Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweekje - kan ie al?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweekje - kan ie al?

    Korting op 420shop
    Naja mijn echte eerste kweekje was buiten op het balkon in een klein potje... maar dit is mijn echte eerste serieuze poging. Vijf keer white widow onder 600w HPS. Secret Jardin kweektent 120x120x200. Hele canna productlijn (cannazym, cannaboost, terra flores etc). Biogreen grow mix met perliet. Staan nu zo'n 9 weken in bloei naar schatting. Wat vinden jullie van dit eerste resultaat? Ben er zelf best wel trots op eigenlijk

    Ik heb deze foto's met flitslicht gemaakt terwijl ze in het donker stonden. Kijken/foto maken terwijl de lamp brandt kan ook maar ik heb het idee dat dat een enigszins vertekend beeld oplevert! Het lijkt dan net alsof ik meer heldere trichomen zie en/of de melkachtige trichomen minder goed uitkomen zodat het lijkt alsof ze nog effe kunnen. Maar de foto's met flitslicht in het donker doen anders vermoeden en daar lijken ze zo goed als oogstrijp. Hebben jullie deze ervaring ook? Voordat ik straks te vroeg of te laat oogst zeg maar... ik zie nu iig een heleboel melkachtige trichomen (high) en voor het stonede gevoel moeten er nog wat meer amberkleurige bijkomen. Ik doe mijn best om niet teveel naar de haartjes te kijken maar de trichomen leading te laten zijn.
    Wat vinden jullie ervan, zien ze er goed uit? Zouden jullie ze al oogsten? Wat kritiek ben ik ook niet vies van indien nodig, ik ben tenslotte nog een beginner.

    Groeten~CIMG2928.jpgCIMG2929.jpgCIMG2930.jpgCIMG2931.jpgCIMG2932.jpgCIMG2933.jpgCIMG2934.jpg

    #2
    Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

    Wanneer je ze wilt omhakken, tja.. Dat ligt natuurlijk aan jou. Wil je een meer high gevoel kan je ze omgooien.. Wil je meer stoned, dan wachtj e tot je meer amber hebt. Geheel aan jou en welk effect je wilt. Heb je een microscoopje? Kun je een foto doorheen maken.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

      Hoi mike, dat klopt en daarvan ben ik me zeker bewust. Ik ga voor 50% melkachtig / 50% amber. Het is alleen een beetje twijfelen of ik al genoeg melkachtige trichomen zie of niet, als ik ze zo met het blote oog bekijk of met een loepje terwijl de lamp AAN staat dan lijkt het net alsof de trichomen een soort van overstraald worden door de HPS lamp en ik minder goed kan beoordelen of ze nou melkachtig zijn of niet. Ik heb sommige fotos wat gecropt aangezien het forum ze automatisch kleiner maakt en daardoor de trichomen niet goed uitkomen.
      Als ik geoogst heb zal ik een stukje top onder de microscoop leggen.CIMG2928.JPGCIMG2930.jpgCIMG2936.jpgCIMG2938.jpgCIMG2939.jpg

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

        Naja, je kan beter een weekje wachten tot je het zeker weet, dan dat je ze te vroeg omgooit en daardoor niet het gewenste effect krijgt. Zo denk ik er zelf over, natuurlijk ook dit volledig aan jou zelf. IK vind de planten er trouwens goed uitzien, netjes hoor. Volgende keer zou het leuk zijn als je het complete kweekverslag hier bijhoud, hebben we allemaal wat te lezen en mocht je dan vragen hebben, zijn er meer mensen die je willen en zullen helpen. af en toe een fotoupdate en een leuk stukje tekst is voor iedereen leuk en zo leer jij ook meer tijdens het proces.. Want als het proces afgelopen is en het ziet er netjes uit, dan hebben we weinig toe te voegen eraan
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

          Als je al een microscoop hebt of kunt lenen zou ik het nakijken voor ie omlag. Ik ga zo mijn 1e omhalen had ik vorige week al willen doen en toen zagen ze er vergelijkbaar uit met die van jou op 1 verschil na dat ik bij jou nog best veel groene bladeren zie.

          Heb je ze de laatste weken gespoeld met schoon water ? Op deze manier zou je voeding weg moeten spoelen en je boom de herfst stand in moeten gaan om zijn energie uit de bladeren te gaan gebruiken.

