Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH waarde. foto erbij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH waarde. foto erbij

    Korting op 420shop
    Heb me vanmorgen rot gezocht naar een Fertometer. Helaas niet direct verkrijgbaar een PH meter wel. Ik dacht ik ga me er toch maar eens 1 aanschaffen.
    In de potten zit ik tussen de 5 en de 6. Is dat een normale waarde?
    Attached Files

    #2
    Re: PH waarde. foto erbij

    Wiet houdt wel van een beetje zure grond.. Ph volgens mij rond de 6 liggen.
    Dus wat jij nu hebt is wel een normale waarde.

    Comment


      #3
      Re: PH waarde. foto erbij

      pfieeeuw gelukkig toch al iets normaal

      Comment


        #4
        Re: PH waarde. foto erbij

        Vraag is wel een beetje hoe betrouwbaar die dingen zijn.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: PH waarde. foto erbij

          Ik heb dat ding ook een keer aangeschaft, daarnaast had ik ook een hydrometer ervan. Mijn ervaring is dat de waarde nogal fluctueert waardoor deze waarde onbetrouwbaar is.

          Als je goede grond van een growshop heb en je zorgt dat je water een Ph waarde heeft van 5,8 hoef je je verder niet al te veel zorgen te maken over de ph waarde van je medium. Ik zou de Ph waarde wel met een goede meter meten.
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: PH waarde. foto erbij

            Met 5.8 wateren is te laag op aarde.

            Die Bart-Smit-metertjes zijn leuk, maar in potten kun je op verschillende plaatsen ook verschillende waardes meten, daarbij zijn ze vaak niet erg nauwkeurig.
            Ik ben wel benieuwd in hoeverre ze ook de juiste waardes aangeven.
            Heb je al eens gekeken met bijv. ijkvloeistof of het klopt, of welke pH waarde heeft je kraanwater volgens zo'n meter, en klopt dat met de waarde die je leverancier opgeeft ?

            De beste methode is om diverse monsters te nemen van aarde in de wortelzone, en die op deze manier te meten.
            Daarbij krijg je natuurlijk een gemiddelde waarde, vaak doe je dit ook alleen als er tekorten/blokkades of problemen zijn.
            Het kan best zijn dat op de ene plaats in de pot de pH 5.9 is en op een andere plek 6.2

            Tussen de 5 en 6 is wat aan de lage kant, maar als je een keer water geeft zal dat wel oplopen.
            Zolang je planten het goed doen zou ik me niet zo'n zorgen maken.

            Fertometers ben ik niet zo voor, maar als je echt geen idee hebt waar je mee bezig bent kan het een uitkomst zijn.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X