Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

    Zaten dus geen Herma's tussen, bleken dus 2 mannen te zijn, enkel zaden te bespeuren, iedereen heeft telkens een andere mening en ik ben tenslotte een beginner, beginnen roepen of jezelf druk maken gaat echt niet helpen sorry.
    Ik doe dit voor de 1ste keer, wat dan normaal is dat je fouten maakt?
    Niemand is perfect, ook jij niet, ik zal het ooit wel leren. Heb hier nog een stuk of 20-30 zaadjes liggen en ik probeer het altijd binnen te doen.
    Kan dus het hele jaar door.
    Ik hoop nu dat er gewoon nog iets afkomt van die 2 vrouwtjes, die staan nu allebei samen in bloei en Geen Zaden te bespeuren.

    Comment


      #17
      Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

      Die zaden "verstoppen" zich, en zijn net als Rome niet in een dag gegroeit. Het komt er op neer dat er best grote mannenplanten met een heleboel stuifmeelballetjes bij jou vrouwtjes hebben gestaan, die hoogstwaarschijnlijk nu bevrucht zijn en overgaan op zaad ontwikkeling........
      Ik kom alleen maar in vrede mijn berichtje plaatsen.

      Comment


        #18
        Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

        Dan hoop ik dat er toch nog iets van af komt ;O Voorlopig zijn er geen zaden te zien, ik ga er niet van uit dat er dan nog iets afkomt, maar het zou mooi zijn

        Comment


          #19
          Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

          En weer een wijze les rijker

          Succes met de volgende!
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #20
            Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

            Zelfs als er niets meer vanaf komt, dan heb je voor volgend jaar zaad genoeg.
            Ik vrees dat je inderdaad al te laat was met het wegzetten van de mannetjes.
            Hopelijk heb je er goed naar gekeken, dan kan je een volgende kweek al veel vroeger spotten of het mannen of vrouwen zijn.
            Welk soortje is het ?
            Misschien (als je veel geluk hebt) heb je nog wat opbrengst met zaad erin (dat heb je in de shop ook soms).

            greetz
            HOMMEL
            Leren = Experimenteren

            Comment


              #21
              Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

              Tja, Hommel,

              ik heb eerlijk gezegd echt geen idee welke soort het is, die zaden heb ik allemaal maar ooit gekregen en zat ooit mee tussen gruis sommige..
              Probleem is voor mij dat ik echt moeilijk kan zien, als ze in de groei staan, of het nu mannetjes of vrouwtjes zijn. Zal dat topic
              over man/vrouw nog eens goed doornemen en hopelijk lukt het de volgende keer beter en sneller. Ik werk ook alleen maar met spaarlampen,
              dezelfde voor groei, als bloei. Dus echt enorm groeien zullen ze ook niet doen

              Ik zal nog een foto nemen van de 2 vrouwtjes nu se.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              DSC_0104.jpgDSC_0105.jpg TIP: Als je rechtermuisklik op de foto doet, en je klikt op 'koppeling openen', krijg je de foto groter te zien.

              Hier dus de foto's van de 2 vrouwtjes, voorlopig zie ik nog niets van zaden, en ik zit al in week 2 bloei.
              Hopelijk blijft alles zo en worden het mooie topjes, de bladeren van de 1ste foto zien er raar uit, maar dit is altijd al zo geweest,
              van in het begin, ook bij groei dus. Niet dat het kwaad kan denk ik?

              Grts
              Last edited by Groen Blaadje; 31 July 2013, 11:08.

              Comment


                #22
                Leren = Experimenteren

                Comment


                  #23
                  Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                  Heb je wel eens gecontroleerd op ongedierte? Weet het niet zeker, maar daar lijkt het een beetje op (Spint of trips)
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #24
                    Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                    Hey Hommel,

                    die foto's zijn inderdaad wel heel duidelijk
                    Ik hoop dat ik dan inderdaad veel geluk heb gehad, en ik leer er uiteindelijk ook van.

                    Aan Rollup: Ik heb al meerdere keren gezien maar heb nog nooit iets kunnen vinden,
                    plantje heeft dit altijd al van in het begin gehad, maar zou dit erg zijn?
                    De andere staat er al die tijd al naast, en heeft dit niet?

                    Grts

                    Comment

                    Bezig...
                    X