Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    nieuw op dit forum en hopende veel bij te leren,
    nu heb ik zelf 5 plantjes staan die 1 week in bloei staan onder spaarlampen 12/12.

    1 plant waarvan ik 100% zeker ben is een mannetje, die staat helemaal apart, heeft al zakjes en veel bolletjes,
    4 andere planten ben ik eerlijk gezegd niet zeker van, sommige van hen hebben bolletjes en haartjes lijkt me,
    precies een kruising tussen man en vrouw?

    De laatste 3 foto's zijn van het mannetje, waar je duidelijk de zakjes, bolletjes ziet.

    Hoop dat ik met de foto's duidelijkheid krijg en dat iemand hier het misschien kan zien?
    Foto's zijn ook geen topkwaliteit maarja

    Iemand die me zou kunnen helpen?

    Grts, Groen Blaadje

    DSCN0827.jpgDSCN0828.jpgDSCN0829.jpgDSCN0830.jpgDSCN0831.jpgDSCN0832.jpgDSCN0833.jpgDSCN0834.jpgDSCN0835.jpgDSCN0836.jpgDSCN0837.jpg

    #2
    Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

    Misschien kan je wat meer close up fotos maken. Ik kan het nauwelijks zien in ieder geval..
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #3
      Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

      Laatste foto is een mannetje..... in het midden van de foto zie je duidelijk een stuifmeelbolletje....

      Comment


        #4
        Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

        Ga proberen wat close up foto's te nemen, maar t probleem is, hoe dichter ik kom met die 10MP camera, hoe slechter het beeld wordt ;o

        Foto's komen eraan Laatste foto is zeker en vast al een mannetje, klopt

        Comment


          #5
          Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

          Nieuwe fotokes =) Me ne 12MP Smartphone getrokke; toch iets duidelijker nu he, zijn dit herma's of allemaal mannetjes? Laatste 2 foto's zijn zeker een mannetje, daar ben ik zeker van denk ik. (denk ik) DSCN0849.jpgDSC_0087.jpgDSC_0086.jpgDSC_0088.jpgDSC_0089.jpgDSC_0090.jpgDSC_0091.jpgDSC_0092.jpg

          Comment


            #6
            Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

            foto 1 en 2 kan ik niet goed uitmaken
            foto 3 lijkt ballen te hebben EN in bloei te staan maar is niet zo heel duidelijk (herma ?)
            foto 4 lijkt me wel een vrouwtje te zijn.
            Foto 5 is nog niet goed te zien.
            foto's 6 - 7 - 8 = MALE
            Leren = Experimenteren

            Comment


              #7
              Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

              aangezien veel van de mensen hier het verschil tussen een mannelijke en vrouwelijke plant niet helemaal weten (inclusief mezelf) en omdat ik op dit moment ook
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                Ik kwam volledig op de zelfde veronderstelling als Hommel.
                6,7 en 8 Mannelijk nummer 3 Herma als is dit moeilijk te zien, zijn maar een paar haartjes.

                Dus 6, 7 en 8 in de Curver, nummer 3 apart zetten (luchtdicht), niet buiten !!!( hebben je buren een hekel aan)
                Actie direct te ondernemen.

                De rest van de foto's zijn waardeloos slecht, inderdaad de opgegeven link goed lezen.
                Last edited by Escargot; 26 July 2013, 18:15.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                  Hallo;

                  misschien zijn dit betere foto's, denk het eerlijk gezegd wel. Ik heb wel een probleem met de grootte en hoogte van m'n planten nu denk ik, plantjes komen bijna tegen de lampen zelf :O

                  Welke zijn nu man/vrouw? Herma?

                  DSC_0094.jpgDSC_0095.jpgDSC_0096.jpgDSC_0097.jpgDSC_0098.jpgDSC_0099.jpgDSC_0100.jpg

                  Situatie: Plant 1 en 2 staan naast mekaar, groeien wel veel minder snel dan plant 3 en 4.
                  Plant 3 en 4 staan samen, groeien sneller vanwege meer licht.

                  Foto 1 & 2 = Plant 1
                  Foto 3 & 4 = Plant 2
                  Foto 5 & 7 = Plant 3
                  Foto 6 = Plant 4

                  Comment


                    #10
                    Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                    Iemand die hier meer over kan zeggen nu? Foto 5 en 6 zijn volgens mij nu allebei mannetjes, omdat ik er tegen tik, dat er stuifmeel afvalt op de bladeren. En enorm veel zaadjes?

                    Comment


                      #11
                      Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                      Plant 1 en 2 zijn vrouw.

                      Plant 3 en 4 zijn man.

                      Hopelijk staan ze niet bij elkaar zodat de mannetjes de vrouwtjes kunnen bestuiven. Dan heb je geen oogst meer over...
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                        Ze staan bij mekaar, maar beste dus de mannetjes weg doen? Zonde dat ze al zo groot zijn en je het nu pas kan zien, of tenminste, ik toch
                        Heb al wat stuifmeel zien liggen op de bladeren, denk je, dat als ik ze wegdoe, er nog iets van oogst is van de 2 vrouwtjes?

                        Mvg, Groen Blaadje

                        Comment


                          #13
                          Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                          Eerlijk gezegd denk ik dat je al te laat ben. De twee mannen kunnen weg, heb je werkelijk niks aan. De dames kan je laten staan en hopen dat ze geen zaden gaan maken.

                          Succes!
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment


                            #14
                            Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                            Ja, voor zover ik kan zien hebben de 2 vrouwtjes nog mooie haartjes, goed wit en geen zaden te bespeuren,
                            heb de mannetjes weggegooid, heb ik inderdaad toch niets aan. Denk je dat er nog iets af zou komen nu?

                            grts

                            Comment


                              #15
                              Re: 5 Plantjes, 1ste week bloei, man of vrouw?

                              Ja je verneukt het totaal voor jezelf, ook als je een advies krijgt van anderen wacht je nog even gerust om wat andere foto's te maken.
                              Weet je wat probeer het volgend jaar nog een keertje en luister dan naar wat mensen zeggen.
                              Veel geluk.
                              En als ik zeg actie direct ondernemen, dan bedoel ik gisteren!!!

                              Ach wellicht heb je liever een zaadkweek, dan hoop ik alleen dat je die Herma gekapt hebt.
                              Last edited by Escargot; 30 July 2013, 11:41.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              Bezig...
                              X