Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

    Bwah, zo'n tijdschakelaar heeft meestal de rating 2A (16A) oid. Dit wil zeggen dat hij 2A (bij 230V, dus 460W) continu kan verdragen, en max 16A piek (3680W, geen probleem voor een paar seconden, maar ik zou niet de minuten beginnen tellen).
    Een 400W HPS zou moeten kunnen, maar zoals je zelf al aangeeft, de vonktrekkingen, die waarschijnlijk eigenlijk van de ballast komen, zijn niet echt geschikt voor die dingen. Uit veiligheidsoverwegingen dus beter niet doen.

    Tot nu toe heb ik 1 keer met max 100W licht gekweekt, dus dit probleem kende ik niet. Daarnaast heb ik genoeg ervaring in de elektriciteitssector (lekker mijn beroep zo vaag mogelijk houden ) om hier wel wat over te weten.
    Maar QnQ heeft, ervaringsgewijs, gewoon gelijk: 400W trekt het nog net, maar beter vermijden dan genezen (een afgefikt hok, incluis je huis, is niet echt tof), en schaf je zo'n relais aan. Ik denk wel dat dit ergens kant-en-klaar te vinden moet zijn. Een kleine google search levert me al vele resultaten op bij de bekende online growshops.
    Ik had het wel al in de "mot" dat je vanaf grotere vermogens een relais moet gebruiken :p
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #47
      Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

      Zal dan maar om zeker te zijn eens kijken voor zo een relais en opzoeken hoe je zo een ding dan aansluit alhoewel het me een degelijke timer lijkt , maar even iets anders mijn tent zit volledig in elkaar maar ik vind dat mijn afzuiging teveel lawaai maakt voor overdag zal dit geen probleem zijn maar als ik op 18/6 ga moet ik wel enkele uren s'nachts laten draaien ik slaap 1 meter van mijn tent maar door zijn oordopjes voor maar ik vrees dat mijn buren die echt heeeel moeilijke mensen zijn dit geblaas en gezoem ook zullen horen scheize ! Ik ga deze ook op een timer proberen te stellen want het is er een met 1 stand en kan alleen continu draaien ...iemand ervaring mee en wat tips ? gr

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Nee toch geen relais nodig morgen eerste testrun , enkel dat lawaai van die afzuiging stoort mij ik zal deze maar inschakelen als het echt nodig is de passieve inlaten zijn voldoende denk ik en zolang er geen sterke geur is sluit ik mijn koolstoffilter niet aan , iedereen akkoord ?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      vergeet morgen !! testen die handel !!!

      Comment


        #48

        Comment


          #49
          Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

          Ik zou als ik jou was toch met een relais werken. 400watt inductie (je lamp dus) is heel wat anders dan 400watt magnetisch (je boormachine). Voor +/- €30 heb je al zo'n relais en de aansluiting is echt een fluitje van een cent.

          Comment


            #50
            Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

            Blaas je afvoer dezelfde kamer in zo ja verander dit ga al wat graden schelen.Voor de herrie goeie geisoleerde luchtslangen en een thermostaat met dimmer er tussen.Zo weinig mogelijk bochten in je afvoer zoiezo geen onnodige.``s Nachts draaien.Je
            En betreft de lamp kan niet in je knip kijken maar als je de mogelijkheid heb koop een dimbare evsa met davin schakelkast 2x 600 hier zit gelijk een tijdklok in die de spanning wel aan kan.En heb je een veilig setje. 400W dimbare evsa van B.A.L. kost rond de €90,- kap heb je al davin kost rond de €58,-
            Veilge kweek

            Comment


              #51
              Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

              Yo MWay ik ben van plan om er een dimmer tussen te steken want zo kan ie s'nachts niet maar moet toegeven heb een simpele testrun (4 uurtjes) gedaan zonder mijn luchtslang te monteren dus zal wel heel waarschijnlijk veel mee te maken hebben zal dit eerst eens doen en dan rapporteren en ja het is in dezelfde kleine zolderkamer dus word echt warm overdag... maar i.v.m. met lucht inlaat zouden die passieve voldoende zijn er zijn er wel genoeg aan de DR2 ? En hoe zorg je voor een hoge LV 75% a 80% ? Ik zal veel sproeien met de planten spuit de eerste weken want budget om nog stuff bij te halen is zo goed als op ...

              Comment


                #52
                Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

                70% is genoeg.
                Ik gebruikte in het begin een natte handdoek en die legde ik voor de inlaat buiten de tent werd er op die manier vochtige lucht in gezogen.Wel regelmatig de handdoek nat maken.
                En een actieve inlaat is altijd een verbetering.Dus ook beter resultaat.

                Comment


                  #53
                  Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

                  Euhm MWay je zegt 'ik gebruikte' wat doe je nu dan als ik mag vragen want heb nog eens snel naar Rondje Barneys en wat een mooie set up,hoe zit het nu met die vanilla kush ? Ow jij gebruikt dus een bevochtiger had het verslagje snel even door genomen ... ga dit nu nog eens traag doen

                  Comment


                    #54
                    Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

                    wat een verschil met m'n luchtslangen aangesloten maar met de carbon-filter is ie zo goed als geruisloos,ik zou deze de hele kweek zo laten... kan toch zeker geen kwaad ? als ik hem deftig aan de afzuiging kan bevestigen tenminste !Gebruik je best een stuk luchtslang tussen de afzuiging en filter ? want ze passen wel op elkaar zonder maar er is maar een randje van 1cm over aan de filter kan hem zeker niet aanspannen met een riempje zoals op de afzuiging daar kan je de slang nog een paar cm overtrekken...
                    Ideetje iemand ? A er was nog een stuk achter de tent gevallen daar krijg ik wel mijn slang op vast geklemd
                    Last edited by smoke187; 16 July 2013, 03:16.

                    Comment


                      #55
                      Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

                      Lukt perfect zonder relais ! BTW
                      En als inlaat gebruik ik momenteel de kleine fan die bij het pack zat is toch min of meer een actieve inlaat ?
                      Last edited by smoke187; 26 July 2013, 18:36.

                      Comment


                        #56
                        Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

                        Smoke sorry voor de late reactie beetje druk met werk.Moet ook gebeuren.Las dat je iets wijzer bent geworden van mijn verslag.Maar even over een relais je snapt toch wel dat je met vuur speelt zo dat ding is echt nodig net als een brandblusser.Veilige kweek.

                        Comment

                        Bezig...
                        X