Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

    Korting op 420shop
    heren zit toch met een groot probleem.
    me planten doen het met de dag slechter ( althans bijna allemaal) steeds meer vlekken in me blad.buitenranden van me bladeren krullen gigantisch om ( lamp hangt nu op 40 cm van de hoogste plant )
    had last van beestjes heb deze 2x bespoten met canna cure. dacht er van af te wezen maar helaas vanochtend zag ik weer 1 zo een kreng lopen. vrouwtje speciaal thuis gebleven om vlak voor dat de lamp uitging weer 1 laag cannacure aan te brengen. toen ik zojuist weer bij de dames ging kijken zag ik weer doodleuk ze een beestje op me blad zitten. dit keer een vergrootglas erbij. het enige waarmee ik dit miniscuul mormel mee kan vergelijken is met maaien alleen tig keer zo klein en smal. tis gewoon niet te zien!! ook zie ik steeds meer aantasting op me blad. had dat gisteren al in me kweekverslag gemeld maar daar is op dit moment nog geen reactie op.

    wat kan en moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat ik die krengen dood. wil niet teveel rotzooi op me rokertje spuitenaar moet er wel vanaf.
    willen jullie hier aub naar kijken.

    super bedankt alvast




    20130829_224050.jpg20130829_224053.jpg20130829_224104.jpg20130829_224108.jpg

    #2
    Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

    Google eens op thrips afbeeldingen en zeg eens of ze erop lijken of niet.

    Comment


      #3
      Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

      tjah de beestje kan ik er zo niet in herkenen maar de aangetasten bladeren lijken er wel verdomd veel op. bij mijn zijn ze wit geelig. ze hebben geen vleugels volgends mijn

      Comment


        #4
        Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

        Lijkt inderdaad erg verdacht veel op tripsen. Mogelijk ook nog wat andere beestjes...

        Misschien dat je een duidelijke foto van de onderkant van je blad kan maken, daar zitten die krengen. Vaak bij de steel tegen de aderen aan
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

          Spuiten met pyrethrinen.Of Bayer Exact (tegen meeldauw) dit middel heeft een goed nevenwerking tegen thrips. (en als zodanig gebruikt in de prei)
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

            Heren bedankt voor de tips. Stond net bij dr karwei en die hadden bio insectenspray van pokon tegen luizen, witte vlieg en trips.
            Heb een flesje meegenome. Of moet ik echtt van het merk bayer hebben?? En is er een mogelijk om te spuiten met de lamp aan en deze hoog hangen.
            Ik gaat namelijk een weekje weg en degene die ze water geeft kan alleen op tijdrn dat het licht aanstaat.

            Comment


              #7
              Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

              Goedenavond,

              Me plantjes staan nu bijna 2 weken op 12/12 sinds de groei heb ik last van 1 soort beestjes. Trips!!!
              Me planten hebben nu 6 behandelingen gehad van 4 verschillende merken. Ben begonne met cannacure 2 x dit had totaal geen effect. Daarna een flesje pokon bio gehaald en de planten hiermee behandeld ook dit heeft niet geholpen. Toen maar na een tuincentrum gegaan en daar bayer exact en bayer pyretrum gehaald. Ben dinsdag begonnen met bayer pyretrum te spuiten. Vandaag liepen er weer kleintjes rond dus vanochtend maar bayer exact erop gespote. Toen ik vanavond ging kijken liepen ze weer gewoon doodleuk op me blad. Heren wat kan ik hier nu tegen doen heb zo een beetje alle soorten bestrijdingsmiddelen erop gespoten maar niks lijkt te helpe

              Comment


                #8
                Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

                ik had er ook, ik heb Bayer Decis er op gespoten en heb er geen meer gezien sinds toen, wel zou ik het (liefst) niet op planten spuiten waar al toppen op zijn.
                Beste is natuurlijk Roofwants, maja waar haalt ge zo iets, alleen maar per 100 gevonden toen ik naar oplossingen aan het zoeken was.
                2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                Comment


                  #9
                  Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

                  @snijder: Als die middelen allemaal niet geholpen hebben, spuit je dan wel goed ?
                  Ik had misschien de lamp niet op 12/12 gezet voor ik ze uitgeroeid had, de tijd dat je nog kunt spuiten wordt wel kort nu.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: toch weer beestjes!! dringend hulp gevraagd

                    Spuit precies zoals ze het voorschrijven raak alle vlakken.ook de onderkant van de bladeren.
                    Had iedere keer het idee dat ik ervan af was en zag ook steeds een paar dagen niks meer. Maar ze zitten er dus nig steeds heb vanochtend weer gespoten.zag wel een paar dode op me blad ligge. Hoop dat vanochtend de laatste keer is!!

                    Comment

                    Bezig...
                    X