Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantje bloeit te snel af

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantje bloeit te snel af

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben met mijn eerste kweekje bezig en ik heb een vraag over mijn white widow plantje. Ik denk dat ze een kalk tekort heeft gehad op het begin van de bloeifase waardoor ze dus te snel aan het afbloeien is... Ze staat nu 6 weken in bloei en moet er 8 - 9. De hoofdtop was eerst vanboven bijna 70% van de haren bruin maar die heeft weer nieuwe witte haren er bij gekregen dus die lijkt weer op schema te lopen nu, alleen de kleine zij-topjes zijn de haren al zeker 70-80% bruin.
    Ik ben nu sinds vorige week geen voeding meer aan het geven en alleen maar kalkkorrels door het water aan het doen.
    Mijn vraag is nu eigenlijk of ik dan beter nu nog 1 week geen voeding meer zal geven en dan oogsten, of is ze dan nog niet rijp?, dan maar wat minder opbrengst..
    Of dat ik gewoon de 8-9 weken uit moet zitten omdat ze anders nog niet rijp is?
    Er zitten al wel heel veel thc kristallen op, kan zelf niet zien of deze al milky zijn omdat ik geen microscoopje heb en het mijn 1e kweekje voor de hobby is!
    Hieronder plaats ik wat foto's zodat jullie mee kunnen kijken en mij (hopelijk) van advies kunnen voorzien!

    Zoals je op de 2e foto kan zien is de bovenkant van de hoofdtop nog redelijk wit maar de kleine zijtopjes niet meer helaas..
    Nu schiet met net te binnen of ik ook bijvoorbeeld volgende week de zijtoppen al kan oogsten maar de hoofdtop nog laten zitten tot die ook goed lijkt?

    Hopelijk kunnen jullie je weg vinden door al mn vragen! alvast bedankt!
    Grtzz
    Attached Files

    #2
    Re: plantje bloeit te snel af

    Wat zit je nou weer te piepen, lees is wat over trichromen inplaats van de pistels.

    Comment


      #3
      Re: plantje bloeit te snel af

      De groei van de bloem...

      De witte haartjes trekken zich terug en er ontstaan nieuwe die zich weer terugtrekken om weer nieuwe te maken enz enz enz...

      Dat proces blijft in principe gewoon doorgaan totdat je ingrijpt. Overigens als je dat niet doet, heb je weinig meer aan je wiet. Of je mag gaan snoeien hangt af van de trichromen.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: plantje bloeit te snel af

        Okee dan zal ik ophouden met 'piepen'
        Bedankt voor de reacties! Ik dacht dat het zo was omdat ik had gelezen dat bij calcium tekort ook te vroeg afbloeien zou gebeuren en aangezien sommige bladeren er wel zo uit zagen dacht ik dat dat het wel was! Maar dan wacht ik nog even!

        Comment


          #5
          Re: plantje bloeit te snel af

          Ze komen nu wel voeding te kort, das is wel te zien aan het blad. Je was ook gestopt toch? Gewoon weer wat voeding meegeven
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: plantje bloeit te snel af

            waaraan zie jij dat ie een voedingtekort heeft ?

            Comment


              #7
              Re: plantje bloeit te snel af

              Dat staat bij mijn post. Dus als je een andere mening hebt, kan je die gewoon geven
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: plantje bloeit te snel af

                Hee! Ik was inderdaad gestopt maar ben sinds gisteren weer bij gaan voeden dus dan zal het vast goed komen!
                Bedankt voor de reacties

                Comment


                  #9
                  Re: plantje bloeit te snel af

                  Volgens mij is het blad donkergroen en dat is in mijn ogen geen voedingstekort,ik zou je ph is meten in je medium
                  Last edited by showtime; 22 July 2013, 08:53.

                  Comment

                  Bezig...
                  X