Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

    Korting op 420shop
    Ik heb een buisafzuiger van S vent BK 200 790m3, echter zonder het voor mij zo belangrijke kroonsteentje.

    Kan iemand mij helpen?! Hoe sluit ik dit juist aan op het stroomnet? Dit is hoe ik hem aantrof toen het dekseltje eraf ging

    Buisafzuiger.jpg

    Mijn dank is zeer groot!
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    #2
    Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

    Zo kan ik het niet direct zien, ik zou het moeten openschroeven om te zien waar naar waar gaat. Is dit een 3 fasige?
    Heb je deze recent gekocht? If so, direct terug gaan naar de winkel. Ik denk dat het gewoon zo niet geleverd word, maw dat je een reeds defect toestel kreeg (DOA, Dead On Arrival).
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

      Ik heb hem niet gekocht, maatje van hem had hem over. Zou nog moeten werken... De vraag is alleen hoe

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Het volgende is het schema:

      Vanaf de condensator - ROOD en ZWART
      vanaf de motor - BLAUW, BRUIN en ZWART

      Maar inmiddels opgelost:

      Rood samen met Zwart (motor) waardoor ze nu doorgeschakeld zijn

      Zwart samen met Bruin op het stroomnet (bruin)
      Blauw op het stroomnet (blauw)

      Doet het als een zonnetje!
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

        Dat is even veilig als een mengsel van kalinitraat, palmvet en diesel
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

          Wat soldeertin of deftige steekklemmetjes kan wel wonderen doen, kroonsteentjes zijn niet echt top-of-the-bill
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

          Comment


            #6
            Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

            Had even gegoogled en zag ook wel wat foto's van hoe die dingen moeten worden aangesloten. Met of zonder kroonsteentje. Daar zat alleen wel nog een groen/gele draad bij.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

              Wat soldeertin vond ik een goede tip! Gelijk maar even gedaan. Bij het strippen van de draden dacht ik ineens, zou daaronder die groen/gele zitten.. En ja hoor! De vorige eigenaar had waarschijnlijk het idee dat deze niet zo heel belangrijk is. Had netjes een krimpkousje gebruikt :-/

              Nog even kroonsteentjes halen en monteren maar. Weer veilig zoals het hoort...

              Afzuiger.jpg
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

                Buisafzuiger Done!.jpg

                Dit is het geworden. Lijkt me prima zo!

                (Topic kan gesloten worden...)
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment


                  #9
                  Re: Electro kennis nodig! Hoe sluit ik deze buisafzuiger aan?!

                  Je moet eens rondkijken naar zulke steekklemmen: http://www.elektrocomfort.nl/Wago-5-...endel-40-stuks
                  Ik gebruik ze praktisch overal, zitten echt superstevig (wordt heel regelmatig bij nieuwe elektrische installaties gebruikt), kan vele diamaters van draad aan (handig bij doe-het-zelf-elektro) en je kan gewoon weer het hendeltje lossen en je draad is weer los.
                  Het is wel iets duurder dan kroonsteentjes, en ik duw nogal snel een smalle vijs tussen kroonstenen om ze te bevestigen, wat je bij deze niet kan. Maar in een verdeeldoosje zit dit mooi en praktisch

                  EDIT: Ow, post vergeten posten. Bij deze toch nog gedaan voor future reference Het ziet er nu wel netjes uit. Prima gedaan
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment

                  Bezig...
                  X