Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: kan momenteel niet kiezen welke belichting best te gebruiken

HPS licht is geen magisch licht dat verder draagt. Het vermogen bepaalt de "diepte" tot waarop er nog voldoende licht is. De dieptestraling van die hoog vermogen inductie lampen is dus wel groter dan van een standaard neon buis, maar meerdere neon buizen met samen hetzelfde totale vermogen geven ook weer gewoon dezelfde "diepte" (of beter gespreid en dan iets minder maximale diepte).

Het enige voordeel van inductie neon buizen is dat de electroden niet slijten (omdat ze er niet zijn). Het nadeel is dan dat daar een hele hoge prijs tegenover staat. Dat nadeel wordt alleen gecompenseerd als de kosten voor vervanging hoog zijn (op moeilijk bereikbare plekken). Buiten dat is er geen enkel verschil met andere neon buizen.

Al hebben deze specifieke groei/bloei modellen wel weer het voordeel van die "PAR coating". Als dat echt waar is althans. Een verlept cannabis plantje dat onder 600W MH lamp gekweekt zou zijn naast een wel gezond plantje (in dezelfde bak?) is niet echt betrouwbaar bewijs.

Je moet wel verdomd lang met je plantjes aan het klooien zijn om schade te ondervinden van een UV lamp in je hok. Met dit weer even in je tuin werken geeft je een veel hogere dosis UV. Anders doe je toch wat sun block op als je met je planten bezig bent

UV zou resulteren in meer THC en betere weerbaarheid van de plannt. Met name minder last van schimmel. Op zich zijn dat toch gewoon belangrijke voordelen? Maar goed, dat is meer voor de geavanceerde kwekers. Net zoals CO2. je moet alles wel heel goed op orde hebben voordat dat soort toevoegingen nog gaan helpen lijkt me. Al is een UV lampje toevoegen wel heel erg simpel te doen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

Autoflowers wer gelijk in de uiteindelijke pot planten zodat je niet hoeft over te potten en op 18 uur met je hps.

Comment

Voor een CFL heb je dan wel weer een hele nieuwe fitting en reflector nodig.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

"Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Nja kleine update ; de geldpest heb ik dus helemaal niet HJM was het maar waar , heb gewoon een investering gedaan die ik perfect kan rechtvaardigen tegen over mezelf (moet naar niemand anders kijken op dit moment,en dan nog), ik koop namelijk bijna hetzelfde bedrag aan wiet in 6 weken (Gangsterprijzen!)dan dat ik nu gespendeerd heb aan mijn tentje en hou ervan om bezig te zijn met planten, nou ok wietplanten.Dus heb ik toch een hobby erbij en kan hopelijk nog eens een goeie hoop wiet naar MIJN keuze(hopelijk) kweken.Maar kom de tent is nog niet volledig opgesteld nog een effe werk, moet een kast die nog vol met kleren lag nog uitbreken !, en heb veel te doen deze week dus,heb gekozen voor de HPI son t pia plus voor de bloei en MH van philips voor de groei , dus geen 200 Watt omdat ik dan idd ook een nieuwe fitting en nieuwe reflector moest aanschaffen dus beter met de MH lamp laten groeien (die ik heb moeten bijbestellen vandaag want zat enkel HPS in het pack inbegrepen) en zal dan mijn eerste rondje Royal Cream Auflower draaien 5 stuks die nu al gekiemd zijn en waarvan vandaag al 4 die al 2 cm boven komen piepen laten voorgroeien in de zon die toch al de hele week goed mee werkt btw om dan daarna binnen een dag of 14 of meer we zien wel op 18/6 onder de MH te zetten .... word vervolgd ben te stoned om verder te typen ! GRTZ
              Last edited by smoke187; 9 July 2013, 19:22.

Comment

na het typen pas die joint aan steken.

Comment

Haha weet ik MWay maar je weet hoe dat gaat ... nog een klein vraagje om zeker te zijn ik kan die 400 W lamp + ballast toch gewoon in het stopcontact steken ? Ik heb mijn stopcontacten op een apart cicuit lopen boven met 16A 'plons' enkel voor de stopcontacten?

