Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timer veilig met VSA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Timer veilig met VSA

    Korting op 420shop
    Hey,
    Is het veilig om een VSA met 400W HPS lamp aan te sluiten op een timer? Heb me laten vertellen dat die timers met een max schakelstroom van 4A wel eens kunnen stukgaan na een tijdje. Lukt het dan wel met een timer die 16A heeft als max schakelstroom?

    Ik dacht aan dit model. Er komt maar 1 lamp op de timer te staan.

    THANKS & PEACE
    BOMBOKLAT

    #2
    Re: Timer veilig met VSA

    ik zou altijd aanraden om altijd een schakelkast te gebruiken bijvoorbeeld een van davin ook niet te duur.

    zo iets misschien http://www.greensell.nl/a-24705767/s...kelkast-dv-12/

    groeten mediwiet

    Comment


      #3
      Re: Timer veilig met VSA

      Of de combinatie vsa en digitale timer veilig is weet ik niet. Als er brand zou komen zou het niet aan de timer liggen maar aan die normale vsa. Ze worden erg warm en hebben een hele hoge opstart piek (veel stroom door die timer).
      Als je dan een analoge timer zou hebben kunnen de pinnetje doorbranden. Bij een digitale is dat niet mogelijk.

      als je een evsa hebt heb je niet zo een hoge opstart piek (correct me if im wrong guys) en met een digitale timer is er ook niets om door te branden. Lijkt mij veilig.

      Een relais is ervoor om verschillende voltages aan elkaar te verbinden. bijv een 400 volt lamp naar een 230 volt stopcontact.
      De meeste lampen lopen gewoon op 230 volt dus een relais??

      Comment


        #4
        Re: Timer veilig met VSA

        Ok bedankt, heb de davin gekocht en werkt uitstekend
        BOMBOKLAT

        Comment

        Bezig...
        X