Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanschaf Homebox 80/80/160 400Hps "Vragen"
Collapse
X
-
Re: Aanschaf Homebox 80/80/160 400Hps "Vragen"
Wow! Haal die VSA daar onmiddelijk weg!
Hang die op, het liefst buiten je tent gemonteerd op een brandveilig paneel. En de regel is: Alle electra boven de middel, alle water onder de middel.
Ik ben weer tot rust gekomen...
De onderste gaten van je tent zijn inderdaad voor de inlaat. Zorg dus dat daar lucht in kan stromen zonder dat er licht je tent in komt. Dit kan je doen met een stuk slang bijvoorbeeld. Je lamp van 400 watt hang je ongeveer 40 cm boven je toppen.
Succes!Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!
Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!
Comment
-
Hey mensen,
dank voor de reacties,
Vsa ga ik dan ff afsluiten, kabels naar buiten, en dan terug aansluiten buiten de tent en voorlopig op een steen leggen op m'n vloer, dikte ongeveer 5 cm van die steen. Zal de warmte dus wel opvangen van die vsa. Vsa in m'n tentje zelf leek me zelf ook wel onlogisch en onhandig omdat je dan met extra warmte zit en plaatsgebrek, ff ophangen lukt volgens mij ook niet want zo'n ding weegt wel wat.
Aan Rollup: Ik ga morgen even langs de brico of gamma en zo'n zilveren plooibare buis halen, of een plastieken, die ik er insteek.
Moet er geen nieuwe lucht, dus langs onderen 'ingeblazen' worden, door die plooibare buis? Of moet verse lucht niet 'ingeblazen' worden?
Afzuiger heeft ook een plooibare buis naar buiten met daarvoor een afzuiger, dus ik dacht dat dit voor invoer ook moet?
Aan Qnq, misschien is dat inderdaad een betere cyclus, maar het nu nog gaan veranderen wanneer ik in de bloei zit, zou niet goed zijn voor m'n plantjes denk ik.
Uitblazen is gewoon via een plooibare buis door de raam. Invoer weet ik nog niet?
Morgen is meten hoeveel de lamp van de plantjes staat, binnen 3 uur springt dat ding aan.
Vsa zet ik dus buiten de tent, op een afstand van de tent, op een steen van ongeveer 5cm dik.
Filter heb ik eerlijk gezegd geen idee van hoeveel en hoelang die is gebruikt, volgens m'n kennis 2 x, maar voor een hele korte tijd.
Ik zal het wel merken aan de geur zeker
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Probleem met Vsa is voorlopig opgelost denk ik, heb het snel afgesloten en opnieuw aangesloten buiten de tent, nu rust het op een dikke steen, die zal er wel tegen kunnen denk ik. Qua warmte dan.
DSC_0106.jpgDSC_0107.jpgDSC_0108.jpg
Comment
-
Wow,
na alles goed te hebben geinstalleerd, brandt de lamp en werkt alles.
Maar wat word het daar warm binnen :O Maar liefst 31 graden,
om het halfuurtje ga ik eens kijken.
DSC_0106.jpg
LV, zit die goed? Of moet ik er nog een luchtbevochtiger bij zetten? Zit nu begin week 3 bloei. Hoe hoog zou deze moeten staan?
Grts Gb.
Comment
-
Over je temp en LV zou ik me niet al te veel zorgen maken. Tis ook behoorlijk warm buiten. Ze kunnen wel wat hebben, al is het niet helemaal ideaal.
De inlaat kan zowel passief als actief zijn. Met een actieve uitlaat kan je de temperatuur nog wat lager krijgen. Dit is echter niet altijd noodzakelijk. Ik zelf heb ook geen actieve inlaat. De lucht die je tent ingaat komt van de kamer waar je tent instaat. Dit doe je aan de onderkant van de tent, boven zuig je de gebruikte lucht af. De reden dat je niet van buiten de lucht aanzuigt is dat de lucht in de kamer veel stabieler is. Zorg in ieder geval dat de twee stromen (lucht inlaat en lucht uitlaat) gescheiden zijn van elkaar. Je wilt niet gebruikte lucht nog een keer door je tent laten gaan.
Succes!Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!
Comment
-
Hey Rollup,
ik ben in de Brico een 10 meter lange aluminium afvoerbuis gaan halen met wat klemmen.
Ik heb dus nu een afzuiging langs boven;
Een aanzuiging van verse lucht langs onderen.
Heb ik dan een Actieve of Passieve inlaat?
Beide plooibare aluminium buizen zijn door een raam naar buiten gericht.
Morgen even een fotootje posten.
Grts ,GB
Comment
-
Een Actieve inlaat zorgt voor lagere temperaturen in je tent, omdat de lucht wordt aangezogen vanuit je kamer,
Een Passieve inlaat heb je dus als je lucht aanzuigt van buiten uit he?
Lucht die uit de tent wordt gezogen, via buisafzuiger, die moet altijd naar buiten denk ik dan
Ik wil geen geuren in m'n kamer.
Grts Gb
Comment
-
Zowel de passieve als actieve inlaat zuigen de lucht vanuit de kamer. Enige verschil is dat er bij een actieve inlaat een buisventilator de lucht je tent inblaast. Bij passief gebruik je de afzuiger om lucht uit je tent te zuigen waardoor er een onderdruk onstaat en de lucht vanzelf (passief) je tent in stroomt.
Hopelijk is het nu duidelijk
Het is wel aan te raden om een raam hoe dan ook op een kier open te zetten in je kamer zodat daar wel verse lucht in kan komen.
De uitgaande stroom gaat wel naar buiten of in een naast gelegen kamer. Naar buiten is wel beter. Je wilt in ieder geval niet dat je uitgaande lucht weer je tent in kan komen.Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!
Comment
-
Nu snap ik het
Een actieve inlaat is dus met een buisventilator die de lucht in m'n tentje blaast.
Een Passieve inlaat is dus gewoon met een door middel van m'n buisafzuiger, waardoor er dus druk ontstaat, en hij de lucht van buiten of uit m'n kamer 'zuigt'.
Een buisventilator, waar plaats je die dan? Ook in je tent of er buiten? En voor de buis zelf of achter de buis?
Comment
Comment