Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Compo Bio potgrond met Guano, geschikt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Compo Bio potgrond met Guano, geschikt?

Korting op 420shop
    Ik heb hier nog een zak "Compo Bio" met guano (vogelstront) toevoeging, en zou deze graag gebruiken in mijn volgende kweek. Nu vind ik enkel op hun website, en op de verpakking, het volgende:

Organische stof 25 %
    ph (water) -zone 5,0 - 6,5
    Elektrische geleidbaarheid (EC) 55 mS/m
    Droge stof 30 %
    Meststoffen

Kan ik dit interpreteren als een npk van 14-8-0(?) of is dit een verkeerde redenering en gaat het hoornmeel hier zodanig invloed op hebben dat deze verandert?
    Volgens wikipedia
    Last edited by Bombadil; 16 August 2013, 15:15. Reden: Extra info
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Re: Compo Bio potgrond met Guano, geschikt?

Heeft niemand een flauw idee welke NPK ratio hun meststof zou hebben? Ik ben aan het proberen om zelf een voedingsschema samen te stellen, boohoo, wat een hoop informatie Maar ik zou graag weten met welke gronden ik start, natuurlijk.
    Als de informatie beperkt blijft, dan ga ik het alsnog proberen

Edit: Net even op "Compo Sana Bio" gezocht ipv "Compo Bio", en ik vond deze waarden:
    Compo Sana Bio Unirvezal
    PH 6,3 KCl <1.7

150mg/L N
    550mg/L P
    1600mg/L K
    Niet echt geschikt als groeivoeding dus, of ik moest nog extra stikstof gaan bijvoeden, wat het geheel te zwaar zal maken. Spijtig, maar de zak zal een andere toepassing moeten vinden. Het zou leuk geweest zijn om een kant-en-klare bird guano zak potgrond te hebben voor tijdens de groei, maar de hoeveelheid guano zal veel te laag liggen (en dan durven ze er reclame mee te maken!).
    Last edited by Bombadil; 18 August 2013, 17:31.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Bezig...
    X