Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3xAK47 auto en 1xSpecial kush

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

3xAK47 auto en 1xSpecial kush

Korting op 420shop
    zaadjes van de growshop gekocht van royal queen seeds.. de special kush is nu zo'n 5 weken en begint van onderaan vergeling in de bladeren te vertonen en de punten van de bladeren trekken hier en daar een beetje krom sinds een paar dagen.. ze staat in gewone normale pot grond en krijgt vanaf het begin af aan alleen water. kan ik beginnen met voeding geven zo ja welke voeding kan ik dr het best meegeven voor de groei?

heb me hier en daar al laten informeren en aangezien dit me eerste "proef" kweek is sta ik open voor alle suggesties!!

hier een aantal foto's vanspecial kush plantje met gele blaadjes:

ik ga nog meer foto's uploaden zowel van special kush als ak47 kan ik een kweekverslagje bij gaan houden!

alvast bedankt,

groeten

Re: 3xAK47 auto en 1xSpecial kush

wonderbaarlijk genog hebben alle plantjes het tot nu toe redelijk gered ondanks alles wat ze al hebben meegemaakt.... de special kush plantjes heb ik beide na buite gedaan en zijn lekker aan het groeien zijn gelukkis alsnog mooie grote en sterke planten geworden! AK47 autoflower staan in mijn kweek kast (foto's volgen)

de 3xAK47 autoflower plantjes zijn nu 9weken alleen blijven ze heel erg klein ongeveer 35cm ik denk dat het door gebrek aan licht komt en veel stress met de start ivm aanbouw kweek kast (ze hebben met de start ook nog even buiten gestaan.) 1 plantje groeit en bloeit heel anders terwijl het toch echt dezelfde zaadjes zijn... is goed te zien op de foto's die z.s.m volgen

nu heb ik 3 spaarlampjes van totaal 190WATT geloof ik waar ze onder bloeien en ben ik bang voor een erg lage opbrengst. wil ik er nog een TL bij hangen voor extra licht vooral bij de onderste toppen of kan ik het dan beter zo laten? misschien nog een spaarlamp erbij?

het is nog steeds mijn eerste (proef)kweekje en wil het vooralsnog simpel houden voor zover dat kan.. ondanks nog geen reacties te hebben ontvangen wil ik alsnog jullie op de hoogte houden en misschien toch nog wat tips?!

Comment

hierbij wat foto's van ak47 dames:

Last edited by aanstekah; 28 August 2013, 11:04.

Comment

wat voor grond gebruik je?
        zit daar al voeding in?
        wat voor lamp gebruiik je?
        Verwissel je alu folie met zwart wit folie dat is veel steviger en werkt beter.
        Hoelang hebben ze buiten gestaan en in welke fase stonden ze buiten?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Als er onder die alu-folie een witte wand zit, hoef je het er alleen maar vanaf te trekken. Wit reflecteert beter diffuus dan alu-folie.
          Alles wat verder dan 10cm bij de spaarlampjes vandaan zit krijgt te weinig licht, weet je meteen de oorzaak van de iele plantjes.

Ahja, en de kers op de cake : Ze hebben beestjes.

werk aan de winkel kerel.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de reacties, Ganjalf: ze staan in goedkope universele potgrond, ze hebben een klein btje voeding meegekregen, PK13-14, van de growshop. Op dit moment staan er 3 spaarlampjes van philips kort boven.. Met de start, de eerste 3 weken tot aan de bloei ongeveer, hebben ze buiten gestaan omdat mijn kast nog niet eens in aanbouw was.

QnQ: Je hebt gelijk want toen ik de dames in mijn kast stopte had ik mezelf nog niet goed genoeg ingelezen over de spaarlampen en deze bijna 1m boven de plantjes gehangen (dit heb ik inmiddels al aangepast.) Onder mijn folie zit een witte wand dus ik trek het er meteen af, alle moeite voor niks haha

Heb inderdaad soort van kleine muggen in mijn kast gespot en probeer dit zoveel mogelijk met de stofzuiger te beperken.. Weet verder niet wat ik er nog meer aan kan doen en wat voor een invloed dit heeft op mijn toppen?! Heb ook nog geen filters of dergelijke in mijn kast gebouwt zoals ik al zei het is mijn eerste (proef) kweek en de set-up van een laag budget, dus verwacht er ook niet veel van.

Comment

Ik zou zorgen voor een filter want anders gaat het in de bloei aardig ruiken.
              PK 13-14 geef je 3 weken voor het eind pas ongeveer en is voor gebruik in combinatie met de normale npk voeding.
              Wat je ziet op je plant aan verkleuring is als ik een gok zou moeten doen eerst ondervoeding (de geelkleuring) en erna een P overschot (de paars zwarte verkleuring).
              Je moet je voorstellen als de plant nooit extra voeding krijgt en in 1 keer een grote hoeveelheid aan een stof krijgt (in dit geval P) dat hij daar niet goed mee om kan gaan.