          Als je geen microscoop hebt zou ik zoals mike01 zegt ook nog een weekje wachten zou zonde zijn als je enkel milky hebt en je voor 50/50 wilt gaan.
          Baco's paarse ronde = done

          Baco's eerste keer binnen =
          done

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

            Ben benieuwd, update of iets?
            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

              Hoi, bedankt voor de reacties. Ik ben sinds 1.5 week wel gestopt met bloeivoeding (Terra Flores) geven maar ze krijgen tot het eind nog wel cannazym en cannaboost. Voedingsmengsel geef ik om de dag. Water, water+voeding, water, water+voeding enz. enz. Ik volg met mijn testkweekje namelijk het bijgevoegde voedingsschema van Canna:IMAG0767.jpg.
              Kweekverslagje volgt btw nog als de boel geoogst is. Ik heb in verschillende stadia foto's gemaakt die ik later bij t verslagje zal voegen. Nu ik jullie tekst zo lees heb ik wel het idee dat ik een interpretatiefout heb gemaakt; ik zag nl. nogal veel gele bladeren opeens ontstaan en toen heb ik gedurende die 1.5 week nog wel twee keer bloeivoeding bijgegeven omdat ik t idee had dat de boel snel afstierf en ik niet zeker was wat voor effect dit op de toppen zou hebben. Ik heb een stukje blad afgeknipt en daar wat foto's van gemaakt. De meesten zijn melkachtig, een paar nog helder en je ziet bij sommigen duidelijk dat er een soort van bruine prut wordt aangemaakt.t_euromex0000.jpgt_euromex0003.jpgt_euromex0005.jpgt_euromex0007.jpgt_euromex0015.jpgt_euromex0016.jpgt_euromex0023.jpgt_euromex0024.jpgt_euromex0026.jpgt_euromex0027.jpgt_euromex0029.jpgt_euromex0031.jpg

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                welkom Harry , wat is dat die bruine prut , ( ben een beginnen ) lol

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                  Yeah, lijkt me dat die wel zo'n beetje klaar zijn he..
                  Zolang je de afgelopen 3 weken maar geen PK 13/14 hebt gebruikt, dan zal de smaak wel goed zijn.

                  Als je zulke foto's maakt krijg je natuurlijk ook de vraag waarmee je dat gedaan hebt (?)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                    Dat moet een flinke microscoop geweest zijn inderdaad. Mooie foto's.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                      @Nousch; volgens mij is dat de amber waar men het doorgaans over heeft. Zoek met google ns op 'trichomes amber', dan kom je vergelijkbare afbeeldingen tegen.
                      Ik ga van nog een paar planten wat monstertjes nemen en die bekijken en als die er hetzelfde uitzien als deze dan denk ik dat ik aankomend weekend maar ns moet gaan knippen Spannend! Ik ben ongeveer 3-4 weken geleden gestopt met pk13/14 geven. Sowieso stond er op de verpakking dat ik t maximaal een week mee moest geven met het voedingsmengsel en niet langer.

                      Ik heb deze microscoop gebruikt: http://www.euromex.com/gb/catalog/ph...contrast/2197/. Ik heb microscopie nl. ook als hobby dus dat kwam deze keer goed van pas. Ik heb deze camera gebruikt: http://www.euromex.com/gb/catalog/cm...l-camera/2311/. Die kun je er rechtstreeks op monteren middels een adapter en dan vervolgens foto/video streamen naar de PC toe. Voor overzichtsfoto's met lage vergrotingen is een stereo microscoop met grote dieptescherpte beter, maar die heb ik (nog) niet.
                      Last edited by Harry Balls; 18 July 2013, 10:32.

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                        Dat zijn mooie spullen inderdaad. Moet wel een flinke hobby zijn. Daar ben je wel een paar duizend euro voor verder

                        Wel heel cool dat je ook zo in die trichomes kan kijken zoals in die laatste 3 foto's. Is dat dan een fase contrast opname?

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                          Ty. Die laatste foto's zijn gewoon helderveld. Fasecontrast is bedoeld voor objecten die zo dun mogelijk zijn en van nature weinig contrast geven, zoals bacterien en bepaalde eencelligen. Met helderveld microscopie zie je dan niet zoveel. Bij dingen zoals trichomen is het niet zo nodig en kan t averechts werken omdat die al vrij contrastrijk zijn en enigszins bolvormig. Ik heb een paar foto's bijgevoegd die het verschil laten zien. Die 1e is fasecontrast, de 2e helderveld en de 3e weer fase contrast. t_euromex0002.jpgt_euromex0004.jpgt_euromex0005.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                            Vette shit man, heel wijs. Ben ze nog niet eerder zo tegengekomen, mar ook niet iedereen heeft zon hobby geloof ik haha!
                            Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                            Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste kweekje - kan ie al?

                              Ja ik zou zeggen maak eens een mooi artikel over jouw hobby en hoe dit goed toe te passen in de wietteelt.
                              Zullen flink wat mensen graag doorlezen.
                              Bedankt heb weer flink geleerd vandaag.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X