Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer binnen kweken, onder spaarlampen, nu na 3 maanden hangende plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer binnen kweken, onder spaarlampen, nu na 3 maanden hangende plantjes

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

voor de eerste keer ben ik beginnen kweken met 5 zaadjes die ik gewoon via via heb gekregen, weet zelfs niet wat voor soort het is, maar goed, voor mij is wiet wiet Zolang het maar iets opbrengt/niet voor eigen gebruik dus, maar om te verkopen achteraf =)

Nu is het zo: In het begin had ik nog helemaal geen gerief, totaal niks; enkel enkele bloempotjes en een zwak tl-lampje, al verscheidene keren moeten overpotten e.d.. Nu heb ik een dubbele kleerkast; waar 3 plantjes links staan, en 2 hangende plantjes rechts, allemaal onder spaarlampen, rechts 4 spaarlampen van 65W, links weer ik niet meer van buiten, zal morgen eens gaan zien. Nu heb ik 2 planten die ik heb sinds 16-04-2013 die allebei heel slap hangen en precies te veel water hebben gekregen, ik heb nog NOOIT voeding gegeven, buiten van die kleine groene meststokjes die je in de grond steekt, enkel puur kraantjeswater dus.. Lampen staan bij mij elke dag al op 16/8. Spaarlampen weliswaar, maar voor mij is dit goed genoeg

De 3 andere plantjes die ik heb zien er iets beter uit, hangen dus niet, en deze heb ik sinds 2-05-2013.
    Het gaat dus eerder om de 2 grotere plantjes, die er slap bijhangen, stel dat het te veel water is, wat kan ik hier dan aan doen? Of wat kan het nog zijn? Krijgen genoeg zuurstof, raam staat dag en nacht open, 't is wel zelf gefabriceerd, een dubbele kleerkast waar ze momenteel instaan, met een luchtbevochtiger enz. 09-07-2013 (2).jpg09-07-2013 (3).jpg09-07-2013 (4).jpg09-07-2013 (5).jpg09-07-2013 (6).jpg09-07-2013 (7).jpg09-07-2013.jpg
    Last edited by Brikoleur; 13 July 2013, 23:18.

Re: Eerste keer binnen kweken, onder spaarlampen, nu na 3 maanden hangende plantjes

Eurhm je weet niet wat voor soort het is en ze staan nu al dik 2 a 3 maanden op 16/8 ??

Denk dat ze inmiddels wel uitgegroeid zijn dan en dat je mag schakelen naar 12/12 de fase waarop je de bloei laat starten voor niet auto flowers Auto flowers hou je je hele sessie op 16/8 of 18/6 bij de gewone versie heb je echt 12/12 nodig om de bloei te gaan laten starten.

Je mag dus nog even geduld gaan hebben, geeft je mooi de tijd om eens wat kweekverslagen door te lezen en extra kennis op te doen over de bloeifase... De groeifase heb je wel onder de knie

Succes & greets,

Baco
    Baco's paarse ronde = done

Baco's eerste keer binnen =
    done

Comment

Re: Eerste keer binnen kweken, onder spaarlampen, nu na 3 maanden hangende plantjes

Hallo Baco,

dank voor de reactie

Alle 5 de plantjes zijn ongeveer een 60 cm hoog,
      wat niet echt groot is vind ik, maar goed.
      Het zijn dus auto flowers, want ik heb ze al die tijd staan onder spaarlampen met een timer ingesteld op 18/6.
      Mag ik ze dan nu al op 12/12 zetten? Hoe kan je dan zien dat ze zijn 'uitgegroeid'?
      En waarom hebben de 3 linkse plantjes hier geen last van? Zijn wel 2-3 weken jonger.
      En hoe lang duurt de 'bloei' dan?

Sorry voor de vele vragen, ik ben uiteindelijk ook maar een beginner

Comment

Als je nou gewoon wat kweekverslagen leest en de stickies met informatie?

Het is hier ook niet de bedoeling dat je kweekt voor de verkoop.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Topic gesloten, Brikoleur; check je Inbox!

Comment

Bezig...
          X