Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met HPS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnen met HPS

Korting op 420shop
    Hallo,
    omdat ik door omstandigheden van een kameraad enkele planten heb gekregen zit ik hier ineens met een 6tal autoflowers en 1 jack herer die aan het reveggen is en die ik van nog ergens anders gescoord heb (en dan te bedenken dat ik het deze keer bij 1 plantje gehouden had..small time user...)

Nu heb zit ik dus met een luxe probleem...ze staan momenteel allemaal buiten in grote kuipen en de herer in de volle grond...De autoflowers zullen het mss nog halen maar die herer gaat nog lang moeten doorgroeien aangezien hij maar net begonnen is met reveggen, ik zou hem dus eventueel willen houden als moederplant voor komend voorjaar scheutjes te pakken...
    Vandaar dat ik overweeg om de hele meuk ineens naar binnen te pleuren en op zolder een kastje te bouwen...
    Enkele problemen die ik overwinnen moet zijn: Warmte (vriest daar wel eens in de winter) en verlichting..
    Vandaar mijn idee om een HPS te kopen...
    Maar nu weet ik niet met welke beginnen...
    Er zijn verscheidene wattages beschikbaar maar ik ga vermoedelijk niet blijven kweken met deze aantallen (zeker niet omdat ik met de opbrengst van deze schatjes al enkele maanden ga toekomen)
    Dus qua HPS
    Hoeveel planten per
    -75Watt
    -100 Watt
    -250 Watt
    -400 Watt
    -600Watt
    en hoe ga je tewerk om dat verbruik gestaag op te bouwen zodat de energiemaatschappij niet ineens met de flikken aan de deur staat...

Re: Beginnen met HPS

Een moederplant heeft niet perse een hps nodig, dit kan ook onder tl's en spaarlampen (leds kan ook, maar zijn vrij prijzig).
    Denken dat je HPS het hok vorstvrij gaat houden is niet 100% juist: wat doe je als het licht uit is? Je gaat een andere manier van verwarming moeten verzinnen.
    Een 400-600W opstelling zal vrij onopgemerkt blijven door de energieleverancier. Het is vergelijkbaar met een gamecomputer die continu staat te draaien, no biggie dus. Van zodra je over de 2-3lampen gaat zou je hier al rekening mee moeten houden, maar voor een paar plantjes hoef je niets te vrezen.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Koop gewoon volgend jaar een Jack Herrer zaadje ofzo..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

neuh...soms is moeilijker gewoon leuker...

nu 't blijkbaar gewoon met wat spaarlampen kan zal ik 'm wss gewoon in de kelderkast pleuren waar ik vorig jaar al enkele plantjes in gekweekt heb..dan kan ik vanaf februari beginnen kijken om stekjes te maken..
        desalniettemin:
        Dus qua HPS
        Hoeveel planten per
        -75Watt
        -100 Watt
        -250 Watt
        -400 Watt
        -600Watt
        Last edited by atzerath; 12 August 2013, 20:01. Reden: tits...always tits

Comment

Dan zoek je even op welk oppervlak zo'n lamp precies effectief verlicht, da's best te vinden.
          Dan bepaal je hoe groot je potten zijn en reken je uit hoeveel potten er op dat oppervlak passen.
          Voila, de moeilijke oplossing.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

vochtigheid is geen probleem
              thx qnq voor je expertise

Comment

Bezig...
              X