Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp bij aansluiten S-vent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp bij aansluiten S-vent

    Korting op 420shop
    Graag hulp bij aansluiten:

    Onderste draad is blauw, heb daar ook blauw op aangesloten.

    Waar moet de aarde (groen/ geel) op???

    De bruine kabel waar moet die??

    Kom er met gebruiksaanwijzing niet uit (staat niks over aansluiten) en in de S-vent zijn de kabels van andere kleuren.....

    Waarschijnlijk erg makkelijk maar wel hem niet verkeerd aansluiten en misschien dan wel opblazen...

    Wie helpt mij aub!???
    Bedankt!!

    Ps. Bruin en rood zitten links in het blauwe dingetje samen en 2 zwarte kabels zitten bovenin in de kroonsteen...
    Attached Files
    Last edited by El Plantos; 12 August 2013, 21:13.
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    #2
    Re: hulp bij aansluiten S-vent

    Tis idd vrij simpel.

    L=Bruin, ofwel +plus zoals velen zeggen
    N=Blauw, ofwel -min zoals vel zeggen.

    die aarde kan in het middelste gaatje van de kroonsteen in het geval die ventilator van plastic behuizing is gemaakt. Als de behuizing van metaal is dan zet je de aarde vast onder een schroef van de behuizing.


    greetzz mafferd.

    Comment


      #3
      Re: hulp bij aansluiten S-vent

      Bedankt Mafferd!

      Alleen die aarde als ik die op het middelste gaatje doe leid dan nergens verder naar toe (gaat dat geen kabel verder)

      Wel zit er zoals je ziet op de foto links nog een soort kroonsteentje met twee kabels er in. Deze zijn rood en bruin... kan dit niet de aarde zijn?

      Waar moet die aarde nu?

      Hoop dat je me met dit ook op weg kunt helpen! Thanks!!
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

      Comment


        #4
        Re: hulp bij aansluiten S-vent

        Het is een plastic behuizing !!!
        Aarde hoeft niet aangesloten !!!
        Net als bij je scheerapparaat !!!

        Ik kan me niet voorstellen dat zo'n aansluiting al niet ergens op dit forum staat.
        Wel in de juiste rubriek natuurlijk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: hulp bij aansluiten S-vent

          Bedankt, kon idd niet een zelfde situatie vinden, waren allemaal buisventilatoren met extra functies en dus extra draden.

          Groetjes
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment


            #6
            Re: hulp bij aansluiten S-vent

            Misschien heb je hier wat aan;

            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment


              #7
              Re: hulp bij aansluiten S-vent

              Had het aan dat topic willen toevoegen, maar die is reeds gesloten, dus dan maar hier.

              In dat topic vertin je de draden voordat je ze in het kroonsteentje steekt.
              Da's leuk enzo, maar dat is echt not done in de installatietechniek. Draden die geklemd worden mag je niet vertinnen.
              Vertinde draden hebben de eigenschap na een tijdje uit het kroonsteentje te "kruipen", ze glijden onder de schroefjes vandaan, zeker bij zo'n motor die constant trilt gaat dat niet zo lang duren denk ik.

              Veilig doe je het als je aderhulsjes gebruikt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: hulp bij aansluiten S-vent

                Bedankt!
                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                Comment


                  #9
                  Re: hulp bij aansluiten S-vent

                  Deze s-vent heeft idd geen aarde bedrading, deze heeft wel een zwarte =bruine aansluiting dit is de toeren regelatie stand , evt ook wel bekend als de gewone plus aansluiting , de blauwe zoals vermeld werd is idd een negatieve aansluiting , Dus deze fan maaktb geen gebruik van een aarde draad . daar is deze ook te licht voor.

                  hoop dat je r wat aan heb alsnog.

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp bij aansluiten S-vent

                    Dit is toch wel een specifieke vent, zit ook met een vraagje want heb net dezelfde pas aangeschaft als in eerste bericht van el plantos. Vandaar reageer ik hier, hopelijk in juiste categorie..

                    Er zitten geen control knobs op (!), ook al zei het bijzittende boekje van wel. Dus geen temp of toeren...

                    Het zou een "bk 125 s" zijn (zou net dezelfde fotos als el plantos doorsturen dus zie hierboven: als je 'm toe vijst (met klik-klepje over de draden en 1 schroef)heb je gewoon enkel snoer dus naar stopcontact, geen controls)

                    Mijn vraag: geen probleem om hem aan te sluiten maar: draait die dan op volle toeren, en moet je er dus best zelf een timer / thermostaat tussenzetten ? Of draait die vol-automatisch aangepast? Ik heb een donkerbruin vermoeden van niet..

                    Alvast bedankt !

                    Wie kan me vertellen wat die bruin-rode samenkomst van draden links in de eerste foto is ? Is dat een fail-safe?
                    I've seen things who people would never believe...

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp bij aansluiten S-vent

                      Klopt. Het is AAN of UIT, meer niet.
                      Deze fans kun je maar heel weinig terug regelen, anders gaan ze brommen.
                      Als je ze toch iets langzamer wil draaien moet daar een aparte controller bij.
                      Een timer zet je normaal niet tussen je fan, die draait altijd 24/7.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        I've seen things who people would never believe...

                        Comment


                          #13
                          Re: hulp bij aansluiten S-vent

                          De plantjes geven zelf heel snel aan als het te warm/koud wordt dus zolang ze er goed uitzien 'no worries'.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X