Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led Kweekverslagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Led Kweekverslagen

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

ik zit nu ruim een maand op het forum, en ben vanavond aan het zoeken geslagen naar kweken op LED licht. Ik kom maar sporadisch kweek verslagen tegen van kwekers die op LED kweken. Kijk ik er gewoon overheen, of wordt er gewoon niet veel op LED gekweekt?
    Als jullie wel af weten van lopende kweekverslagen op LED hoor ik dat natuurlijk graag.

Fijne avond!

Re: Led Kweekverslagen

LED's zijn heel toffe lichtjes. Je kan precies het spectrum afstellen naar de behoefte van je plant. Je hebt veel minder warmteopwekking. Je hebt geen reflector nodig...
    Maar hieraan hangt wel een stevig prijzenkaartje. Je betaalt al snel 3euro en meer per Watt, en de beste resultaten boek je pas vanaf 300W.
    Je kan ook moeilijk een plant hiermee beschijnen. Een gewone kweeklamp/HPS heeft veel lichtdichtheid: Veel licht per oppervlakte aan lamp, bij LEDs heb je een lage lichtdichtheid. Een LEDpaneel zendt misschien veel licht uit, maar over een grotere oppervlakte. Dit is een reden waarom je beter gaat scroggen met LEDs.

Veel te veel kopzorgen voor de meeste kwekers, dus die laten het achterwege. Ik ben momenteel aan m'n eerst kweek bezig met een 45W led paneeltje als supplementair licht. Deze zendt uit op 660nm en 450nm qua golflengte van het licht, net datgene waar de fotosynthese heel goed op reageert. Maar net omdat deze zo prijzig zijn, hang ik er nog eens, uiteindelijk, 350W aan spaarlampen bij
    Een goeie LEDpaneel zendt trouwens op meerdere golflengten uit: 420nm, 450nm, 620nm, 660nm, en >700nm. Hier plaatsen ze tegenwoordig nog een handvol warm en koud witte LED's bij, die eveneens een piek kennen rond de 450 en 620nm maar ook een deel licht hiertussen, om zodanig de ontbrekende golflengtes (groen wordt meestal niet gebruikt door je plant, toch zijn er bepaalde onderdelen die het wel nodig hebben en hierop reageren) toch op te vullen.

fig3.png (Bron)
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Hier is er 1: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ende-plantjes)

@bombadil, das echt leerzaam man!

Comment

kben nu met me 2de kweek led bezig kheb een box van 90 watt 5 kleuren het eenigste probleem wat ik merk is dat ik meer tijd nodig heb kga een ledbox 200watt halen 7 kleuren eerst deze scrog en eens kijke wat ik op een opervlakte van 90x90 met 90 watt kan hale ik vind de wiet goed smaken en de toppen worde leker vol

gr geneticss

Comment

Bezig...
        X