stroom zou het mij kosten voor 70w hps + Vsa

            Comment


              #7

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: 70w Hps

                De hoge wattage HPS zijn zo goed omdat ze die hoge lumen output hebben +150Lm/watt, die hebben de lage wattage's niet , maar in essentie is het niet het juiste spectrum voor te groeie (zoals Bombadil zei)
                Dus voor te groeien even TL of ook een lage wattage HPI ( als dat al bestaat)

                6300 lumen voor de 70watt hps of 90Lm/watt ( zei meneer google)
                2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                Comment

                Bezig...
                X