Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    led of niet?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben al een tijdje bezig met kweken en heb voor de vakantie eigenlijk alles een beetje op geruimd.
    Ik moest een nieuwe lamp aanschaffen en filter e.d.,nu ben ik aan het zoeken naar een geschikte led verlichting.
    mijn kast is 2meter bij 1meter en heb er altijd 5 pptjes in gehad.
    Na wat heen en weer zoeken hier en growshops sites ben ik deze tegen gekomen

    Wat denken jullie ervan?
    Hiervoor had ik altijd een 600 watt niet vanwege de opbrengst maar vanwege het drukke verkeer boven ons wil
    ik nu overgaan op led.
    Roep u maar

    #2
    Re: led of niet?

    Je bent 400 euro lichter en ook de nodige grammen wiet lichter.

    Led zou ik eerder als groeilamp gebruiken dan kan die nog goed zijn. Voor bloei vind ik het een no-go.

    Misschien kun je gaan voor een 250 of een 400 hps?

    Comment


      #3
      Re: led of niet?

      Je zou eens moeten zoeken of er wel sucesvolle led kweekverslagen zijn. Lijkt me meer een optie voor micro kweek. Als je toch liever kleine plantjes houdt.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: led of niet?

        Ik ben persoonlijk geen voorstander van LED, al worden hier wel steeds vaker best leuke resultaten mee gehaald. De aanschaf is voor mij het belangrijkste struikelpunt.

        Ik zou dan voor een 400 watt HPS gaan Je hebt waarschijnlijk nu een afzuiger van rond de 750 of 1000 m3, die kan je dan veel langzamer laten draaien. Scheelt weer geluid Misschien wat investeren in afzuigslangen met geluidsisolatie (30 euro voor 10 meter). Ik zou wel een filter bijpassend bij je afzuiger nemen. Kost je dan in totaal iets van 200 euro, denk ik. Betere opbrengst voor minder geld

        Oke.. gebruikskosten zijn wat hoger. Toch zou ik deze setup kiezen.

        Succes!
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: led of niet?

          Hoeveel plantjes wil je erin zetten dan, want 200x100 is nogal een oppervlakte.
          Daar kun je denk ik wel 3 van die ledpanelen ophangen als je dat een beetje knap wil verlichten.
          Dat verbruik is ook best hoog, of niet ?

          Input voltage: AC 85 ~ 265 volt
          Input verbruik: 2A ~ 3A
          Da's toch minstens zoveel als een 600W hps ?

          Onderzoek in ieder geval goed op teh internetz waar je dat spul koopt, want er zijn wat laaielichters die led verkopen, of niet verkopen eigenlijk.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment


              #7
              Re: led of niet?

              LED chip power: 3 watt high power
              Lichtbron: Epstar LED
              Aantal LED's: 96st.
              Input voltage: AC 85 ~ 265 volt
              Input verbruik: 2A ~ 3A
              Output power groei fase: 120 watt
              Output power bloei fase: 192 watt
              Werk frequentie: 50/60 Hz
              LED spectrum: 8 band R/R/O/B/B/W/IR/UV
              Branduren: 50.000 tot 100.000 uur
              Bedrijfstemperatuur:Branduren per dag: tot 20 uur
              Ingebouwde ventilatie: Ja
              IP classificering: IP65
              Certificaten: CE / RoHS
              Beveileging:Garantie: 2 jaar fabrieksgarantie
              Afmeting: 559 x 264 x 50 mm
              Bijzonderheden: Extreem hoge lichtopbrengst
              Vergelijk: 400W HPS
              660nm rood 630nm rood 610nm oranje 470nm blauw 440nm blauw 2700~3500K wit
              55~65 lumen 35~45 lumen 140~150 lumen

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: led of niet?

                  Zeker als je met leds begint moet je niet meer omkijken naar lumen. Lumen is een maat van lichsterkte die piekt tussen 500 & 600nm, net datgene waar de plant het minste mee doet (maar ons oog het gevoeligst voor is).
                  Ziet er me wel een lekker ledpaneel uit, heb je een fotootje van een opstelling zodat ik even kan spieken hoe de verdeling daar zit?

                  350gr onder een 120-200W paneel is nice, met biovoeding, ik volg je alleszins
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment

                  Bezig...
                  X