Comment

Stralings diepte is weer zo'n wietwereldwaarheid.
                    Op school hadden we het alleen over licht intensiteit. Zoiets als Wietefras roept dus.
                    En ja, in kassen rekenen we wel degelijk de natuurlijke instraling (inclusief UV) mee. UV is erg belangrijk, en planten krijgen er geen huidkanker van.
                    Wel kunnen ze zilverachtig verbranden als ze zo van binnen komen, afharden dus.

En waar vind je zo'n compacte ronde of zelfs rechthoekige TL buis van 300/400 wat in precies de weergave die je wil? Ze kunnen het zelfs zo maken dat de coating iets UV door laat.
                    Maar voor nu is MH en HPS nog het goedkoopst om te starten, en het voldoet.

Kweken zonder UV gaat goed, met UV gaat beter En als een gezichtsbruiner bij de rommel winkel 4€ kost, waarom zou je het dan laten?

@Smoke. zoek er hier maar een uit http://growshopalien.com/onlineshop/...ectronics.html
                    Of ga je zelf de stekker er steen in en uit doen?
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik ben net begonnen met een kweek en heb er een LED lamp boven hangen...
                      Ik kan um programmeren en geeft een 24hr cyclus.
                      Ze groeien goed, maar heb er nu wel 3 soorten onder staan om te kijken welke het best reageert..
                      De PP gaat super snel...
                      De pineapple chunk is net opgekomen...
                      Heel spannend...
                      En de WW is net ontkiemd
                      Ik heb plagron batmix voor de groei
                      En canna boost voor de bloei...
                      Zijn er nog tricks die ik misschien moet weten...?ImageUploadedByTapatalk1373469442.539551.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterS1mple View Post
                        Ik ben net begonnen met een kweek en heb er een LED lamp boven hangen...
                        ...
                        Zijn er nog tricks die ik misschien moet weten...?
                        Best maak je hiervoor een apart topic in. Dit hoort niet in dit topic.
                        En als je je nieuwe topic hebt geopend, zet er dan iets meer info over de grootte van je hok en de volledige specificaties van je led licht (welke kleuren ze gebruikten, hoeveel Watt, hoeveel lumen, ...)
                        Last edited by Bombadil; 10 July 2013, 21:54.
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

.....

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

moet ik nu nog zo een relais aanschaffen en aansluiten ook ? Want van elektriciteit ken ik dus de ballen en ik ken niemand die ik hier mee vertrouw hoor de ballast aansluiten was al eens krabben ... dus ik kan mijn 400 watter niet gewoon in het stopcontact steken ? Brand ik dan de circuits door of ? Domme vergelijking maar ik kan daar een blender of boormachine van 600 watt daar toch laten draaien ...
                          (nog nooit op een kweekschema laten draaien natuurlijk )
                          Last edited by smoke187; 10 July 2013, 21:53.

Comment

Je kan je ballast normaal direct in het stopcontact steken (natuurlijk met een stekker eraan ), of zo'n goedkoop tijdschakelaartje ertussen zetten.
                            Een relais ga je niet direct nodig hebben, ik zie hier enkel een nut als je met zwaardere vermogens gaat werken dan zo'n prul tijdschakelaar aan kan.

Comment

Dank u Bombadil! jij hebt dit al gedaan of kent iemand ? ! dacht t'zelfde heb een tijdschakelaar die tot 3600 watt gaat ... we zitten toch niet in timboektoe de lamp+ballast moet dit circuit aan kunnen de rest elektrische apparaten lopen op een andere plon ... grtz

Comment

HPS moet met een relais.
                                Die simpele timertjes zijn daar niet voor geschikt.

Je kan ook handmatig elke dag op exact dezelfde tijd de stekker in en uit het stopcontact doen.
                                En als je een paar keer een flinke vonk getrokken hebt schaf je vanzelf wel een schakelkastje aan.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                                X