Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje, Plant strekken ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje, Plant strekken ?

    Korting op 420shop
    Dag Growers,

    ik heb een vlug (dom) vraagje, ik ben een growtje in een DP 90*60*90 bezig,

    en ik heb de indruk dat mijn planten een beetje klein en gedrukt blijven en ook dat de internodes ook super dicht op elkaar zitten,

    nu mijn vraag is, is het mogelijk om de lamp iets hoger te hangen dan de aangeraden 10cm(Tneon) om ze een beetje te doen strekken alsnog ?
    de lampen hangen nu meestal op zo'n 5a6 cm

    2013-08-02 00.36.47.jpg2013-08-02 00.37.06.jpg2013-08-02 00.37.17.jpg
    Tnx

    Gr
    Last edited by Dylero; 1 August 2013, 23:46. Reden: foto's
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    #2
    Re: Vraagje, Plant strekken ?

    hoi dylero,
    je kunt ze in de groei,ind laten strekken door de lamp iets te verhogen.

    maar laat ze niet te hoog worden,want in de bloei worden ze minimaal nog eens dubbel zo hoog als dat ze in groei hebben bereikt,en dan licht het nog eraan welk soort je gebruikt hier en je max hoogte is ook niet bepaald geschikt voor ze wat hoger te laten strekken gaan.
    gr staff

    Comment


      #3
      Re: Vraagje, Plant strekken ?

      Yep, onder tneon moet je eigenlijk scroggen, en als je dat niet doet, liefst niet al te hoge plantjes, omdat het licht niet zo 'sterk' is komt het niet zo ver.
      Na 10-15cm houdt het wel zo'n beetje op met effectief licht. Verder er vandaan worden de topjes vaak wat fluffy.
      De grootte ligt idd ook aan het soortje.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Vraagje, Plant strekken ?

        ok tnx vr de reacties. ga ze een paar dagen op 12a13cm zetten.

        en scroggen idd de draad is erboven al gespannen. eerste keer dat ik scrog bij mijn 2 andere plantjes verloopt het prima, en deze 2 ( sativatjes dan ook nog ) blijven klein
        maar ze zien er nog gezond uit dus ik klaag niet, langer voorgroeien is nu eenmaal 1 van de nadelen van scroggen

        bedankt !
        2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

        Comment


          #5
          Re: Vraagje, Plant strekken ?

          Genoeg antwoorden lijkt me Gewoon iets je lamp omhoog, maar niet teveel.


          Verder ziet het plantje er wel erg netjes uit!
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: Vraagje, Plant strekken ?

            nu mijn vraag is, is het mogelijk om de lamp iets hoger te hangen dan de aangeraden 10cm(Tneon) om ze een beetje te doen strekken alsnog ?
            de lampen hangen nu meestal op zo'n 5a6 cm
            als je plat voldoende lichtdruk ervaart investeerd ze niet in lengtegroei maar in bladaanmaak, die strekt vanzelf als je nog ff wacht. ik zou de lamp er lekker kort op laten!

            Comment


              #7
              Re: Vraagje, Plant strekken ?

              ja heb besloten om toch niet over de 10cm te gaan, dat is toch al wat verder dan 5a6cm en na een paar dagen terug naar de oorspronkelijke afstand, zal ze eens meten en kijken wat het resultaat is.
              tnx voor jullie reacties nog
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment

              Bezig...
              X