Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keuzes bij kweek-kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    keuzes bij kweek-kast

    Korting op 420shop

    #2
    Re: keuzes bij kweek-kast

    Ik zou je gebouwde kasje vooral gebruiken voor ontkiemen en voorgroei. Je zou een kunnen kijken naar Tneon. Hier worden wel leuke resultaten mee geboekt.

    HPS geeft veel te veel warmte

    Over licht is trouwens heel veel te vinden op het forum. Check de sticky topics
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: keuzes bij kweek-kast

      ik wil de kast (125-70-80) oog gebruiken voor het ontkiemen en de voorgroei.
      alleen wil er het beste licht in hangen wat mogelijk is (TL of andere opties)
      op dat gebied kan ik elk advies nu goed gebruiken

      Comment


        #4
        Re: keuzes bij kweek-kast

        gebruik een HPI lamp kun je op een VSA aansluiten
        ik heb er een in een 400W in een ruimte 80X80X150
        in mijn handtekening vind je een link terug daar in fimpje week 1 zie je duidelijk het verschil tussen hpi en hps
        als je door mijn kanaal op youtube bladert kun je filmpjes vinden van zowel TL HPS EN HPI
        HPI is voor mij nu het leest handige omdat die dezelfde houder hebben ,HPS voor bloei en HPI voor groei
        als je een pure groeikast zou maken kun je ook opteren voor TL maar vanaf je wil bloeien moet je omschakelen naar HPS wat meer aankoopkosten meebrengt voor een dubbele installatie
        ik ga nu voor HPI/HPS en heb er vertrouwen in
        Last edited by RufneckDeuce; 19 July 2013, 23:31.
        Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
        groe(n)tjes for all

        Comment


          #5
          Re: keuzes bij kweek-kast

          Ik zit op dit moment met verschillende opties in gedachten.
          Wellicht is onderstaande TL een goede optie?

          Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.


          Armatuur:
          Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.



          Hoeveel TL-verlichting hang je op bij een kast die 125 breed bij 70 cm is?

          Comment


            #6
            Re: keuzes bij kweek-kast

            Ik zou zo'n 150-200Watt plaatsen (misschien zelfs nog meer), en dan kom je misschien goedkoper uit met standaard TL's, ook al moet je er eentje meer plaatsen om hetzelfde als die Tneon's te bekomen.
            Hoe meer licht, hoe beter, al zeker als ze in de bloei plotseling veel meer moeten slikken.
            Het nut van een (dure) gehamerde armatuur zie ik niet echt in bij TL's. De lampen geven zelf al diffuus licht af, de reflectorkap moet dit dus niet opnieuw verstrooien.
            Last edited by Bombadil; 19 July 2013, 23:57.
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment

            Bezig...
            X