Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super snelle Bloei, wat nu?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Super snelle Bloei, wat nu?

    West: dank je voor je reaktie, mag ik vragen waarom je dat denkt? Beginnende bloei zal je toch eerst in de oksels spotten. De kruinen op de toppen beginnen nu ook al te vormen, dat zie je normaal pas na een dikke week bloei. Goed ik ben net een jaartje bezig dus kan het ook goed mis hebben. Er schijnt hier toch wat onenigheid in meningen qua tellen te zijn.

    Comment


      #32
      Re: Super snelle Bloei, wat nu?

      Haren in de oksels is toch juist voorbloei? Haren op de toppen lijkt me pas echte bloei

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #33
        Re: Super snelle Bloei, wat nu?

        Nou sta ik weer in het bos...Begin nu heel erg te twijffelen. Mischien moet ik de naam van het topic gaan veranderen in wanneer ga je daadwerkelijk tellen. Want daar verschillen toch iets te veel mensen van mening over. Dank je dat je met me meedenkt Wietefras. Het feit dat mijn plantjes veel sneller bloeien dan mijn eerste 2 rondes, moet daar maar ff ondergeschikt aan worden gemaakt dan. Heb dit iig in mijn prille ervaring als hobbyist nog niet eerder meegemaakt.

        Comment


          #34
          Re: Super snelle Bloei, wat nu?

          Voor voorbloei (okselharen) heb je geen 12/12 nodig. Ik had bij mijn vorige "kweek" na 4 weken ook voorbloei. Toen stonden ze nog op 18/6.

          Als de plant al voorbloei heeft dan verbaast het me ook niets dat de "echte bloei" (in de toppen) dan heel snel komt. Die voorbloei is toch een teken dat de plant klaar is voor echte bloei.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: Super snelle Bloei, wat nu?

            Gebed zonder end.

            Comment


              #36
              Re: Super snelle Bloei, wat nu?

              Ik geloof het ook Krasi. Wietefras; Als ik het jou optiek begrijp is voorbloei iets wat nog in de groei zich manifesteerd. Dus onder bv 18-6 of 16-8. Om je eerlijk te zeggen is dat ook wat ik onder voorbloei versta. Vroegtijdige bloeiverschijnselen terwijl je eigenlijk nog in de groeifase bezig bent. Met deze uitleg van voorbloei, Hadden mijn planten geen voorbloei want ze zijn in de bloei geschoten na de eerste nacht 12-12. Kan natuurlijk een grensgevalletje wezen maar toch. Maar eindelijk wel een antwoord waar ik mee verder kan. Het feit dat jij al voorbloei bij planten van 4 weken kreeg komt mij wat bekend voor. Had ze ook precies 4 weken voorgegroeit. Mag ik je vragen of de bloei toen binnen de normale 9-10 dagen viel of wat ik verdenk veel eerder?

              Comment


                #37
                Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                Als ze op 12/12 staan gaan die (voor)bloei ontwikkelingen wel sneller.

                Ik heb die planten niet afgebloeid.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #38
                  Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                  Wietefras:Jammer man, hopelijk had je vervanging.Fras Ik begin het idee te krijgen dat als je over de 4 weken voorgroei heen gaat, een aantal soorten al bloeihormonen gaat aanmaken en mischien dan al een voorraadje heefd opgebouwd. Als je dan gaat schakelen naar 12-12 zullen deze soortjes ook veel sneller in bloei gaan. Mischien wel zoals bij mij bijna direct. Alsof je een schakelaartje indrukt. Mischien voor jou gesneden koek maar voor mij helemaal nieuw. Zal de situatie rond mijn planten goed kunnen verklaren. Maar nou rijst bij mij de vraag: welke soorten doen dit en loond het om langer dan 4 wkn voor te groeien om zo je schakelperiode van groei naar bloei te gaan verkorten.

                  Comment


                    #39
                    Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                    Wow, jij hebt een hoop bochten in je slang.
                    Elke 90 graden bocht kost tussen de 10 en 20% capaciteit van je afzuiger eh..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #40
                      Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                      De plant zal toch eerst door de voorbloei heen moeten voordat de echte bloei komt. Als de plant de voorbloei al gehad heeft neem ik aan dat de echte bloei sneller kan intreden. Ik heb er verder ook geen verstand van.

