Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super snelle Bloei, wat nu?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Super snelle Bloei, wat nu?

    Korting op 420shop
    Goeden avond allemaal, de naam is Ronson. Zal mezelf eventjes kort introduceren.
    Ik ben een beginnend kwekertje die nu een klein jaartje met zijn eigen brouwseltjes aan de gang is.
    Ben inmiddels aangekomen bij mijn derde ronde. De eerste 2 rondes tot een goed eind weten te brengen, mede dankzij forums zoals deze.
    'T is fantastisch om in mijn eigen verbruik te kunnen voorzien. Scheeld weer een hoop munten en rookte daarvoor al 20 jaar. De shop hierro
    gaat bijna failliet.

    Maar goed mijn vraag is het volgende, ik zal even een korte beschrijving van mijn huidige probleem geven.

    In deze ronde, ronde 3 ben ik begonnen met 5 gefeminiseerde zaden Blue Berry. De zaden zijn van Spliff seeds, de goldline.
    Ik kweek in een DR 90 tentje, een 600watt HPS cooltube en koolstoffilter in potten van 10 liter gevuld met kilomix van atami.
    Ik gebruik voor voeding;Hypro terra, hypro rootstimulator en bladvoeding, Canna pk 13-14, super k-boost van aptus en ph-min van canna.

    Goed, Alle 5 de zaden zonder probleem ontkiemd en konden binnen 24 uur al de grond in. Maar ja door een nogal klunzige aktie van het baasje, is er eentje tijdens het planten verloren gegaan. Don't ask, kan er bijna aparte topic voor openen. Dus vier bleven er over. Geen probleem dacht ik, groei gewoon wat langer voor om zo mijn tentje wat meer op te vullen en wat in te lopen op de schade van het verloren plantje. Op zich niets mis mee denk ik zo. De vier dames deden het goed, stonden onder een 18-6 lichtregime, zijn bij de zesde internode getopt en de zijtakken hebben zich optimaal kunnen ontwikkelen.

    Maar nu komt het, Na 28 dagen voorgroei (4weken) vond ik ze genoeg voorgegroeid waren om te gaan schakelen naar een 12-12 lichtregime.
    In acht neming de 9 a 10 dagen om in de bloei te schieten en de 3 weken groei in de eerste 3 weken van de bloei. blablabla...
    De 4 dames toonden in iedergeval nog geen tekenen van zichtbare bloei. Op de schakeldag besloten om mijn lichtcyclus in verband met de warme temperaturen die we nu krijgen en al hebben gehad, om te draaien. om s'nacht te belichten en overdags te verduisteren. Dat resulteerde in een laatste belichtingsdag van ongeveer 32 uur. S'ochtends tentje dichtgemaakt en verduisterd, niets aan de hand.
    s' Avonds toen de lamp weer aanging(na 12uur) tentje geopend eventjes bij de dames op de koffie. ff checken of ze dorst hadden, de reguliere checkup ik verwachte eigenlijk helemaal niets. Maar toen zag ik een bloeihaartje bij 1 van de planten, goed het kwartje viel nog niet echt zo, mmm zelfde plant nog een paar bloeiharen??..Toen toch maar de rest van de 3 dames eventjes closer bekeken en ze staan gewoon alle 4 al in bloei....
    Normaal zit je krampachtig 9 a 10 dagen te speuren naar een enkel haartje zodat je kan gaan beginnen met tellen. Deze 4 dames staan gewoon al dik in bloei na een enkele nachtrust van 12 uur. Bizar.

    Was eventjes volledig dumbstruck, heb geloof ik wel om de 15 minuten de verpakking van mijn zaden gelezen om er zeker van te zijn dat dit geen autoflowers zijn. Dit was een kleine week geleden en wilde dit " probleem " eventjes aan de ervaren rotten voorleggen.
    Ik ben wel begonnen met tellen vanaf dit moment, als ik dat niet moet doen hoor ik dat graag. Maar ik tel vanaf zichtbare bloei.
    Verder heb ik ergens gelezen in een straignreport dat deze blue berrys maar max 21 dagen voorgroei mogen hebben. ??? Weer zoiets raars kan een wiet plant een maximale voorgroeitijd hebben?. Geloof daar niet zo in, moeder natuur werkt toch ook niet met maximale voorgroeitijden. Tuurlijk wil je ze binnen je tent houden maar dat is echt, je weet wel van welke koek dat is gemaakt.