Dit is trouwens buiten het feit om dat de plant in het stadium waar hij nu is normaal alleen NPK voeding krijgt, en vooral N gebruikt en P en K nog vrij weinig.
              Direct stoppen met die Pk 13-14 en ik zou je aanraden eerst je kast fatsoenlijk in orde te maken voor je er iets in zet.

Misschien een idee om de planten buiten te zetten tot ze klaar zijn of iets.

Zorg ook voor fatsoenlijke filtering en afzuiging van je lucht

Comment

Ik heb gewoon een ventilator bij de ingang, kan hier met wat kattebakfilters wel provicorisch wat op verzinnen!! Afzuiging ga ik met wat pc fans nog iets bouwen in de kast.. Ik wil het allemaal klaar hebben voor mijn volgende kweek, heb namelijk 3x auto amnesia haze 1x lemon haze en 1x white widow zaadjes thuis liggen. Verder van de geur weinig last tot nu toe.

Merk dat voeding geven een hele studie opsich is en weet nog lang niet alles vandaar dat ik ook voor auto zaadjes heb gekozen omdat deze relatief goed uit zichzelf groeien is me verteld. Ook had ik zoiets van het is onkruid groeit toch vanzelf wel als ik kijk naar mijn 2 special kush planten die doen het redelijk goed uit zichzelf buiten(zal foto's uploaden.) De verkleuring(gele kleur) in de blaadjes is al vanaf dat ze buiten staan en merk nu dat mijn kast steeds beter op orde is dat de verkleuring(lijkt mij) boven aan minder word..

Eigelijk zouden ze nu al klaar moeten zijn maar gaat volgens mij nog wel even duren. Ik hoop dat er nog iets van te halen is, zal meteen stoppen met pk13-14 geven en z.s.m fatsoenlijke afzuiging en filtering regelen! Thx voor de info!!!

Comment

Ik heb maar 1 tip eigenlijk....zet dit niet door want dit gaat hem denk ik allemaal niet worden.
                  Zoek wat meer info op voor je gaat starten en herontwerp je kast.

Stem je kweekmethode af op het soort licht wat je gebruikt en de omvang van de kast.
                  Er is een reden dat alle kwekers koolstoffilters gebruiken, onderschat dat niet.

Comment

't Zal allemaal zo'n vaart wel niet lopen toch ?
                    De grootste zorg die ik me op dit moment zou maken is om de beestjes, al die stipjes op het blad wijst op spint of thrips, die heb je van buiten meegenomen.
                    Je kunt ze aan de onderkant van het blad vinden, ze zijn 2mm of kleiner.
                    Thrips beweegt snel, spint is langzaam.

Die mugjes zijn andere beestjes, die komen uit je aarde.
                    Minder water geven, de bovenlaag mag best uitdrogen.

Dan de topjes, dat wordt moeilijk, ivm het afstand-tot-de-lamp-verhaal.
                    Als ze nog wel een weekje of 4 moeten, zou ik misschien overwegen om de plant zo laag mogelijk te "knakken" en dan horizontaal te leggen.
                    Dan kan het licht dichter op de topjes en bladeren.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb mijn kast opnieuw ingericht provicorisch filters geplaatst(koolstoffilter komt nog wel), alle folie eraf(binnenkant geheel wit), 2 pc fans aan de binnekant voor afvoer en voor de inlaat had ik al een ventilator draaien. Kast zelf is 165x145x55 diep en 3xphilips spaarlampen totaal 190watt vlak boven de plantjes.

Hoop eigelijk wel nog iets van deze kweek te halen.. Ik heb natuurlijk van mijn fouten geleert maar het zou mooi zijn er daadwerkelijk iets aan over te houden toch?

QnQ: Kan ik verder nog iets aan deze thrips of spint doen op dit moment want voor zover ik weet niets? Zoals je zei ik heb de bovenlaag aarde uit laten drogen en probeer de mugjes te doden het lijken me er heel weinig tot geen meer op dit moment...

Met knakken bedoel je de stam wat platdrukken en dan de plant heel voorzichtig om buigen? Ik zou dit best eens bij het kleine plantje willen proberen alleenben bang dat ik het dan helemaal verkloot haha...

Comment

kun je weinig fout mee doen.
                        Zolang je de tak die je wilt knakken goed beschadigd, breekt hij niet meer.
                        Je moet het natuurlijk niet bij hele dikke takken of onderaan een dikke stam proberen.
                        je voelt het ook wel...als je de tak plat drukt valt hij nagenoeg vanzelf om

Comment

Het "knakken" is me aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Foto update van 1 special kush plant. Ik heb hier 2stuks ergens van in een bos staan, welke net in de bloei zijn.

Foto's beetje wazig, volgende x beter

Plantjes buiten kennen een slechte start, heb ze CANNA Terra Vega met de groei gegeven en vanaf nu krijgen ze CANNA Terra Flores
                          Last edited by aanstekah; 2 September 2013, 09:58.

Comment

Bezig...
                          X