Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichtcyclus af onderbreken of laten doorlopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

lichtcyclus af onderbreken of laten doorlopen?

Korting op 420shop
    Vroeg me af of iemand me advies kan geven bij het volgende:

Heb 2 autoflowers staan op 18/6 en schakel het licht tot nu toe manueel in en uit, dit vormt dus een probleem bij afwezigheid.
    Overmorgen moet ik s'morgens vertrekken en zal pas rond 1-2h s'nachts terug thuis zijn. Normaalgezien kan er iemand bij mijn afwezigheid voor de plantjes zorgen, maar die is spijtig genoeg niet beschikbaar.
    De plantjes staan nog onder spaarlampen in voorgroei (3e week, bij 1 plantje al enkele bloeihaartjes te zien) en deze lampen werken niet in combinatie met een timer.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie? De lichtcyclus eenmalig laten doorlopen zonder de 6 uur verduistering of een veel te lange periode van verduistering inlassen?
    Alvast bedankt

Grtz!

Re: lichtcyclus af onderbreken of laten doorlopen?

je hebt de tijd om morgen langs te gaan bij praxis of gamma en een budget-tijdsschakelaartje te kopen, gedaan met het gezeur en gepeins

'deze lampen werken niet in combinatie met een timer.' (O_o) what the .. ik veronderstel dat die lampen op E lek tri ci teit werken en gebruik maken van een stopcontact? wel -(tenzij je uiteraard het tegendeel gaat bewijzen en niet zomaar verklaren door 'dat te zeggen')- alles wat elektriciteit verbruikt en lamp is kan volgens mij op een tijdsklokje ..

indien het toch niet werkt zoals ik denk koop dan in diezelfde praxis of gamma lampen waarbij het wel kan, voorgroei kan perfect onder TL bv en die hoeven niet duur te zijn.

Comment

Een timer werkt niet? Dat is raar, dat veronderstelt dat heel veel mensen hier last van hebben. Kan het me niet voorstellen.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Wat kan ik het beste doen in deze situatie? De lichtcyclus eenmalig laten doorlopen zonder de 6 uur verduistering of een veel te lange periode van verduistering inlassen?
        Alvast bedankt

Grtz!
        in groei maakt dat geen reet uit , gewoon 24 licht. in bloei is dat een ander verhaal.

Comment

@ flintstoned: thanks man, hier heb ik wat aan. Lichten gewoon laten branden dus.

De spaarlampen die ik gebruik voor de voorgroei zijn er van 23 watt - kleurcode 840, op de achterkant van de verpakking staat vermeld dat deze niet met dimmers en timers werken. Heb dit getest en de eerste uren zijn geen probleem, maar na een uur of 5-6 wordt de timer helemaal warm en valt tenslotte uit samen met de lichten.

De plug en grow spaarlamp van 300w (bloei) heeft dit probleem niet en werkt wel met de timer.

Comment

Merkwaardig. Een timer is toch gewoon een schakelaar?

Het gaat dus mis als ie aan staat? Ik had met mijn TL wel dat die een beetje raar bleef knipperen als de stroom eraf was. Als de lampen uit stonden zag ik dan dus nog wat licht flikkeren in de buizen. Dacht later dat dat wellicht kwam doordat de timer alleen de nuldraad schakelde. De fasedraad zou dan wel nog op de TL aangesloten blijven zitten. Het relais omdraaien in het stopcontact zou dan helpen. Verder nooit meer getest of dat echt hielp, maar met een spanningszoeker blijft dat lampje in die schroevendraaier wel branden inderdaad (afhankelijk van hoe het relais in het stopcontact zit). Heb een betere (duurdere) timer gepakt en die heeft geen probleem. Wellicht toevallig dan ook omdat het relais er nu anderom in zou kunnen zitten

Overigens zou het bij een autoflower ook in de bloei niet uit moeten maken dat die een keer op 24 uur staat. Je schijnt zelfs de hele kweek op 24 uur licht te kunnen doen met dat soort planten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Je kan je fase en nuldraad op twee verschillende goedkope timers laten draaien :p Is dat probleem ook opgelost
              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Gewoon de timer andersom erin steken is eenvoudiger toch?

Normaal gesproken zit de fasedraad overigens rechts. Als je stopcontact normaal aangesloten is dan werkt zo'n relais dus wel. In mijn geval zat de boel echter op een verdeeldoos en wat is dan "rechts"?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Of dat ja, maar beste is gewoon een dubbele schakelaar. De duurdere zijn hier gewoon mee uitgerust.

Edit: Foutje van de firma
                  Last edited by Bombadil; 3 August 2013, 13:33.
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Nee, de fasedraad is enige waar stroom op staat.

Comment

Bezig...
                    X