Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

    Korting op 420shop
    Hallo growers,




    Was nog niet ideaal maar het was vandaag dan ook extreem warm en ik kweek op zolder.

    Waar ik een beetje van schrok is hoe heet mijn 600watt ELT VSA werd, nadat de lamp een dik uur gebrand had werd dat blok op de vsa zo heet dat ik hem amper 4 seconden kon aanraken met mijn blote hand voordat ik mijn vingers eraan zou gaan branden.
    ik heb hem alleen nog maar gebruik in combinatie met een PHILIPS MASTER HPI-T Plus 250W groei lamp. Ik had al ergens gelezen dat ze best wel heet konden worden maar ik had verwacht dat het icm een 250watt lamp niet zo heel erg heet zou worden.

    Is dit normaal? Of is een 600watt vsa niet geschikt voor een PHILIPS MASTER HPI-T Plus 250W groei lamp? ik dacht namelijk dat 600 gewoon het maximum zou zijn. Heb er ook een 600watt hps bij maar ben van plan die pas in een later stadium te gaan gebruiken.

    En wat voor materiaal kan ik het beste gebruiken om die VSA op te schroeven? Nu heb ik hem op 15mm MDF, kan dat zo?



    Morgen ga ik een 3liter automatische blusser halen...

    Binnenkort hopelijk een verslagje van 5xPP onder 250watt en 600watt in 120x120cm in aarde.


    Alvast bedankt!




    #2
    Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

    zo warm is normaal.


    een 250w erop aansluiten niet...


    vsa op stukje gipsplaat. niet op mdf das brandbaar.


    greetzz mafferd

    Comment


      #3
      Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

      Blusser is het beste idee!

      Lamp van een andere wattage aan je VSA hangen is het slechte Als je met 250 wilt groeien zal je ook een VSA van 250 moeten hebben.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

        4 seconden lang vasthouden is best lang. Hij is echt heet als je m alleenmaar een tikje kan aanraken zo heet is ie.

        K moet zeggen mijn vsa is niet zo heet, die kan ik gwn vasthouden. Ik heb wel een normale vsa, geen evsa.

        Comment


          #5
          Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

          Als je even zoekt op het forum, kun je wel meer berichten vinden over lager wattage lampen in de vsa.
          Conclusie is dat dit niet goed is.
          Je kunt als het echt moet wel een hoger wattage lamp in een lager wattage (e)vsa doen dacht ik, maar het licht(spectrum) wordt dan ook iets blauwer.

          600W vsa moet een 600W lamp in, en ja, die dingen worden heet.
          Dan had je een evsa moeten kopen, maar die zijn duurder eh..
          Last edited by QnQ; 23 July 2013, 09:13.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

            ok thx voor de reply

            Ik heb vandaag een 400watt setje(VSA+lamp) gekocht, en de tent naar beneden gehaald.

            De baby’s zijn gisteravond/vandaag geboren en hebben het nu fijn in hun kraamkamer 28-30C en lv van70-80. Heb ze verwijderd uit hun sealback

            VSA wordt net zo heet als eerst ongeveer (dik 60C)maar dat is dus normaal, nu wel 400vsa op 400 watt lamp zoals het hoort dus. Heb hem nu op een stoeptegel liggen, en ook meteen maar even een 3 kilo blusser erboven gehangen. Lijkt me prima toch? Verkoop juffrouw zij dat het aan de zware kant was

            Heb er nog wel een timer voorzitten waarop staat 600watt maar die hoef ik niet te vervangen toch? Als ik alles goed begrepen heb is dat de max die erop aangesloten kan worden.
            IMG_20130723_210426.jpg


            Groeten

            Comment


              #7
              Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

              Dat relaiskastje is prima, hoef je niet te vervangen.
              Blusser is ook niks mis mee, juist die 1 kilo dingetjes zijn minder, die blussen maar een paar seconden, en dan zijn ze leeg.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: is het normaal dat een VSA zo loei heet wordt?

                600 wat op 250 bulp gaat niet goedkomen, brandgevaar, de interne lampophanging gaat dorzakken verkeerd spectrum en als de buitenhuls knapt hen jje de poppen aant dansen, NIET DOEN!

                Comment

                Bezig...
                X