Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe potgrond nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe potgrond nodig?

    Korting op 420shop
    Elke keer als je geoogst hebt en je wilt opnieuw gaan planten, heb je dan weer nieuwe potgrond nodig?
    En wat als in sommige potten een plantje van slechts 1 week heeft gestaan? Eentje die dus nog niet zo'n grote wortels had.

    #2
    Re: Nieuwe potgrond nodig?

    Hoi 420.

    je hebt geen nieuwe potgrond nodig, je kunt 3 tot max 5 oogsten draaien op de oude grond.
    je moet wel weten dat je dus na de eerste oogst je grond moet bewerken met enzyme mee te geven.
    ook word je voedings verhaal nu anders, vanaf zaad of stek kom je nu eerder voeding aant geven.

    bij zaden niet gelijk.
    bij stekken wel.

    de eerste dagen is wortelsimulator voldoende,dan kom je erna echt groei voeding aant meegeven.
    uiteraard niet de volle dosis,dit bouw je met en met licht op.

    gr staff.

    ps heb je aan het eind wel de grond paar keer goed gespoeld? Zodat de opgehoopte zouten eruit zijn.
    anders bestaat de kans dat je gelijk aangetaste bladranden krijgt door de zouten en het e.c wat nog in de grond zit.

    dus slecht ontwikkelde jongen plantjes wat weer nadelig werkt ook voor de oogst.

    succes

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe potgrond nodig?

      draai al zes jaar op dezelfde aarde.
      geen probleem, gewoon goed opwaarderen

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe potgrond nodig?

        Yep, dat kan, bijvoorbeeld organisch/biologische voeding gebruiken en na de kweek de toplaag verwijderen en verversen met nieuwe aarde, de oude wortels in takt laten en buffertabs, perfect start, bacto toevoegen en eventueel topdressen met wormenmest.

        Maar een zakje lightmix kost hier 7 euri bij de growshop, dus ik vind het de moeite niet waard, en de kosten verschillen niet veel.
        Ik vind het wel altijd een beetje schipperen met hergebruik.
        Als je na een paar keer hergebruik er eens een paar potten met nieuwe growmix bij zet gaan die planten meestal toch een stuk beter.
        Tja, als je op 12-hoog op een flat woont of in een wijk vol nsb'ers is hergebruiken misschien wel fijner, maar dan zou ik misschien wel helemaal niet op aarde kweken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe potgrond nodig?

          Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
          Hoi 420.

          je hebt geen nieuwe potgrond nodig, je kunt 3 tot max 5 oogsten draaien op de oude grond.
          je moet wel weten dat je dus na de eerste oogst je grond moet bewerken met enzyme mee te geven.
          ook word je voedings verhaal nu anders, vanaf zaad of stek kom je nu eerder voeding aant geven.

          bij zaden niet gelijk.
          bij stekken wel.

          de eerste dagen is wortelsimulator voldoende,dan kom je erna echt groei voeding aant meegeven.
          uiteraard niet de volle dosis,dit bouw je met en met licht op.

          gr staff.

          ps heb je aan het eind wel de grond paar keer goed gespoeld? Zodat de opgehoopte zouten eruit zijn.
          anders bestaat de kans dat je gelijk aangetaste bladranden krijgt door de zouten en het e.c wat nog in de grond zit.

          dus slecht ontwikkelde jongen plantjes wat weer nadelig werkt ook voor de oogst.

          succes
          Dus alleen enzyme toevoegen eigenlijk en dan is het in orde? Mijn potten zijn op het dak blijven staan waardoor de regen er denk ik wel voor heeft gezorgd dat de grond is gespoeld.

          Comment

          Bezig...
          X