    Dat is dus mijn probleempje, ik begrijp eventjes die snelle in bloei intreding niet. Daartegen scheeld het weer een hoop energie en in de oogsttijd.
    Het is dus meer een luxeprobleem, maar ik wil wel begrijpen waarom dit zo heefd plaatsgevonden. Wil me niet gaan vergaloperen denkend dat ik nu ineens het ei van Columbus heb gevonden. Maar stel je eens voor, geen schakelperiode meer maar gelijk naar het belangrijkste deel van de oogst.
    Moet toch wat meer van het kruidje afblijven zie ik weer. Ik hoop dat het probleem duidelijk genoeg is en ik wacht jullie reakties eventjes af.

    Groet, Ronson.
    Last edited by Ronson; 27 July 2013, 08:13. Reden: taalfoutuhh..

    #2
    Re: Super snelle Bloei, wat nu?

    voorbloei heeft niks te maken met lichturen! en is wat anders dn ware bloei in je toppen!

    Comment


      #3
      Re: Super snelle Bloei, wat nu?

      Ik geloof dat ik het niet overlicht uren heb, En die ware bloei zit ook in mijn hoofd toppen en zit nu ook al in de zij taken. Wil graag weten wat die vroegtijdige inbloeitreding heefd veroorzaakt. Belangrijker nog hoe verder te handelen. Is dit nep of echte bloei, ga nog steeds van echte bloei uit. In iedergeval bedankt voor je reaktie.

      Comment


        #4
        Re: Super snelle Bloei, wat nu?

        Ben wel benieuwd naar een foto
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: Super snelle Bloei, wat nu?

          Zal nog ff een cameraatje willen aanschaffen, gaat snel gebeuren. Maar ik leen er nu wel ff eentje, dan kan ik wat fotootjes bijvoegen. Ben wel weer een weekje verder had eigenlijk fotootjes van 7 dagen geleden moeten bijvoegen. Maar ja. ik doe me best. Iig Bedankt voor je reaktie, heb jij enig idee met wat voor een fenomeen ik hier te doen heb?

          Comment


            #6
            Re: Super snelle Bloei, wat nu?

            Even een update, De 4 staan nu 1 week in bloei en nee het was geen voorbloei want de dames hebben er alleen maar meer bloeiharen aangemaakt.
            Blijf ik toch met de vraag zitten wat die bijna spontane in bloeitreding nou precies heefd veroorzaakt. De langere voorgroei periode?, het laatste belichtings schema? of is dit gewoon een lucky strike. Ga iig bij mijn volgende run de zelfde voorwaardes proberen te recreeren. Gewoon om te kijken of het zelfde gaat gebeuren.
            Ideeen Iemand?

            Comment


              #7
              Re: Super snelle Bloei, wat nu?

              Weet het eigenlijk ook niet zo goed, zou het graag op foto eerst willen zien. Zal vast iets normaals zijn.

              Zie trouwens dat je PK 13/14 gebruikt. Ik persoonlijk raad dat iedereen af, chemisch goedje bah. Ga dan liever voor bijvoorbeeld GreenSensation of andere gelijksoortige bloeistimulator.
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                Een haartje is nog geen bloei.
                Benieuwd naar foto's.

                Je kan er toch weinig aan doen verder.
                In de beschrijving staat 50-80cm dus dan groeien ze niet zo veel, dat klopt dan wel denk ik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                  QnQ;Ze blijven bossig en klein ja, hoewel ze nu wel ineens het groeiknopje gevonden hebben. Wat de groei betrefd loopt alles zoals in de beschrijving. Maar 4 planten die gelijktijdig in de bloeischieten na de eerste verduistering van 12 uur is ronduit bizar. eentje had ik nog op voorbloei kunnen gooien. Als mijn 4 planten een lucky strike was, ga ik nu mijn koffers pakken en het vliegtuig naar Los Vegas boeken. Toen ik vannochtend de tent afsluitte zag ik dat de dames weer meer en meer bloeiharen hebben geproduceerd. Technisch gesproken staan ze nu pas de 8e dag op 12-12.
                  Rollup; Waarom geen pk 13-14? v.a. wk4 hebben je plantjes toch meer fosfor en kalium nodig? zelf nog geen negatieve ervaringen mee gehad.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Rollup die pk 13-14 is eigenlijk nog het logische gevolg van de aanschaf van mijn tentje. Daar zat een voedingspakket bij van hypro op minerale basis. Dat ben ik nog steeds aan het verwerken. Maar ik wou nog wat additieven en boosters voor de bloei. Die moeten dan ook op minerale basis zijn. vandaar de pk 13-14 en de aptus k-boost.

                  Die K-boost is trouwens echt een aanradertje. Maar goed als de flaconnetjes dadelijk op zijn ga ik weer rondkijken wat ik dan weer ga doen. Biologisch kweken is wel iets waar ik naar toe wil gaan in de toekomst maar werk eerst ff de staande voorraad op.

