Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

knippen en drogenallemaal,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

knippen en drogenallemaal,

Korting op 420shop
    Beste allemaal,

Binnen een paar dagen zal ik mijn eerst kweekje gaan oogsten.
    Wat is nou de beste manier om dit te doen.
    De meeste knippen de plant onderdaaf af, halen de grote bladeren weg en drogen dit, en erna de rest van de blaadjes eraf.
    Ik hoor ook van mensen die alles meteen van de stengel af knippen en de toppen op een soort droogrek/net leggen, omdat dit dan sneller zou drogen??

wat is jullie mening hierover?

alvast bedankt weer!

Re: knippen en drogenallemaal,

snel drogen is niet bevorderlijk voor de smaak DW7, je houdt er scherpe wiet aan over.

Ik vind langzamer drogen persoonlijk lekkerder qua eindprodukt. Groot blad eraf, klein blad laat ik dan idd zitten en dat komt dan op een goed maar niet overmatig geventileerde ruimte te hangen. Niet dat ik daar speciale moeite voor doe ofzo : m'n droogzolder is van nature wat tochtig
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik knip ze gelijk in mooie topjes en laat ze drogen. Eigenlijk alleen maar door ruimtegebrek, ik kan ze niet ophangen.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Zo doe ik het ook, omdat ik versnipperende blaadjes tussen m'n wiet niet lekker vind wordt alles meteen schoon geknipt.
        En dan langzaam 2 weekjes of meer drogen. Smaak is prima, niks minder dan alles aan de plant drogen.

QNQ344.jpgQNQ353.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Mijn ervaring meteen knippen netjes alles heb vorige keer mijn planten op zijn kop gehangen om te droge grote bladeren wel al geknipt maar dan moeten de planten de laatste dag nog wel veel water hebben gehad wat detoppen trekken dan nog alles uit de plant snap beter zo als op foto aan gegeven als je ze sneller wilt drogen hang je netje een half uurtje buiten tegen avond zon zijn ze zo droog voor als je niet kan wachten laat het je smaken gr

Comment

dat is dus zeker niet juist buiten in de zon drogen een not done hoe langzaamer jij droogt hoe lekker je wiet smaakt.

je hebt maanden je best gedaan om een mooi wietje te kweken neem dan ook te tijd om het netjes te drogen !

groeten medi

Comment

Daar ben ik het niet zo mee eens mediwiet
              Ieder zijn methode!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

hee lr2 dat kan nartuurlijk ik vind het alleen dood zonde wiet wat je 3 maanden goed verzorgt en dan even snel buiten drogen in de zon.

wat zijn volgens jou de voordelen dan misschien kun je me nog ompraten maar volgens mij is dit niet de manier buiten drogen.

ik zelf droog mijn wiet zo

ik hang de hele plant op en verwijder de grote bladeren laat ze rustig is het donker in een geventileerde kamer drogen +- 18 19 graden.

na 2 weken knip ik de wiet veder en dan gaat het in weckpotten en laat ik de wiet veder curen.

groeten mediwiet

Comment

Mediwiet: amen, helemaal mee eens... geef het de tijd (en donkere plek)!
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Comment

Als je wiettoppen laat drogen in de zon gaat je kwaliteit van je wiet drastisch naar beneden. Is genoeg over te vinden op internet.

Wiet laat je altijd langzaam drogen op een donkere plek, liefs met gecontroleerde afname van LV% in je drooghok. Daarna curen voor de extra smaak...

Het is zonde om 3 maanden je best te doen om dan niet die paar weekjes extra te investeren.
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Bezig...
                      X