Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12-12 of 10-10 lichtcyclus.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

12-12 of 10-10 lichtcyclus.

Korting op 420shop
    hallo allemaal.
    ik heb net in highlife gelezen dat wietplanten niet perse 12 uur donker nodig hebben maar dat ze ook bloeien met 10 uur donker. dus ze beweren dan je met een lichtcyclus van 14-10 nog steeds je planten in de bloei hebt staan.
    ik ben dus benieuwd wat er gebeurt als je een 10-10 of 12-10 lichtcyclus hebt.
    met 12-10 is het zelfde hoeveelheid licht alleen de periode donker is minder.
    heeft iemand enig idee of de bloei afhankelijk is van het aantal lichtcyclussen of van het aantal dagen?
    als het afhankelijk is van het aantal lichtcyclus dan scheel dan 60 x 2 uur wat of 5 dagen neer komt.

Re: 12-12 of 10-10 lichtcyclus.

Vijf dagen minder lijkt me vooral interessant voor broodkwekers, anders zie ik niet echt zo gigantisch veel voordeel. Met een gewone 24uurs tijdschakelaar gaat dat dus ook niet lukken, dus oftewel doe je het volledig manueel (mag je soms midden in de nacht of tijdens je werk naar je planten toegaan ) oftewel moet je al investeren in een volledig digitale tijdschakelaar die deze mogelijkheid kent (of je bouwt er zelf eentje from scratch).

Je kan het gerust eens proberen, want als highlife het zegt, zal het wel waar zijn Ik ben wel benieuwd naar resultaten.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

als je een 24uur in een 24 uur schakelaar doet moet het wel lukken lijkt me.
      maar het was meer nieuwsgierigheid om te kijken of iemand anders misschien al wist of het kan.

Comment

Comment

en 12-10?
          duurt het dan even veel aantal dagen voor dat de plant afgebloeit is?

Comment

monty is hiermee bezig geweest : verschuivende lichturen om wat extra stress te introduceren. Je zou eens door zijn posts heen kunnen scrollen (zo gebeurd, zijn er niet zo veel )
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik had (volgens mij ook van Monty) een verhaal gelezen over dagen van 31 uur. Zo gaf hij de planten twee weken lang extra licht tijdens de bloei. Dan duurde de bloeitijd wel langer omdat daarbij dan inderdaad blijkbaar toch de hele cyclus van dag en nacht telt. Met juist een kortere nacht zou je dus de bloeitijd wellicht wat kunnen verkorten. Ik heb het dan over dit artikel en hier staat het nog een keer met wat meer detail info erbij.

Met een Arduino zet je voor weinig een schakelaar in elkaar die dat makkelijk zou kunnen doen.

Monty geeft voor die korte "10 uur nacht" overigens wel aan dat er een extra led nodig zou zijn om de plant extra bloeihormoon aan te laten maken. Wellicht zijn er inmiddels ook wel planten (semi-autoflower?) die ook met kortere nachten af kunnen. Niet elke plant zal zoiets aan kunnen.
              Last edited by Wietefras; 8 August 2013, 17:22. Reden: Artikel erbij gezocht

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Niet iedereen kan ff een Arduino halen, daar wat C code inproppen en het dan nog effectief laten werken De beste optie voor de gemiddelde persoon die dit willen proberen is een digitale schakelklok die volledig instelbaar is.
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

of gewoon de "gouden standaard" aanhouden (12-12) en de optimalisatie zoeken in binnenklimaat, voeding etc ...
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Als ik me niet vergis is HR83 ook met aangepaste licht/donkeruren bezig omdat hij autoflowers en 'normale' planten bij elkaar had.
                    Hij draait op 15/12 (licht/donker)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zou zelf eerlijk gezegd niet zo snel weten waar ik een "digitale schakelklok die volledig instelbaar is" vandaan moest halen

Zo ingewikkeld is het overigens echt niet hoor. Ik deed dat soort dingen al toen ik 12 was (al was dat met een Sinclair ZX Spectrum ipv een Arduino bord). Is meer een kwestie van instelling dan van moeilijk zijn. Bovendien zijn daar ook fora voor waar je dat kunt navragen.

Als je het een keer wilt proberen kun je op een standaard digitale of analoge schakelklok natuurlijk ook gewoon elke "dag" het ding even aanpassen. Het is niet zo dat je daarvoor midden in de nacht je nest uit hoeft.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Een "weekschakelklok" die niet op dagen van 24 uur werkt? Zou kunnen natuurlujk, maar ...

Comment

Bwah, je hebt mensen met programmeertalent, mensen zonder en de mensen daartussen in. Ik programmeer pas van m'n 14 jaar, maar heb nooit echt de niet-OO talen onder de knie gekregen. C# en consorten zijn veel vloeiender te schrijven. Nochtans heb ik een sterke interesse in die talen, maar het ligt me gewoon niet.
                            Als je geen technische kennis hebt (bijvoorbeeld de werking van een relais, laat staan een transistor) dan kan je al niet veel met je Arduino (Shields kunnen helpen, maar het wordt er niet veel simpeler op).

Comment

C# is een superset van C. OO is alleen maar extra. Een if statement is echt niet anders in C# als in C. Voor zoiets als dit heb je geen classes, overervingen of ingewikkelde datastructuren nodig.

Het schakelen van een relais is uiteraard een standaard voorbeeld wat je zo kunt proberen en overnemen.

Maar goed, dat bedoel ik met "instelling" als je maar hard genoeg tegen jezelf zegt dat je iets niet kunt dan kun je het inderdaad ook niet.

Comment

Bezig...
                              X