                      De reden dat je kort voorgroeid is toch om niet al te grote planten te krijgen. Denk niet dat langer voorgroeien een alternatief is. Je krijgt toch ook sneller voorbloei als je het licht op 12/12 zet. Bij mijn huidige kweek wilde ik het principe van "zaad direct op 12/12" proberen. Dan heb je dus totaal geen voorgroei. De zaailingen staan dan direct bij het opkomen op 12/12 en daarbij had ik met twee weken al de eerste (mannelijke) voorbloei.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #41
                        Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                        Ja helemaal eens Fras, ik groei ook meestal niet langer dan 3 weken voor omdat ik de laatste keren gewoon 5 planten had. Als ik er nu 5 had gehad hadden ze nu elkaar het leven behoorlijk zuur gemaakt. Maar omdat ik er eentje kwijtraakte tijdens het planten had ik er vier en die konden dus weer wat meer voorgroei krijgen om me tentje nog wat beter op te vullen. Dus is ook eerste keer dat ik over de 3 weken ga. He Gatver mannelijke bloei..... Heb trouwens vorige keer gaslantaarn techniek geprobeerd, was niet echt een doorslaand success.

                        Qnq: ik weet het, kan gewoon ff niet anders. Heb me tentje helemaal in een hoek moeten weg proppen. Was net koud 2 weken bezig krijg ik een brief van de woningbouw dat ze schilderwerkzaamheden komen verrichten voor en achterzijde en of ik ff alles 1m uit de kant moest zetten. binnen en buiten. is tweede reden waarom ik nu ook snachts belicht. Kan dus niet optimaal me slangen leggen. Niet te te geloven weer allemaal

                        Comment


                          #42
                          Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                          Goed de tweede week bloei is voorbij tijd voor een update.
                          Dagen 12-12: 14. Dagen zichtbarebloei 14.

                          De dames hebben de weg omhoog flink gevonden en zijn vergeleken met vorige week zeker 15 cm gegroeid. De bloei is zich al flink aan het nestellen in de toppen en ze zijn hun overbodige bladeren aan de onderzijde aan het afwerpen. Laat dit proces trouwens geheel aan de dames over, alles wat ik doe is die dorre dingen in de kliko gooien. Qua voeding is dit soortje een beetje gevoelig, heb daarom ook voor deze soort gekozen. Tis ten slotte mijn derde kweekje en ik wilde kijken wat ik allemaal al had geleerd qua voeding geven. Gaat nog steeds redelijk goed maar moet wel goed blijven kijken naar mijn plantjes. De grond die ik gebruik is voor 6 weken bemest en begind nu langzaam maar zeker uitgeput te raken. Om die uitputting van mijn grond tegen te gaan ben ik in de vierde week al begonnen met bijvoeden.
                          4e week op halve dosering, 5e week driekwart dosering en deze week de volle dosering. De laatste dosering was net op het randje van overvoeding dus ben nu weer gewoon aangezuurd water aan het geven. Hieronder wat foto's

                          DSC00856.jpgDSC00857.jpgDSC00860.jpgDSC00861.jpg
                          DSC00862.jpgDSC00863.jpgDSC00865.jpgDSC00867.jpgDSC00868.jpg

                          Mijn excuses voor de kwaliteit van de foto's. Mischien weet iemand een betere setting om een beter resultaat te krijgen. Zal morgen ochtend als de lamp weer uit gaat er nog een paar bij schieten. Gaat wat beter dan. Nou mensen ik zou zeggen, Shoot at will

                          DSC00869.jpgDSC00870.jpg
                          Last edited by Ronson; 1 August 2013, 07:59.

                          Comment


                            #43
                            Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                            Macrostand en flits werken bij mij altijd prima. Alleen jammer dat ik zo'n net-niet-spiegelreflex-camera heb die wel full-hd kan filmen, maar highres foto's schieten ho maar!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #44
                              Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                              Ok bedankt LR2 ga ik eens proberen. Qua camera ken ik dat ja, deze camera is niet eens van mij dus heb ook geen idee. Ga van de week er maar een kopen, zal waarschijnlijk net zo'n ding worden wat je hier boven beschrijfd . By the way thx voor het respect en welkom op mijn topicje. Denk je dat ik op het juiste pad zit als ik
                              begin te denken dat als een plant in de groeiperiode zeg maar in de pubertijd komt na 3-4 weken al bloeihormonen gaat aanmaken. Waardoor veel buitenkwekers al voorbloei constateren in de 4e of 5e week. Het zal een vrij logische verklaring kunnen wezen voor die snelle in bloei treding van bovenstaande planten. Hangt natuurlijk ook van de soort af maar zit ik met die gedachte op het juiste pad of niet. Wat denk jij?

                              Comment


                                #45
                                Re: Super snelle Bloei, wat nu?

                                Goed nog wat foto's met de lampen uit.

                                DSC00872.jpgDSC00875.jpgDSC00876.jpgDSC00877.jpgDSC00878.jpgDSC00879.jpg

                                Comment

                                Bezig...
                                X