Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandgevaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Brandgevaar

Korting op 420shop
    d26bae39cfc65d49c8bacfd2ee610864-635x358.png

Maar wat ik me afvroeg hoe gevaarlijk zijn alle mensen die een kweektent in hun woonhuis hebben nou eigenlijk echt bezig. Ik woon zelf nog bij me ouders, welke een koophuis hebben waar ze de helft van hun leven voor gewerkt hebben. Wat betekent dat we bij brand geen geld van de verzekering krijgen en blut op straat komen te staan. Ik wil absolute niet de persoon zijn die mijn ouders hun geluk even gaat verpesten met ze vier plantjes. Nu heb ik al wel 2 normale poederblussers, 1 automatische voor boven me vsa en een rookmelder aangeschaft maar het blijft knagen in me achterhoofd.

Heeft iemand hier zelf wel is een brandje gehad en hoe liep dit af? Welke voorzorg maatregelen hebben jullie genomen? En waardoor ontstaan de meeste branden?

Ik zit er zelf nu over na te denken om de hele mikmak naar de schuur te verplaatsen maar ben bang dat het daar wat te koud is in de winter en +2kw per uur te gaan gebruiken om bij te verwarmen vind ik ook weer zonde van het geld.

Re: Brandgevaar

Veilig met stroom kan je zelf het beste zien....

Letten moet je op het gebruik per groep, de isolatie van je materiaal.
    De kabels netjes leiden in kabelgoten etc.
    Niet met goedkope verleng of verloop kabels werken. (als ik ooit zelf binnen ga kweken zou ik die helemaal niet gebruiken)

Altijd werken met rand of punt aarde contact

Desnoods je systeem aan laten leggen door een elektricien (meestal wel te vinden in een vriendenkring)
    Lamp op de juiste manier ophangen, zelfs een beveiliging bijbouwen (als bij een caravan)
    Goeie gewaarborgde materialen kopen, vertel jouw verkoper van jouw lamp tent etc, dat de veiligheid boven alles gaat....
    En vooral nooit de goedkoopste shit kopen (goedkoop is uiteindelijk duur koop)

Op dit forum foto's maken en duidelijk maken dat het om de veiligheid gaat....

moet ik als niet binnenkweker je nog meer vertellen.....
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Zeer duidelijke Me vader is toevallig zelf elektricien en hij is zelf niet zo bang dat er brand ontstaat maar ik blijf me onveilig voelen vandaar.

Comment

Dan laat je vanaf nu alles wat met de stroom te maken heeft aan je vader over.........

Lijkt mij wel het beste.... toch.

Ik bedoel, je hebt hiermee echt enorme mazzel zeg dat je wel een klein topje over hebt voor zijn hulp
        Last edited by Escargot; 29 August 2013, 11:52.

Comment

Als je vader als elektricien het goedkeurt, dan zal het wel goed zijn hoor. Gooi eens een duidelijke foto van je installatie hier, dan kunnen we even dubbelchecken.
          Plus, je hebt nog eens extra automatische brandblussers, je bent veilig
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Heb een beetje vertrouwen in je vader !!!! het zit tussen je oren !!!! als hij het niet vertrouwde gaf hij je vast geen toestemming om je tentje te bouwen !!!!! Veel suc6 met je kweek , wees zuinig met zo'n pa !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gollink View Post
              Ik woon zelf nog bij me ouders, welke een koophuis hebben waar ze de helft van hun leven voor gewerkt hebben. Wat betekent dat we bij brand geen geld van de verzekering krijgen en blut op straat komen te staan. Ik wil absolute niet de persoon zijn die mijn ouders hun geluk even gaat verpesten met ze vier plantjes. Nu heb ik al wel 2 normale poederblussers, 1 automatische voor boven me vsa en een rookmelder aangeschaft maar het blijft knagen in me achterhoofd.
              Ik hoop dat jouw ouders dit kunnen lezen....
              Ik zou persoonlijk nu al trots op je zijn.

Comment

Heb het er net nog even over gehad met me pa zei"Ik zou het risico niet nemen voor een beetje wiet" en hij was nogal negatief dus het word denk naar de schuur verhuizen. Deze kweek ga ik denk nog afmaken aangezien ik nog 2 weken vakantie heb en daarna over wil schakelen naar 12/12 zodat ik (bijna) altijd aanwezig ben. Ga denk een afgesloten ruimte maken van 2x2x2 met plaatmateriaal en daar de tent in zetten. Maak wel een topic met me plannen binnenkort!

Comment

Goed isoleren en goed nadenken over de verluchting, dat zal je al een hoop kosten aan verwarming schelen
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Tsja als je een schuur hebt waar je in kunt kweken en deze behoorlijk op temperatuur blijf, dan is dit een goede uitkost.

Alleen dan nog, daar gebruik je ook stroom en meestal is in een schuur niet afdoende leverantie.

Dus toch weer je vader lastig vallen

Comment

Het is een schuur die oorspronkelijk gebruik werd voor vee. Stroom toevoer zat denk ik . Zal wel behoorlijk koud worden in de winter. Maar met een kacheltje die het rond de 15 graden houd komt het wel goed denk ik. Dan maar wat meer kosten die 3 maanden in het jaar.

Comment

Hahahahaha 3 maanden in het jaar???

Ik dacht het niet, is verslavend dit
                        Last edited by Escargot; 29 August 2013, 11:53.

Comment

Een uitbrandende VSA kan je NIET voorkomen met aarde, kabelgoten, of dikke snoeren. Extra zekeringen helpen alleen als ze een fors lager amperage hebben dan de normale 16. Of een automatische blusser helpt is maar de vraag: Zo'n blusser leegt zichzelf in een paar seconden, terwijl het probleem (slecht contact/kortsluiting in de VSA) nog steeds bestaat en vrolijk een nieuwe brand start.

Gelukkig is het risico klein. Ik weet niet precies hoe riskant VSA's zijn vergeleken met electrische dekens en standby-TV's, maar het zal in dezelfde orde zijn. Weinig om je serieus zorgen over te maken.

Dat een verzekering niet uitbetaald na brand door een VSA, dat is een groot probleem. Ik zou ook niet weten hoe je dat oplost - dus verhuizen naar de schuur lijkt me een prima plan. Succes met je kweek!

Comment

Neem een evsa heb al een hele zorg minder.Kost iets meer maar stukken veiliger.

Comment

Ik vroeg me ook iets af in de lijn van dit topic. Wat gebeurt er precies wanneer je VSA na een bepaalde levensduur het begeeft en merk je dat makkelijk en snel?
                              Grtjs
                              Last edited by Rodigan; 25 August 2013, 23:41.
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Bezig...
                              X