Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampjesproblemo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lampjesproblemo

Korting op 420shop
    Ik heb een 60/60/160cm kweektentje met een lamp van 400W. Heb men tentje al eens enkele uren laten draaien, maar de temperatuur is veel te hoog. tussen de 30 en 35 graden. De afzuiging heeft een airflow van 400m3 per minuut, wat mij toch genoeg lijkt voor zo een tentje en de afzuiging heeft de hele tijd op volle vermogen staan draaien. Binnen enkele dagen komen mijn zaadjes uit en is het dan best om ze onder een andere lamp te plaatsen en later wanneer de plantjes beginnen te bloeien terug de 400W te gebruiken? Of de lamp gewoon hoger hangen (nu ong 40cm)? Ik hoop dat iemand me kan helpen! Ik heb het hier wel over Autoflowering.
    Alvast bedankt!
    Peace
    08082013818.jpg08082013819.jpg08082013820.jpg
    BOMBOKLAT

Re: Lampjesproblemo

Monteer je afzuiging zodanig dat hij de hitte direct van je lamp afzuigt ipv uit de ruimte er rondom.
    Je kan ook armaturen kopen waarin dit al gebeurd is, zoals de Hortiline Northstar, of plaats er een Cooltube omheen.

Je kan ze gerust laten groeien onder een TL-lamp. Geeft amper nog hitte af in vergelijking met een hps.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Zet de raampjes van je tent open !
      Temp.meter op planthoogte in de schaduw meten.

Minimale hoogte van de lamp is 40cm.
      Hij mag best iets hoger, 50 is geen ramp, maar als je nog hoger gaat gaan je plantjes strekken denk ik.

Lucht uit de tent liefst naar een ander vertrek of naar buiten blazen, anders warmt de kamer langzaam op en dan wordt het ook steeds warmer in de tent.

Autoflowers zijn voor buiten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Weet niet wat de temp. van de kamer waarin de tent staat is? Anders mss in de nacht uren draaien van 23u tot 11u bijvoorbeeld.

Comment

Bezig...
        X