                  Comment


                    #10
                    Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                    Canna pk13/14 mag je maar 1 weekje geven, als je topjes op de hele plant hebt, meestal is dat week 6 bloei ongeveer.
                    Daarna is er nog tijd genoeg om die PK13/14 smaak weg te spoelen.
                    Aan het eind nog een weekje (of langer) alleen water, en dan proef je er niks van terug.

                    Problemen met Canna pk13/14 komen vooral omdat men te laat ermee begint of er te lang mee door gaat.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                      QnQ; Ik ben me heel bewust dat je pk alleen maar de 4e week max 4 dagen achter elkaar mag geven. Daarna schakel ik over op k-boost van aptus speciaal voor week 5 en 6. Week 7 begin ik al met spoelen meestal. Hier ligd eigenlijk ook de kern van mijn probleempje. Om de 4e week goed te kunnen timen moet je goed de begindatum van je bloei bepalen. Daar draaid eigenlijk dit hele topic om. Kan natuurlijk ook wachten tot de groei eruit is. pk13-14 geef je op het moment waneer de groei uit je planten is. Maar dan ben ik bang dat ik dat telaat zal merken.Je gaat denk ik dan twijfelen is de groei er nu uit of niet. Top van je dat je met me meedenkt, stel het erg op prijs.

                      Comment


                        #12
                        Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                        Ik denkt dat Spliff (ik weet het natuurlijk niet zeker) niet voor niets erbij meldt ze niet langer dan 3 weken voor te groeien.
                        Waarschijnlijk springen ze daarna in de bloei.
                        Je zou dat iig even aan ze moeten vragen.
                        Verder, als je met pk13/14 aan de slag gaat en je begint in week 4, wat ik vroeg vindt (ik ben zowiezo geen fan van het product) dan ben je dus redelijk op tijd.
                        Ik tel altijd vanaf 12/12, daar berekenen breeders ook hun bloeitijd mee.
                        Bloeitijden van de breeder komen niet altijd overeen met de actuele bloeitijd, kijk naar de trichs om de oogsttijd te bepalen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                          Krasi; Top dat je ff tijd voor me heb gereserveerd. Dus jij denkt dat deze straign een soort van autoflower kan wezen. Interessant, zat zelf ook wel een beetje in die hoek te denken. Goed advies om ff met spliffseeds contact te zoeken, ga ik doen. Dat ik daar zelf nou ff niet opkom. Maar door te tellen vanaf 12-12 loop je dan niet steeds 9-10 dagen voor op het bloeischema van de breeder. Of calculeer je dat dan in?. Dacht dat je pas ging tellen als je de eerste bloeiharen spot als je naar 12-12 ben geschakeld. Dat de bloeitijden van de breeder eerder een richtlijn zijn en geen absoluut begrijp ik ook, alleen bij dat telverhaal sta ik nu ff in het bos. Nog nooit van gehoord tel ik verkeerd dan?

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Oh ja, Spliff zelf vermeld niet dat deze maximaal 21 dagen voorgroei Mogen hebben. Dat heb ik van een site waar de zaad en plant genetica word beschreven. Geloof een amerikaanse site. Naar gegoogled maar weet natuurlijk niet meer elke het was. Dat is de uitwerking van mijn tweede oogst denk ik.

                          Comment


                            #14
                            Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                            Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
                            ...Ik tel altijd vanaf 12/12, daar berekenen breeders ook hun bloeitijd mee...
                            Mag ik dat betwijfelen ? 't Is natuurlijk niet de plek voor de discussie, maar ik wilde het wel even roepen
                            Het aantal bloeiweken tel je toch bijna altijd vanaf dat je bloei ziet.
                            Als je topjes op de hele plant hebt is het tijd om een paar keer pk13/14 mee te geven.

                            Er zit verder geen autoflower in de genen, alleen wat Afghaan die iets sneller is dus waar die snelle bloei vandaan komt weet ik niet.
                            't Is natuurlijk verder niet zo belangrijk. Als je de trichomen bekijkt om je oogstmoment te bepalen komt dat gewoon goed op het eind.
                            Ze worden alleen niet zo erg hoog, nahja, dan zet je er volgend jaar toch 2x zoveel, het biedt misschien ook nieuwe perspectieven
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                              QnQ: Dank dat je dat eventjes recht zet, qua telling. Dan weet ik gelijk ook veel meer hoe nu verder te handelen. Qua groei zullen ze nu nog ong. 2 weken doorschieten. Had ze al een goede 28 dagen voorgegroeid. Die anderhalve week neem ik dan wel voor lief. Wat ik wel net heb gedaan is een email gericht aan spliffseeds, want ik wil nog steeds weten waarom dit zo heefd plaats gevonden. Leer ik weer iets van hoop ik. Als ik antwoord krijg zal ik deze email wel even hier vermelden. Ben in ieder geval benieuwd

                              Comment

                              Bezig...
                              X